1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mollema is een uitstekende daler, Ten Dam heel wat minder, was natuurlijk altijd een brokkenpiloot en is ook wel eens in een afdaling gevallen. Maar ik verwacht niks van de favorieten vandaag, die moeten er vanaf morgen 4 dagen lang staan. Ik denk trouwens dat al zou het peloton het willen dan komen ze er nog niet bij. Kopgroep te groot en afstand tot finish te kort.

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kopgroep gaat het worden. Zitten veel Fransen in dus ben benieuwd of ze eindelijk hun eerste tour zege halen dit jaar.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Klopt ja.
    LtD kan iig niet dalen, Mollema deed het in Zwitserland toen ook wat minder dan de rest maar kan iig wel dalen ja.... Lastige afdaling volgens Thijs.

4. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik tip Gilbert, Costa en Albasini. normaal ook Voeckler maar twijfel te veel over zijn vorm. Verder geen Fransman in deze groep die echt kans heeft, al is alles mogelijk natuurlijk. Hopen natuurlijk op Johnny en Tom!

Edit: Mollema deed het toen 1x ff wat minder, maar die andere keer deed hij het juist weer goed. Ook kan ik me nog een tijdrit in Baskenland herinneren waar hij in de afdaling z'n winst pakte.

Laatst bewerkt: 16 jul 2013
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639

Hier gaan ze Gilbert er wel af proberen te rijden hoor...
    Ik denk dat de Gendt wat gaat proberen.

6. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat gaan ze zeker proberen, maar heb je Gilbert op de Ventoux gezien?
    Klom beter dan de rest van deze kopgroep... voor De Gendt geld hetzelfde als Voeckler, het kan, het zou ergens logisch zijn, maar ze zijn beiden denk ik niet in (klim)vorm.

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    De Gendt heeft zich wel verbeterd in deze tour. Voeckler rijdt inderdaad redelijk onzichtbaar deze tour.

Hoop persoonlijk echt op Johny maar die jongen rijdt vaak op de onjuiste momenten. Weinig geduld. Vorige week ook toen hij de kopgroep wilde bijhalen met Cunego.

8. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De Gendt is zeker verbeterd, maar denk dat zijn klimvermogen nog tekort schiet, maar ik laat me graag verrassen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nope, niet gezien!
    Wellicht dat hij die inspanning nog moet bekopen?

De Gendt is traditioneel altijd wel in goede doen laatste Tourweek.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou daar gaat die. :+

11. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Lol merk wel weer dat ik de groep niet helemaal wist, Coppel, Kloden, had ik niet eens door dat die erbij zaten.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Lol, rijdt Klöden de Tour? :9

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker Froome en Contador. :p

14. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Costa dus, is natuurlijk ook de sterkste klimmer van dat groepje en had in Zwitserland al laten zien zéér goed te kunnen dalen. En ook de klassementsmannen zich nog even laten zien, jammer van het tijdsverlies van Laurens...

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Costa_O_

Movistar_O_

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Quintana zal normaal gesproken morgen weer wat tijd verliezen op Ten Dam, maar het is een klimtijdrit, dus wellicht dat hij de schade kan beperken. Zou mooi zijn als Ten Dam morgen weer plek 5 kan pakken.

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi dat contador het toch nog probeert, al vraag ik me af in hoeverre Froome het serieus neemt als Contador en Kreuziger om en om aanvallen nu ze allebei ze al zoveel tijd achter staan, ook als dat in de volgende bergetappes gebeurd.

Froome leek me wel niet helemaal zeker dalen, nam een paar vreemde bochten, hopelijk kunnen Contador en Mollema een klein beetje terugpakken morgen.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat Mollema morgen wat tijd kan pakken op de Saxo mannen, de verschillen zijn wel erg klein zo.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Normaal gesproken denk ik eerder andersom.

20. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Fantastische rit hoor, ben wel benieuwd hoe die val nou gekomen is en waarom Contador het duimpje naar Quintana gaf. Ik weet wel één ding na vandaag: Purito, Contador en Quintana lijken op dit moment allemaal sterker dan Mollema. Dus die mag nog gaan vrezen voor zijn podium. En dan vergeet ik die Kreuziger altijd weer die er ook nog altijd tussen staat.

Om nog even terug te komen op Froome: ik vertrouw hem niet 100% omdat hij zo hard omhoog rijdt. Maar hij rijdt nog altijd binnen het mogelijke en de concurentie was deze tour tot nu toe ook nog niet best te noemen. Het is nu bijvoorbeeld mooi dat Purito eindelijk los aan het komen is. Die was vorig jaar stukken beter dan Contador en Valverde in de Vuelta.

Ik geloof Froome daarom tot er echt iets is wat op doping lijkt. Nu is het alleen maar zijn tempo.

Deel Deze Pagina