1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Evans en Schleck zijn idd echt drama.

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, je kent Amerikanen he, ze doen niet voor de lol mee :+.

Overigens vanavond op één België Ten Dam en Mollema in Vive le Velo bij Lieven.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ik heb het niet over de plek van het klassement waar ze nu staan hoor.

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Het één is het gevolg van het ander; dus ook de plek in het klassement. :)

Overigens denk ik wel dat Mollema gewoon een goede renner is en bij Ten Dam is het gewoon de hardheid die er nu eindelijk is ingeslepen. Of ze aan de dope zitten zou ik niet weten. Het is in ieder geval knap wat ze doen. Maar goed, van een goede plek in het klassement kan je ook vleugels krijgen en net dat beetje extra leveren wat je normaal misschien niet kon/kunt.

Laatst bewerkt: 15 jul 2013
  5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zware buien verwacht boven Alpe d'Huez
    15/07/13, 16:10 − bron: Redactie

Het Tourpeloton moet zich opmaken voor enkele zware dagen. Vanaf woensdag trekken zware buien over het berggebied waar donderdag de dubbele beklimming van de beroemde Alpe D'Huez wacht. Dat is de voorspelling van Weerplaza, dat tijdens de Tour de France de wielerploeg van Belkin van actuele weerinformatie voorziet.

Michiel Severin verwacht vooralsnog niet dat het gaat onweren of dat er natte sneeuw gaat vallen op de 'Nederlandse Berg'. 'Maar in onze rapporten aan Belkin hebben we wel melding gemaakt van grote kans op zware buien. Vanaf dinsdag neemt de buienkans aan het slot van de rit naar Gap al toe. Ook woensdag tijdens de klimtijdrit verwacht ik regenval, zeker in de slotfase.'

Severin verwacht echter vooral vanaf donderdag veel regen in de Franse Alpen. 'Het is heel goed mogelijk dat de hele rit van Gap naar Alpe d'Huez in de regen moet worden gefietst. Het woord noodweer neem ik nog niet in de mond, maar lokaal kunnen er zeer zware buien vallen. Die zullen echt van invloed zijn op de beklimming én de afdaling van de Alpe D'Huez.' De 'Nederlandse Berg' wordt donderdag twee keer beklommen en één keer afgedaald.

Natte sneeuw verwacht Severin niet. 'Op 2000 meter hoogte is het donderdag altijd nog 12 graden. Maar na temperaturen van 30, 35 graden de voorbije weken krijgen de wielrenners het wel flink te verduren. Hoe dan ook zullen de buien een extra handicap zijn.'

Volkskrant.nl

Bring it on.

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zal mooi zijn, al hoop ik ook dat er naast regen ook iets onverwachts gebeurd waardoor de strijd om het geel donderdag weer spannend wordt (een lekke band op een van de eerste klimmen van Froome waardoor de rest wegrijdt en hij het in ze eentje moet doen?). Maarja, eerst tijdrit waardoor hij het geel wel op slot zal gooien. Als de tijdrit van Froome tegenvalt, ga ik misschien toch maar een paar uurtjes eerder weg van werk om te zien wat er gaat gebeuren op de Alpe 'D'Huez :)

7. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    De strijd om het geel is nu al wel beslist. Daarachter ligt alles nog open.

8. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Het leuke is wel dat er vanaf morgen tot en met zaterdag nog van alles kan gebeuren. Geen enkele vlakke etappe meer (behalve Champs), (klim)tijdrit, en nog flink wat aankomsten bergop.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Die klimtijdrit kan Froome ook makkelijk winnen als hij wil heb ik het idee.

10. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Die gaat hij ook winnen al kan Quintana dat dan weer wel goed.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Het is niet alleen maar klimmen natuurlijk, maar aangezien Froome ook sterk genoeg is op het vlakke zal hij 'm wel winnen ja.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Froome is de beste klimmer en ook de beste tijdrijder in het peloton, dus snap niet wat je bedoelt?

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach Froome heeft al gewonnen denk ik. De strijd om de andere plaatsen is een stuk intressanter. :)

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Tony Martin won de eerste tijdrit en niet Froome. :+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Laat ook maar....

Als je niet ziet dat Froome topfavoriet is voor zo'n tijdrit en gaat zeggen dat ik er ook nog vlakke stukken inzitten heb ik weinig zin in discussie.

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat zeg ik toch juist? omfgwtfbbq... Ik zeg alleen dat er ook nog anderen zijn die een dergelijke tijdrit kunnen winnen.

Dussss....

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ja beetje kortaf gereageerd, sorry.

Maar een vlakke tijdrit met wind mee 2e worden en een legendarische bergetappe winnen, dat is echt een ongekende combinatie _O_

Helemaal gezien zijn prestaties in vroegere jaren. Verloor 3:31 op Boom in het WK tijdrijden, werd gediskwalificeerd in de Giro omdat hij de Mortirolo niet opkwam en finishte standaard in de bus en was vaak de slechtste klimmer van Sky (finishte ook soms achter een Cavendish :D).

En de journalistiek blijft het maar geloven, belachelijk.

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    No problem. :)

Ja, blijf het ook lichtelijk absurd vinden. Maar goed, AICAR is 't nieuwe EPO heb ik begrepen en dat kan nog niet worden gedetecteerd in de tests. Dus misschien dat Froompie daarop rijdt? :+

19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Als dat zo was zouden ze hem niet elke dag naar doping vragen. Je kunt moeilijk gaan roepen als journalist dat hij doping gebruikt als je geen bewijs hebt en zijn bloedwaardes normaal zijn.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Lol, gimme a break.
    De vragen die de journalisten stellen zijn echt belachelijk. Dat doen ze enkel zodat ze over 5 jaar kunnen zeggen dat ze iig kritisch waren. Maar niemand komt verder dan 'wat vind je van de doping geruchten' en 'gebruik je zelf doping'. Noem jij 1 journalist die echt kritisch is.

Niemand komt echt met feitelijke argumenten, niet begint over pVAM, W/kg, Giro 2010, Britse baanwielrennen, Leinders...

Niemand vraagt naar SRM data, wattages, bloedwaarden.. Het is gewoon vrij oppervlakkig wat die journalisten doen, ze doen het puur zodat hun hoofd er niet over 5 jaar wordt afgehakt omdat ze dan hun kop in het zand zouden hebben gestoken door er nooit wat over te vragen.
    Sterker nog, ik zou als Froome ook moe worden als journalisten je doodleuk gaan vragen of je dopet. Serieus, wat denkt zo'n journalist nou eigenlijk wat het antwoord zou worden?

@Funxual: geen idee wat ze gebruiken. Denk niet AICAR/GW1516, zou erg dom zijn. Want ze zijn best stelling.
    PS, leuke docu:

[yt]2MRvw1vSivM[/yt]

Valt me wel een beetje tegen hoe de media reageert op het atletiek schandaal btw..

Laatst bewerkt: 16 jul 2013

Deel Deze Pagina