1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Gele trui drager nr 2 Abandon. The fuck is dit voor eerste tourweek?

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Weet niet zeker of het in dit topic past, maar jullie zullen mij vast met plezier vertellen of dat zo is of niet. Ik ben erover aan het nadenken om een paar keer per week met de fiets naar mijn werk te gaan. Enkele rit 35km. Nu ben ik aan het rondkijken welke fiets daar dan het best voor geschikt is en kwam op dit type en ook specifiek deze fiets terecht. Wat denken jullie daarvan?

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/city/fitness/fx/7_2_fx_disc/

4. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Wow, dat is toevallig! Ik heb deze fiets serieus vandaag, ofja gisteren dus (14 juli) besteld om dezelfde redenen. Alleen is mijn afstand ongeveer 10 km.
    Had eerst een mountainbike. Maar na 14 trouwe jaren, waren de tandwieltjes kas verrot. Aldus de fietsenmaker.
    Een maatje van mij adviseerde mij om geen mountainbike te halen, maar een hybride cross. Ik twijfelde eerst tussen deze en een Sensa 24 cross. Maar aangezien laatstgenoemde een voorvering heeft, wat niet echt nodig is aangezien ik niet door het bos rij, heb ik gekozen voor de trek 7.2 fx disc. Vind 'm er erg strak uitzien en ben vooral gecharmeerd van de velgen en de schijfrem. Helemaal zwart, het heeft wel iets!
    De adviseur van de website vertelde dat beide modellen uitstekende fietsen zijn, maar dat de Sensa wat comfortabeler zat. Was net iets luxer ofzo.
    Ik heb voor de trek gekozen vanwege de schijfrem, geen voorvering, de prijs, de levering en uiteraard het design.
    Als alles volgens plan verloopt, krijg ik 'm donderdag binnen!

5. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    On: Wat een etappe. Helaas de demarrage van Gesink gemist. Maar gelukkig niet zijn "2e deel"
    Froome duidelijk de sterkste. Je kan bijna al concluderen dat hij dit gaat winnen ook al is dit pas de eerste bergetappe.
    Nibali, Contador, van Garderen, Mollema zakken door het ijs. En in mindere maten is ook Quintana niet sterk genoeg om Froome te stoppen.
    Jammer. Maar nu kan niemand zeggen dat de beste wint.
    Aan de andere kant...Parijs is nog ver!

Killamonkey vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Waarom staat er niet bij hoeveel inch die frames en banden zijn? Ik rij op moment op een fiets van 59 inch, vanwege mijn lengte van 2.05M.

Ik heb zelf ook al sinds mijn kindertijd wat met fietsen, minder met de tour. Ik moet erg op mijn rug passen vanwege mijn lengte en bekende rugklachten in de familie.
    Om die reden vind ik het raar dat er geen grootte maat bij de wielen/frame staat in die link.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Dat is zeker toevallig, Touchee! Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Ik mag volgende week een 7.5 meenemen naar huis om te testen. Ga ik kijken of 35km niet belachelijk ver is en of het type fiets bevalt.

Dat komt omdat hij in meerdere formaten verkrijgbaar is, Yellow. Ik heb hem dan dus in de 20 inch nodig. De bandmaat is 700/30 standaard (dacht ik). Je kunt ook voor andere maten en type banden kiezen. Ik denk overigens wel dat je 59 cm bedoelt.

8. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ik heb me deze etappe heel erg verbaasd over fuglsang. Gisteren sterk, benoemd tot nieuwe kopman en vandaag weer helemaal niks waard. Op dat zelfde moment lijkt Nibali weer mee te kunnen en valt ie inde laatste kilometers toch eraf. Toch allemaal last van het virus denk ik.
    Verder niet echt boeiende etappe gezien, hopelijk morgen wat meer aanvallen

9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Jammer dat de spanning er nu al uit is. Contador voelt die Giro nog keihard en Nibali is compleet uit vorm. Tja dan gaat het wel een stukkie makkelijker voor Froome.

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Care. Zeer leuke tour tot dusver. Ja, spanning bovenin is er misschien niet echt maar met goede NL-ers en een bizarre eerste tourweek hoor je mij niet klagen.

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Alleen de eerste vier/vijf ritten waren eigenlijk echt tof. De bergritten van vandaag en gisteren waren ook bijzonder saai door de controle van Sky. Nee, doe mij de Giro maar dan waar elke dag van alles gebeurde en de favorieten elkaar op elke molshoop probeerden eraf te rijden.

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    En? Heb je hem ontvangen? Ik ga hem morgen denk ik oppikken. Hij is op voorraad dus ik hoop hem meteen mee te nemen. Dan volgt dinsdag de eerste rit naar mijn werk...

13. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jazeker!! Vanochtend ontvangen. Had m eerst een stukje getest. Voelde gelijk heerlijk. Zit goed, fiets lekker, schakelt fijn, zadel zit lekker en ik mis de voorvering taal niet. Moet alleen nog aan de remmen wennen. Je staat niet gelijk stil zeg maar.
    Daarna m'n ligstuur erop gemonteerd. En het stukje naar mijn werk gefietst. Op de terugweg reed ik m in een kwartier. Mijn beste tijd is net 18 min ofzo. Zit nog rek in. Achter reed ik in de 5 en soms in de 6. Ik kan nog door in de 7 en de 8.
    Hij rijdt echt als een beest joh! De bomen, paaltjes, lantaarnpalen vlogen voorbij haha

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.ne...=3dc0e4abbe500afdd1b1cbc5c722d183&oe=5652499D
    Zo ziet er nu uit.
    Ga alleen nog m'n spatborden, rekje, standaard en slot erop zetten. Maakt het minder mooi, maar is wel praktischer als ik naar het werk fiets. Hele rit met een tas op de rug is verre van ideaal.

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ziet er vet uit man. Zo´n ligstuur moet ik denk ik ook wel nemen voor 35km. Ik ben eigenlijk wel van plan dat stuk met een rugtas te fietsen. Mocht dat echt niet gaan dan kijk ik wel voor een rek achterop. Verder neem ik denk ik alleen spatborden. Welke maat heb jij en hoe lang ben je? Ik ben 1.85m en de verkoper adviseerde me een 22.5 inch te nemen. Eergisteren was ik in een andere winkel en die adviseerde 20 inch.

Holy shit, 10km in een kwartier is best rap! Denk niet dat ik dat soort tijden kan neerzetten, misschien na een tijdje.

15. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Fraai hè!
    Zo'n ligstuur scheelt je echt een paar minuten. In het begin reed ik namelijk altijd zonder. Toen reed ik vaak minimaal 20 minuten. Zeg maar 22 minuten.
    Een rek achterop is ideaal. Zo'n tas op de rug begin je wel te voelen. Aerodynamica is een stuk minder zo. Zonder tas op de rug beweeg je ook fijner vind ik.

Ik heb de 17,5 inch. Ik ben 1.75m. Heb het nog nagevraagd aan de klantenservice. Zij hebben het extra opgezocht. Mijn giant mountainbike was namelijk 21 inch ofzo. Maar de klantenservice zei dat 17,5 de juiste maat was. Ander soort fiets, ander merk enzo.
    Op de site staat dat 22,5 inch voor 1.92 - 2.01m is.

https://www.fietsenwinkel.nl/trek-7-2-fx-disc-hybrid-2015
    De 20 inch staat hier helaas niet bij, maar ik heb m wel bij andere sites gezien.
    Jij zou toch eerst de 7.5 testen?

Ja, ik stond er ook van te kijken, 10k in 15 min. Zit onderweg ook een klein colletje (lees: viaduct :p ) in.

16. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    OT: Qua spanning bovenin is het inderdaad saai. Zoals ik al eerder zei gaat Froome deze tour waarschijnlijk met 2 vingers in de neus winnen.
    Daaronder is het wel leuk. Met name ook omdat de Nederlanders in de top 10 staan.
    Jammer van Gesink vandaag. Materiaalpech is echt waardeloos. Zeker gezien zijn huidige vorm. Bauke bleef er lang aanhangen. Maar zoals het er nu naar uitziet Blijft Gesink wel voor hem in het klassement.
    Nibali opvallend vandaag. De eerste 2 bergritten werd hij er volledig afgereden. Nu zat hij gewoon bij de besten.
    Ik vond de finale van vandaag trouwens teleurstellend. Maar goed, de nederlanders staan nog in de top 10. Dat is zeer positief.

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja klopt maar die winkel hield vast aan 550 euro. Winkel hier in de buurt doet 460. Beetje lullig om dan twee dagen een fiets te testen.

Ik heb op verschillende sites gekeken, maar sommige zeggen 20inch en andere weer 22.5inch. Lekker verhaal weer...hopelijk heeft hij ze beide op voorraad anders weet ik denk ik wel hoe ik dan ga kiezen...:D

18. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ohja handig haha.
    Maar je gaat nu dus gewoon vol voor de 7.2 fx disc?

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja heb er een rondje op gefietst en is gewoon perfect. Zit ook een stuk beter dan die oudere 7.5. Dat heeft echt zo´n racezadel waarvan de prostaatkramp na een minuut al intreedt.

Edit: Ik heb hem ook. Precies hetzelfde als jij met zo´n ligstuur. Alleen die van mij is 22.5 inch. Ben helemaal opgemeten en hij is helemaal op mijn maten afgesteld. Heb ook meteen een fietscomputertje gekocht. Net meteen een half uurtje gefietst. Bijna continu 30 gereden. Ben kapot. Nu nog een heel uur volhouden en eigenlijk nog wat harder omdat het gemiddeld 35 moet gaan worden en ik heb ook wat stoplichten onderweg...ben erg benieuwd of me dat gaat lukken...

Laatst bewerkt: 17 jul 2015
  20. Touchee85

Touchee85 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Netjes man! 30 is hard! Maar hij rijdt wel lekker of niet?
    Waarom moet het naar de 35?
    Als het goed is gaat het straks wel wat harder lijkt me

Deel Deze Pagina