1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    Met verhuizing ben ik ook nog te weinig weggeweest...

Met hemelvaart dus vrij ongetraind de KlimClassic fietsen. Wel leuke route.
    Jij hebt die Cube toch Nori? Wat rijdt je nog als fixie erbij? Ik houd de laatste tijd steeds mp in de gaten voor een leuke fixie. Afstand tussen mijn huis en de voetbal/ouders is een leuk afstandje om met een singlespeed te doen.

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Na 15 jaar niets aan sport gedaan te hebben is mijn basisconditie volledig naar het gootje. Heb nu zo'n 500km gefietst en dat bevalt me prima.
    Strava uiteraard vanaf dag 1 op m'n telefoon. Erg confronterend om tussen de bejaarden en kreupelen geklasseerd te worden :emo:

Moet mezelf weten te motiveren om na het werk elke dag even een 20/25 tal kilometer te fietsen.

3. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Poels en Kelderman _O__O_

Uran stampt het veld even aan.

Laatst bewerkt: 22 mei 2014
  4. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Waarom wordt er niet massaal gepraat over de ontbolstering van een groot kampioen Aru_O_

Ik ben echt instant fan van die jongen, heerlijk hoe hij tekeer ging. Was trouwens sowieso echt een geweldige slotklim gisteren. Eindelijk begint de Giro los te komen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    1 zwaluw maakt nog geen zomer toch? ;)

6. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Haha nee klopt, maar was wel genieten hoor die gast _O_
    Ik ben fan, en hoop dat hij nog een paar de boel sloopt zoals gisteren.

7. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
  8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Heerlijke etappe vandaag. Helaas alleen de laatste 20km gezien.
    Quintana heeft zich eindelijk laten zien, en hoe _O_
    Ook weer een dikke pluim naar Kelderman

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Was een heerlijke wedstrijd, alleen de commentators bleven zeiken dat het zo onverantwoord was. Irritante lui.

10. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat was het ook, heb je de commentaren van renners en ploegleiders al gelezen? Daarnaast besloot de organisatie tijdens de Stelvio dat de afdaling geneutraliseerd zou worden (omdat de afdaling zéér gevaarlijk was), vervolgens tijdens de afdaling zeggen ze opeens dat hij niet geneutraliseerd is. En toen waren Quintana, Hesjedal en Rolland al gevlogen. De rest stopte rustig op de top om een jasje aan te doen en wat te eten. Schandalig van de organisatie natuurlijk. Ben blij dat de etappe doorging hoor, maar regel het dan goed!

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Las inderdaad wat updates/twitter berichten op internet. Was inderdaad de nodige commotie over de neutralisatie, die het later dus niet bleek te zijn.
    Niet meegekregen dat door deze situatie Quintana, Hejsedal en Roland hierdoor waren ontsnapt. Wel meegekregen dat ze zijn weggereden op de afdaling.

Dat is dan wel weer jammer.

Omstandigheden leken mij overigens ook wel degelijk gevaarlijk.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    Die Rolland rijdt ook lekker rond zeg, die gaat Wilco nog pakken ben ik bang in de tijdrit.

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Die is er vandaag al voorbij gegaan he :)

Misschien dat ook Kelderman nog wel een mannetje kan pakken. Volgens mij ligt hem die tijdrit bergopwaarts wel. Was in dat groepje zeker één van de sterkere.
    Fiets wel erg verdedigend in mij beleving.

Zowel donderdag als zaterdag nog twee fraaie etappes. Valt hemelvaart goed dit jaar :)

Laatst bewerkt: 27 mei 2014
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    O ha nee wist ik niet.

Donderdag hoop ik de finish nog mee te maken als ik niet KO lig.

15. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Wel weer een mooie slotweek hoor.
    Ik hoop nog op:
    1. Quintana
    2. Kelderman
    3. Aru

16. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind Kelderman juist zeker niet verdedigend fietsen, viel vandaag aan, viel het eerste weekend aan, is daarnaast veruit de jongste dus is niet bij machte om gelijk maar op elk moment aan te vallen. Liet ook in Parijs-Nice en Catalonië al zien gewoon de momenten te pakken en aan te vallen.

Doet het echt geweldig voor z'n eerste grote ronde als kopman en zijn tweede totaal. Ik hoop dat hij zich nog in de top vijf kan rijden, maar realistisch gezien verwacht ik hem rond plaats 7 a 8. Klimtijdrit zie ik hem op de meeste pure klimmers tijd verliezen en op de Zoncolan wordt het voor Wilco al helemaal zwaar. Dan bestaat de kans toch wel dat zijn kruit een beetje verschoten is.

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Voor mijn gevoel is ie sterk genoeg om nog wat meer te laten zien.
    Top 5 zou een mooie eindklassering zijn, maar hij zal wel 7 of 8 worden inderdaad. Hoop echt dat ie een goede tijdrit rijdt (wederom)

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Aru is even oud, Quintana en Majka zijn slechts één jaar ouder he. Kelderman is dus niet veruit de jongste. En hij rijdt wel redelijk verdedigend. Hij had Evans en Uran op minuten kunnen rijden als hij wat eerder gegaan was gisteren.

Maar het is in ieder geval al beter dan Mollema die echt nooit aanvalt.

19. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Aru bijna een jaar ouder, Majka dik anderhalf. Daarnaast hebben Majka en Quintana gewoon al meer ervaring in grote rondes en is zeker Quintana natuurlijk een veel groter talent. Aru moeten we allemaal nog maar zien, was zondag geweldig maar ik wil hem op basis daarvan nog nergens plaatsen. Ik denk niet dat hij verdedigend rijdt ik denk gewoon dat hij nog niet beter kan, dat mensen nu gelijk al te veel van hem verwachten. Maar als hij zo goed is als jullie denken zien we het vrijdag, dan zou hij dus namelijk top 5 of top 3 moeten rijden? In de tijdrit immers geen ruimte om verdedigend te rijden.

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Tijdrit is wel een ander verhaal natuurlijk, veel renners kunnen niet goed alleen rijden. Maar ik verwacht wel wat van Kelderman aangezien het een vrij goede tijdrijder is. Maar ik vind anderhalf jaar en acht maanden ouder niet zo heerl erg veel hoor.

Aru is tijdens zijn hele jeugd al een topper geweest en bevestigd nu alleen maar dat hij een grote gaat worden, net zoals Kelderman en Majka trouwens. Leuk dat al die jonge gasten de oudere generatie naar de klote fietsen.

Deel Deze Pagina