1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[wielrennen] Kivilev

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr.blond, 12 mrt 2003.

  1. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    De wielrenner Andrei Kivilev is gestorven, gisteren was hij betrokken bij een valpartij in parijs nice , de renner van cofidis is niet meer

    denken jullie dat een helm hem had jkunnen redden?
    zelf vind ik het verschrikkelijk wat hem is overkomen.
    Maar al die valpartijen, moet toch iets aan gebeuren
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    zeer trieste zaak. Hij was vol op zijn gezicht gevallen toch? Dan moet je dus zometeen een motorcross helm gaan dragen op de fiets? Het is en blijft een zeker risico maar ik denk dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de renner zelf hoewel ik er niks op tegen zou hebben als ze voortaan helmpies verplicht maken.
     
  3. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    het is echt van de zotte natuurlijk dat een helm niet verplicht is|:-
    maar valpartijen voorkom je natuurlijk niet. Als je bijv. met 100 km/uur van zo'n afdaling komt, helpt een helmpje ook niet meer
     
  4. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaah sneu, 2001 4e van tour de france, hij wou nooit een helm op eigenwijs...hij had een schedelbasis fractuur ofzo :|, eerst een poos coma, en toen dood :eek:
     
  5. McLaren

    McLaren Kimi rulez 2003

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat hij geen helm droeg, hoewel ik betwijfel als het veel zou geholpen hebben, misschien leefde hij nog, maar hij zou nog steeds enorm zwaar gekwetst zijn en misschien de rest van zijn leven gehandicapt zijn ofzo...
    Ik vind toch dat ze valhelmen mogen verplichten, zeker met de snelheden die ze op de dag van vandaag halen
     
  6. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer...
    Moet wel heel erg zijn zeker voor zijn familie enzo...
    Maarja risico's van het vak zeker:confused:
     
  7. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    ik twijfel ook of de helm hem had kunnen redden, maar veiligheid in het algemeen

    rit van vandaag was erg mooi, al de teams reden 2 aan 2, cofidis in de laatste 5 kilometers met 7 naast elkaar

    das mooi, dat ze zo Kivilev nog een laatse eer bewijzen

    ik zal kivilev missen, het was een lefgozer, een goeie renner
     
  8. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    zo dan
    ik wist niet dat die dood was
    ik had alleen gehoord gister dat hij in coma lag
    Wel erg man
    Ben zelf niet echt een wielerfan
    kijk alleen van de tour de france de bergetappes eigenlijk
    maar kende hem wel
    Wel of geen helm is een eigen keuze. Je weet wat de gevolgen kunnen zijn van geen helm dragen. Eigen verantwoordelijkheid dus maar denk niet dat het hem in dit geval heeft kunnen redden maar in andere gevallen kan een helm wel letsel voorkomen.
    Maar verplichten vind ik niet nodig. Als rijder het niet prettig vind verpest je het voor hem door die regel
     
  9. ChaoZ-dRoNe

    ChaoZ-dRoNe Keeping shut

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Kivilev was idd een zeer goede wielrenner, een echte lefgozer om het maar zo te zeggen. Altijd volop in de aanval.

    Maar jah, als je soms die wielrenners ziet vallen, dan vind ik het echt vreemd dat het dragen van een helm nog steeds niet verplicht is, niet dat het altijd 100% voor veiligheid zorgt, maar toch, het zal veel schade doen verminderen.
     
  10. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    in nederland is wel verplicht, goeie zaak :p
     
  11. Hotshot

    Hotshot Guest

    Bedoel je dat de Nederlandse renners verplicht zijn een helm op te hebben, of dat men in Nederland een helm op moet?

    Boogerd heeft iig bijna nooit een helm op.
    Leipheimer ook niet..
     
  12. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Een helm is verplicht voor alle renners die in Nederland coursen
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  13. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad, maar er koemn nooit sancties als iemand zonder helm rijdt, dus eigenlijk als het verplicht is zou de wielerbond boetes moeten geven dan, ze zullen snel een pispot op hun hoofd hebben
     
  14. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    jep, tis idd nie echt een streng beleid ofzo...
     
  15. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad, ik vind dat als je een beleid hebt dat je er ook voor moet zorgen dat ze het naleven ( bv: Formule 1, je mag niet te snel rijden in de pit, anders krijg je een boete, in het ergste geval een drive-true penalty)

    maar de veiligheid in eht algemeen ( niet enkel helms) is ver te zoeken in het wielrennen, het lijkt alsof ze expres steeds de wegen nemen met de meeste rondpunten en bermpjes
     
  16. Hotshot

    Hotshot Guest

    Je krijgt altijd een Drive Trough Penalty als je te snel rijdt tijdens een Grand Prix, tijdens kwalificaties krijg je een boete..
     
  17. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet
    je krijgt pas een drive true bij een bepaalde snelheid, als je lichtjes te snel rijdt krijg je een boete, anders drive true
    daarbij was het maar een voorbeeld om aan te tonen dat het beleid in wielrennen slecht is in vergelijking met een goede organisatie als formule 1
     
  18. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer voor Kivilev, maar het is een beetje eigen schuld, helm op is het minste wat je kan doen, bovendien is dat wel een beetje risico vh vak. Valhelm verplichten...tsja, de wielrenners moeten zelf maar zo snugger zijn om een valhelm op te doen (ik ben btw ook een wielrenner)
     
  19. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    maar zou een valhelm zoveel helpen?

    Ik maak mij meer zorgen over de veiligheid in het algemeen: als je zeit hoeveel valpartijen er tegenwoordig zijn, misschien moesten ze maar is kleinere deelnemerslijsten maken en de wegroute niet voortdurend langs rondtondes, borduurtjes, parkjes,... laten gaan

    solidariteit onder de wielrenners is ook verwtaerd, jongeren denken enkel aan zichzelf lijkt het wel
     
  20. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het sowieso al knap dat je je evenwicht kunt bewaren op die dunne bandjes.
     

Deel Deze Pagina