1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nogmaals, wat is het menselijk mogelijk? Wie bepaalt dat dan? Waar baseer jij dat op?

Het lijkt er op dat de Froome die we hier zien zou winnen in een tour met armstrong, ullrich, Indurain, Lemond, Landis en contador. Dat is alles wat ik zie.

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Hij rijdt ongeveer op dat niveau ja, maar misschien zijn er wel revolutionaire trainingsmethodes bij Sky uitgevonden. Ik sluit niks uit, maar je hebt er niks aan om constant doping te gaan schreeuwen. Dat is mijn hele punt.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Schreeuw ik ook niet, ik zeg alleen dat Froome een zeer bijzondere progressiecurve vertoond, al helemaal als je kijkt naar zn (D)pVAM waarden kijkt presteert hij dit jaar bijzonder goed ten opzichte van andere jaren.

Puur omdat ik wil weten wat Sky zo revolutionair maakt, jullie schreeuwen dan meer maar wat loze kreten dan ik doe...

Nogmaals, hoe kom jij erbij dat 5,98 W per kg na een monsteretappe van 240 kilometer met een hoog gemiddelde schoon kan worden gereden? Want niemand kan daar antwoord op geven, maar jij blijkbaar wel. Dus ik ben benieuwd waar je dat hebt gelezen. Ik wil het zelf ook graag weten namelijk. En dan voornamelijk waar de grens ligt.

4. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    revolutionaire trainingsmethodes en de Ventoux was de enigste klim van naam die dag. 'monsterrit' valt dus ook wel meer mee, hij was alleen lang en er werd hard gereden. En dit is het laatste wat ik erover zeg want nu doe ik gewoon mee aan de doping doping doping en nog eens doping gesprekken bij wielrennen.

Froome is onschuldig tot het tegendeel bewezen is voor mij. punt

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Een rit van 240 kilometer met 3 bergjes en de Ventoux en dat valt wel mee?

Lol is de enorm zware etappe, maar wat jij zegt joh. Komt natuurlijk door dat revolutionaire trainen van Sky. Want andere teams doen dat niet...

Die argumenten zijn precies wat ik hoorde tijdens US Postal.. Die trainden ook veel beter dan de rest.

Maar goed, het is inderdaad zinloos voor jou om door te discussiëren. Vragen beantwoord je toch niet en in de materie ben je ook niet echt verdiept. Liever ze je je oogkleppen op, vind ik prima. Maar ga mij aub niet beschuldigen omdat ik niet zo naïef ben als jou...

Laatst bewerkt: 16 jul 2013
  6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat wil je nu eigenlijk bewijzen door constant door te blijven gaan?

En ja monsteretappe kun je het niet noemen. 240 km is lang maar de Ventoux was de enige serieuze col die dag.
    Zijn genoeg etappes geweest met meerdere cols van 1e categorie of HC met veel km'ers.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Gaan we nu serieus discussiëren over het woordje 'monsteretappe'?
    Zucht... Dat is de hele discussie niet...

Zijn de woorden van Froome... Maar ok, als jij de langste rit van de Tour met finish op de langste en zwaarste col van de Tour geen monsteretappe vind, dan zal dat wel. Denk alleen dat het peloton het niet met je eens is ;)
    En als je kijkt naar de hartslagen van Irrizar en LtD hadden zij het zwaarder dan de geadresseerde andere ritjes so far. Helemaal als je kijkt naar het gemiddelde tot de voet, dat was bizar hoog. Ik zie jullie alleen maar dingen goed praten of op bepaalde zinnen die ik zeg in te springen. Het gaat er toch ook niet om of de etappe zondag de zwaarste ooit was, het gaat er om hoe de etappe is te vergelijken met andere etappes inclusief de Ventoux...

Ik zeg nergens dat het de zwaarste etappe van de eeuw was, maar iig zwaarder dan die rit met Armstrong en Pantani, en toch rijdt Froome sneller dan deze mannen die niet helemaal schoon waren. Dat probeer ik te zeggen..

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Contador ging gewoon te hard en Froom moest hem ontwijken. Daarna ging Quintana hard rijden en daar was Contador niet blij mee. Maar denk eerder dat die hard reed omdat zoveel mogelijk tijd te pakken op Ten Dam en andere.

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ze probeerden zeker wel weg te rijden en terecht, dat is koersen. Kleinzielige reactie van Contador.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onzin het was een monsterrrit, ze reden een uur voor op het snelste schema, een super hoog gemiddelde voor een etappe met een klim van 20 km, en daarbij, de MV wordt praktisch altijd gereden als enige klim van de dag, omdat hij een beetje afgelegen staat mbt de andere colls, enige is wel dat dit deze keer echt een super lange etappe was, en 'normaal' is de rit met de MV een stuk korter, vorige keer dat hij is beklommen was de rit 167 km, en daarvoor in 2002 was de rit 220 (en niet eens de langste rit uit die tour) en in 2000/pantani 149 km, dus ja, dit was een monsterrit.

11. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Was ik niet duidelijk genoeg net. Ik reageer niet meer op die loze discussie. Dan probeert Tyrant me weer uit te lokken met: Maar goed, het is inderdaad zinloos voor jou om door te discussiëren. Vragen beantwoord je toch niet en in de materie ben je ook niet echt verdiept. Liever ze je je oogkleppen op, vind ik prima. Maar ga mij aub niet beschuldigen omdat ik niet zo naïef ben als jou... haha oke mr. doping-expert die wel diep in de materie zit.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Maar waar heb je nou gelezen waar de grens ligt van menselijk presteren dan?
    Dat is allesbehalve een loze discussie, want daar ben ik wel geïnteresseerd in.
    En dan vooral de maximale W/kg die iemand in een bepaalde tijdspanne kan leveren, bijv. 1 uur...

Dat jij het een loze discussie vind komt puur omdat je opeens gaat discussiëren of het wel of niet een monsteretappe was, maar dat boeit mij helemaal niet.

Ik ben gewoon benieuwd hoe jij concludeert of iets wel of niet menselijk mogelijk is. Lijkt me een vrij normale vraag.

13. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Jij gaat ineens zo focussen op wat ik menselijk vind. Mijn originele punt was dat het zon beetje nergens anders meer over gaat bij jou dan pagina's lang Froome van doping beschuldigen. Daar erger ik me aan. Ik ben geen expert op het gebied van doping en het functioneren van menselijk lichaam tijdens een zware inspanning maar jij ook niet. Dus die wattages vindt ik een beetje koffiedik kijken. Er is zoveel dat invloed kan hebben op die tijden. Als hij nou Mayo's tijd aan gort reed of zelfs maar in de buurt kwam ging ik echt zwaar twijfelen aan Froome maar nee dat is niet gebeurt.

Dit is echt het laatste wat ik erover zeg en Thijs Zonneveld verwoord in deze collum perfect mijn mening over de Froome-doping kwestie.
    http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3526864/geloofwaardig-chris-froome.html

Kunnen we nu gewoon weer over de koers gaan praten in plaats van deze bulshit? Ik negeer vervolgens wel de beschuldigingen van iedereen in dit topic.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Eh ja, nogal logisch. Jij zegt dat je Froome vertrouwt omdat zijn prestaties menselijk zijn. Dan ben ik nogal benieuwd wie dat zegt, aangezien ik dat ook wel graag wil zien. Ik twijfel ook aan Froome dus dan is het toch logisch als ik wil zien dat hij onschuldig is? Ik heb geen idee waar de grens ligt, dus als jij dat kunt aantonen ben ik één en al oor...

Sorry hoor. Dit is het topic wielrennen en ik heb na de Mont Ventoux gezegd dat ik Froome niet helemaal vertrouw. Volgens mij is dat gewoon ontopic en is er daarna een discussie ontstaan. Dus tenzij er ergens in de XBW regels staat dat Obscure Thing bepaalt waar het wel en niet over mag gaan zie ik niet in wat er nu precies aan de hand is...

Klopt, daar in heb je helemaal gelijk in. Ik heb er geen verstand van en jij ook niet. Maar ik trek nergens conclusies uit de wattages van Froome, jij zegt dat wat Froome laat zien normaal:

Dus wie kijkt er dan koffiedik? Doe dan ook niet zulke uitspraken als je beweert dat je het eigenlijk niet weet. Helemaal als je dan ook niet een beetje kan argumenteren waarom bepaalde wattages wel of niet logisch zijn...
    Oftewel dit is meer een puntje voor jou dan voor mij :)

Mayo was een klimtijdrit vanuit Bedoin man, lekker vergelijkbaar met een bergetappe van 240 kilometer _O_.
    En waarom zou dat wel verdacht zijn en dit niet? Kun je het verschil aangeven dan? Want als hij Mayo had verslagen had je toch precies hetzelfde kunnen zeggen als nu? Dat Sky revolutionair traint?
    Welke tijd had Froome moeten rijden voordat het bij jou verdacht wordt? Waar ligt de grens?

Goh, dat zei je paar posts geleden ook al. En tenzij je nog echt met iets toevoegends komt denk ik dat het maar beter is ook :p

Ok meneer Obscure Thing, jij mag bepalen waar we over gaan discussiëren hoor!

15. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Bedankt mr. know it all!

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ik claim nergens dat ik het weet, of ook maar iets weet. Daarom vraag ik ook jouw hulp 8). Ik zou juist willen weten waar de menselijke grens ligt, die JIJ claimt te weten. Ik niet.
    Ik trek nergens conclusies!

Maar blijkbaar heb je graag het laatste woord..

17. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ah, het plaatjes posten is begonnen. Erg volwassen ook. Je maakt m'n punt wel lekker duidelijk zo :emo:

Anyway, voor andere mensen wellicht interessant:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356066

Vanaf 06:23 komt Vayer (Festina) aan het woord. Gaat dus over wat menselijk mogelijk is en wat niet!

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zitten die Belgen steeds te hakken op Mollema en Ten Dam. Trieste lui.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je? Bij Vive le Velo? Valt wel mee toch?

Deel Deze Pagina