Ik vind de Tour en het wielrennen an sich nog steeds geweldig om te kijken.
Iedereen roept wel dat die dopinggeruchten het einde zijn van het wielrennen, maar dat is gewoon onzin. Er staan gewoon weer honderdduizenden mensen op de Ventoux dus de sport is en blijft super populair.
Ik ga nog dagelijks eerder na huis om de finish te zien, ook al is het een saaie massasprint.
Het enige verschil is dat ik wat kritisch (ik zeg zelf liever 'minder naïef' ) kijk naar de diverse prestaties. Maar dat komt ook puur omdat ik een liefhebber ben. Ik verdiep me ook uren in wetenschappelijke artikelen en diverse blogs over maximale prestaties etc etc.
Maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat ik mij bedrogen voel of dat ik de sport opeens minder leuk vind om te kijken, dat is gewoon een vreemd vooroordeel wat bestaat terwijl dat verband helemaal niet bestaat.
Dit is toch vreemder dan wat ik doe?
Jij zegt dat je niet 100% overtuigd bent van Froome, maar wil niet aangeven wat het exact is waarom je toch twijfelt.
Ik geef aan waarom ik twijfel, waaraan ik twijfel en welke zaken mijn twijfels versterken, en dan gaan jullie mij afzeiken dat ik hier renners puur op prestatie afkraak. Maar als ik dit lees denk ik eerder dat jullie dat doen hoor...
En nogmaals, ik zeg nergens dat ik het bewijs in handen heb dat Sky doping gebruikt. Ik probeer enkel een gezonde discussie op gang te brengen, maar ik krijg enkel argumenten terug geslingerd die Armstrong zelf ook altijd gebruikte...
Jammer dat ik het niet hoorde dan...
Maar ik ben dus wel benieuwd: wie geeft aan wat bovennatuurlijk is? Is 5,9W/kg over 25 kilomter bovennatuurlijk? Is 6,41W/kg op 7,3 kilometer bovennatuurlijk?
Ik gebruik die wattages niet om aan te tonen dat iemand doping gebruikt, maar dan kun jij die wattages ook onmogelijk gebruiken om aan te tonen dat iemand schoon is lijkt mij!
Maar zegt pVAM je iets? Dat is veel interessanter dan W/kg.
Laatst bewerkt: 16 jul 2013