1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wielrennen]Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr.blond, 1 jul 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Brioches la Boulangerie, Jean Delatour,...
    Eigenlijk alleen Credit agricole en Cofidis staan er een beetje op hun plaats

2. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Jup, ik verwacht ook wel wat van David Moncoutié

3. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond de tour vorig jaar weinig aan. Het was Armstrong wat de klok sloeg. Hij reed gewoon weg van Beloki in de eerste bergrit. Terwijl Beloki, na Armstrong en Heras, de beste klimmer was. Ik denk/ben bang, dat Armstrong ook nu weer de Tour zal beheersen.

Is het trouwens al bekend of Chippolini mee mag doen? Hij had beloofd om de bergen over te fietsen.

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De tour is de tour!

De nummer 1 in het klassement behaald (bijna) eeuwige roem, maar dat is niet de hele tour!!!

Nu ook dit jaar weer een ploegentijdrit wordt gereden, wordt het parkoers alweer een stuk selectiever gemaakt (2 of 3 minuten is een reuze verschil!). Daarnaast is de eerste week zwaar. De renners dienen dan ook in optima forma te zijn aan he beginvan de Tour!

Kijk naar de proloog!!! Misschien leert deze al veel (misschien een geinige outsider Millar ???, deze jongen is al een paar keer zeer goed aan het begin, om later dood te bloeden)

5. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik had gehoopt dat Kivilev hoge ogen zou gaan gooien, maar helaas.

His spirit will live on.

6. mr. blond

mr. blond Foei !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees dat Armstrong weer gaat winnen. Ik moet toegeven dat ik geen fan ben van de texaan. Hij richt zich enkel en alleen op de tour en laat de rest van het seizoen weinig zien (m.u.v. dauphine). Je kan hem daarom niet vergelijken met de echte grote renners uit het verleden die het hele seizoen goed waren. In feite is de prestatie van Pantani, in '99 geloof ik, groter omdat hij toen ook de Giro won.

Wel hoop ik dat de het fanatieke publiek geen roet in het eten gaat gooien door Armstrong te belemmeren. Als Armstrong na de Alpen al minuten voorsprong heeft, is de spanning weg en dus het kijkplezier. Ik hoop op een spannende tour maar waarschijnlijk wordt het weer een eentonig verhaal.

Ik vind trouwens het parcours van dit jaar niet echt denderend. Vooral de bergritten vallen tegen (geen Galibier, Tourmalet, Ventoux?).

7. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    ja soort hoop ik dat ook wel... wel iedere keer ziek lange verhalen van jou hoor :confused: Ik vind wielrennen zelf ook wel leuk (heb het een tijdje ook redelijk fanatiek gedaan) maar ik zou geen zin hebben om iedere keer zo'n ziek lange reply te hebben...

en, ik zat net even door die ploegenlijst van een paar post naar boven te scrollen, maar daar miste ik iig toch een paar belgen die meestal wel goed zijn: tom steels, van de broeke, en ludo dyrks... misschien heb ik ze gemist hoor :eek:

8. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eventjes voor de duidelijkheid, die jongen is een look-a-like die net reageerde, als je goed kijkt zie je dat er een spatie in zijn naam staat, bij mij niet. Ik kan natuurlijk niemand verhinderen mijn nickname te stelen ( misschien had hij per toeval hetzelfde idee, alles kan) maar ik was er wel eerst hè :)
    Maar je hebt dus Mr.blond ( ik) mr. Blond en mr.blonde
    Dus ik ben de mod. Gewoon toeval dat de andere blond hier ook reageert

Tom Steels: zit in mindere ploeg tegenwoordig ( hoewel de man 9-(!) tourritten heeft gewonnen)
    Frank Van den Broucke ( het wonderkind van weleer) is bezig aan come back na doping, is intussen wel zeer goed bezig ( maar gaat volgens mij alles zetten op een goeie Vuelta, dus gaat proberen een ritje te pakken)
    Ludo Dierxens ( zelfde verhaal als Tom Steels)

9. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk en hoop dat Armstrong weer gaat winnen, omdat hij zich zo goed heeft teruggevochten nadat die was genezen van kankur dit vind ik toch wel goed van hem.

off-topic: ik vind het toch een beetje dom dat je kankur niet echt kan schrijven, dit hoeft toch geen scheldwoord te zijn.

Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Wie wint volgens jullie dit jaar? Ehm ja dat is moeilijk natuurlijk. Armstrong is natuurlijk wel de favoriet he. Ehm, laten we daar dan maar op gokken
    Wordt het spannend? Ja, Armstrong wordt al weer wat ouder en krijgt grote concurrentie dnek ik. Het blijft spannend tot in de laatste etappe.
    Wie wint ervan de Nederlanders of Belgen een etappe? Ja misshcien Boogerd eentje. Vorig jaar was er toch ook een Nederlander die niet zo bekend was maar wel een etappe won in de Alpen(of daar in de buurt... Van de Belgen: Ehm, geld het zelfde als voor de Nederlanders: Misschien 1 etappe: wie? Geen idee..
    Wie wordt beste Belg of beste Nederlander? Ik weet niemand te noemen die top wordt, dus dan maar Boogerd
    Wie van de toppers krijgt een terugval?
    Krijgen we een underdog? Misshcien renners uit het Oostblok/rusland. Worden vaak onderschat
    Een relevatie? Een watte? Sorry nog nooit van gehoort...
    Een aanstormend talent? Ja, ik denk toch weer iemand uit het oostblok/rusland, misschien een Italiaan of Spanjaard.

