1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Rojas heeft best een prima tour gereden, had vooraf minder verwacht. Rijdt al 2 jaar geen deuk in een pakje boter meer.

2. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Cancellara had waarschijnlijk ook verloren van Martin. Op die man staat geen maat in de tijdrit. Zelfs Dumoulin heeft Cancellara al een keer verslagen.

Wiggins had het Nibali ook niet moeilijk kunnen maken in de bergen.
    Als je aan iemand denkt die het op dat gebied NIbali moeilijk had kunnen maken, was het Quintana.
    Ik kijk al uit naar die strijd volgend jaar: NIbali vs Froome vs Contador vs Quinana.

Maar goed, in deze Tour was het gewoon jammer dat Froome en Contador uitvielen.

3. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap trouwens nog steeds niet dat Rojas uit de tour is gehaald.

4. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat willen ze elke tour een keer doen he, een statement maken. Maar dan niet bij een topper of een fransman, dit jaar was Rojas dus de lul...

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het was of Froome of Wiggins.

6. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    De Vuelta gaat wel heerlijk worden ondanks dat Contador ook daar niet gaat rijden. Froome vs Quintana is wat je wil zien!

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Moeten ze wel blijven zitten :p

8. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    welke grote namen doen er nog mee?
    En weet je ook wie er van belkin meedoen?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Belkin gaat met Kelderman _O_
    Gesink en Hofland ook nog, net als Ten Dam.

Verdere namen: Aru, Betancur, Talansky, Evans, Sanchez, Sagan, Pinot, Quintana, Valverde, Uran, Wiggins... Etc. Best toffe startlijst gelukkig.

10. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Rijdt Aru er ja?

Like a boss

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    In het belang van het team begrijp ik dat, maar zoals je nu bij Belkin zag vond ik ook mooi. Mollema die eigenlijk door het ijs zakt en Ten Dam, de reservekopman die gewoon nog even boven Mollema eindigt. Zo heb je als Nederlands team toch maar mooi even 2 Nederlandse renners in de top 10. Froome viel relatief vroeg uit en mocht je dan nog Wiggins achter de hand en in de top 10 hebben dan had Sky de laatste weken niet voor niets gereden.

13. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Maar Wiggins heeft sinds die gewonnen tour bergop niet veel meer gepresteerd. Sterker nog, hij werd vorig jaar in de Giro compleet weggereden.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Dit jaar vond ik hem wel redelijk goed ogen.

Maar idd, froome is echt wel de betere nog. Maar voor de kasseien was het top als Wiggins mee was geweest.

15. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wow, mooie namen. Dat gaat nog een leuke strijd opleveren. Tenzij ze eerder afstappen natuurlijk.

Thx, goeie site :)
    Staan echt goede namen tussen. Leuk!

Vandaag een stukje ronde van Wallonië gezien, maar dat is toch een stuk minder haha

16. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Rijden ook de mindere mannen. Classica San Sebastian dit weekend gaat wel weer heerlijk worden.

Laat ik eens een lijstje gaan maken voor wielerfans die eens meer dan de tour willen gaan kijken.

maart:
    Omloop het nieuwsblad (kasseien klassieker)
    Strade Bianche (klassieker over zandwegen enzo, episch dus)
    Parijs-Nice (Een kleine ronde van een week met meestal een heerlijk parcours)
    Tirreno-Adriatico (Een kleine ronde van een week met wederom vrijwel elk jaar een leuk parcours en grote namen)
    Milaan-Sanremo (De eerste echte grote klassieker van het jaar, sprinten of toch niet, prachtige koers)

april:
    Ronde van Vlaanderen (Kasseien klassieker uit Vlaanderen)
    Parijs-Roubaix (Dé klassieker voor mij, over kasseien jakkeren in de stof of modder. Altijd mooi en heroïsche beelden)
    Amstel Gold Race (Onze enige klassieker, korte steile heuvels, Met het nieuwe parcours wel een stuk minder leuk geworden)
    Waalse Pijl (Heuvelklassieker maar meestal gewoon een sprint op de laatste klim, de muur van Hoey)
    Luik-Bastenaken-Luik (Dé heuvelklassieker van het jaar, vrijwel altijd koers in de laatste 40 kilometers en prachtige finales)

mei:
    Giro D'Italia (De eerste grote ronde van het jaar en in mijn optiek de mooiste, Er kan niets tegen het Italliaanse sfeertje en het meestal briljante parcours op, ook de tour niet.)

juni:
    Criterium du Dauphine (Kleine ronde van een week, een voorbereidingskoers voor de tour. Leuk om alsvast in de sfeer te komen)
    Ronde van Zwitserland (Zelfde als Dauphine)

juli:
    Tour de France (geen uitleg nodig)

augustus:
    Classica San Sebastian (heuvelklassieker over een geweldig parcours met meestal nog goede mannen uit de tour)
    Vuelta Espana (De de derde grote ronde in Spanje, de minste van de drie maar nog steeds erg leuk)

september:
    De wereldkampioenschappen (de strijd om de regenboogtrui, altijd geweldig)

oktober:
    Ronde van Lombardije (Heuvelklassieker met een prachtig parcours)
    Parijs-Tours (Een veredeld wk voor sprinters al gebeurd er af en toe nog wel wat leuks)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Stiekem vind ik Tour of California en Tour of Utah altijd vet om te kijken.. Cali finisht om 12u, ideaal voor bedtijd.

18. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Mooi man!
    Vroeger keek ik nog best vaak naar de klassiekers, maar tegenwoordig met foxsports kijk ik eerder naar live voetbal dan naar wielrennen. Alleen de tour volg ik intensief en af en toe de giro of de vuelta

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Klassiekers zijn juist het enige wat ik gewoon begin tot einde kan volgen _O_

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Vooral Luik, Parijs-Roubaix en Ronde van Lombardije zijn geweldig _O_

Deel Deze Pagina