Oh ja Mr. Blond: Een award voor als u/je lange posten_O_ Een voorbeeld voor elke member!

Laat het een leuke en sportieve tour worden:)

Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  11. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re: [Wielrennen]Tour de France

Sportieve Tour wordt het zeker, Blijlevens doet niet mee, dus er wordt niemand van zijn/haar fiets gemept :p
    En het hele peleton gaat gezamenlijk trager rijden als patser Armstrong een plaspauze houdt.
    Vond ik toch beetje arrogant van hem, laatst schold Armstrong een beginnend renner uit voor klootzak omdat Lance even was gaan plassen en de jongen was gaan aanvallen.... Ok, niet echt über sportief, maar om dan direct te gaan lopen schelden, dat vond ik erg laag van Lance...

Trouwens, over de Nederlanders, door de glansprestatie van Boogerd vorig jaar ( die mooie ritzege, eerlijk is eerlijk) zijn er velen vergeten dat Karsten Kroon ook een rit heeft gewonnen ( ik meen tch dat dat vorig jaar was, juist?)

Volgens mij wordt de strijd voor de groene trui ( de spurterstrui naar verduidelijking) heel erg spannend. Met een sterke Freire, een Zabel, een McEwen en Petacchi. Vorig jaar was het McEwen, ik denk dat Zabel uiit is op revanche, en de jaartjes beginnen ondertussen toch ook te tellen bij de spurtbom, dus nog eens alles geven. Daarnaast heb je ook nog Freire die toch topklasse is, beetje in de schaduw. Petacchi kan zelfs Cipo aan ( zie Giro) helaas is de leeuwenkoing er ditmaal niet bij. Dan heb je ook nog een rappe jongen als een Casper die zich kan mengen in de spurtdebatten.

De bergtrui ( vorig jaar ouwe rat Jalabert, die halde trouwens ook de trofee van de strijdlust binnen...
    Wederom meerdere kanshebbers, topklimers zat dit jaar, meer dan anders: Simoni, Beloki, Garzelli, Di Luca, Heras ( helaas als helpertje van...), Botero, Armstrong zelve ( hoewel die zich niet bezighoudt met iets als een bolletjes trui, zou hem trouwens niet staan), Mancebo, Hamilton,...
    Maar deze jongens zijn van een zodanig kalier dat ze zich daar niet mee bezig houden of toch... Wie anders?

De strijd om de het klassement...voor de ereplaatsen misschien ja...Of...

Beste jongere ( vorig jaar Ivan Basso), tsja, moeilijk te voorspellen, veel jonge kerels die het willen waarmaken.

12. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    haha, die nicknames.. had het totaal niet door idd... Ik neem aan dat het MR. Blond uit reservoir dogs is? (ps. sorry voor de offtopic reactie)

Laatst bewerkt: 4 jul 2003
  13. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb trouwens nog nooit de laatste etappes gezien, dan ben ik altijd op vakantie.
    Ik moet nu trouwens toch eens effe op het deelnemerslijstje gaan kijken. Straks zet ik hier nog wat domme dingen neer.

14. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: [Wielrennen]Tour de France

Karsten kroon won vorig jaar inderdaad een rit, dit onder begeleiding van dekker geloof ik,maar weet ik ook niet helemaal zeker.

Het is ook idd jammer dat Heras helper is van lance, want ik denk dat hij het als kopman zeer goed zou doen en mooie dingen kan laten zien, maar helaas.

ps: nog een tip voor wielerfans die graag nog iets met hun "kennis" willen doen.
    Doe mee met rondemaster van het AD.

www.rondemaster.nl

Is erg leuk en ook nog es gratis!!
    Het doel van het spel is om met een bepaald aantal euri een ploeg bijelkaar te kopen van 9 man, maakt niet uit van welk team.
    Als een speler iets bijzonders doet, zoals een etappe of een tussensprint winnen, de gele trui draagt etc., dan wordt ie meer geld waart en kan je hem weer verkopen.
    Je moet dus zoveel mogelijk geld binnen halen.

Laatst bewerkt: 5 jul 2003
  15. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, Leipheimer viel tegen...
    Ik had gehoopt dat ie onder de 7.30 zou rijden..

Hij was Amerikaans kampioen tijdrijden, én wereldkampioen tijdrijden...maar goed..

16. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    idd tegenvallend, maar toch 12de in het proloog, ook niet slecht natuurlijk.
    Wat vonden jullie trouwens van Ullrich, goed gereden volgens mij.
    Het is natuurlijk nog even afwachten tot de bergen of hij echt weer goed is en in vorm.
    Alleen een beetje jammer van dat shirt, LICHT TURQOISE!!!???
    Het is nog lelijker dan het oude roze shirt van telekom.

17. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Verdomme, de proloog gemist.

Wie heeft geel?

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Armstrong moet zeker weer winnen.. al is het alleen maar om die neppe fransen lastig te vallen.

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Leipheimer stapt op na zware val :'-(

Hamilton waarschijnlijk ook > < ...

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou, dat wordt dus toch boogerd als kopman en zonder de druk. Misschien blijkt het achteraf wel een zegen, deze valpartij (voor zover dat te zeggen is dan).

Deel Deze Pagina