1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wielrennen]Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr.blond, 1 jul 2003.

1. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Een zegen?

Ploegleider Theo de Rooy noemt dit een inktzwarte dag in de historie van de RaboPloeg....

2 Rabo renners uit de tour, en 2 licht gewonden....

Daar heeft Michael weinig aan, en Michael is te "zwak" om als kopman te functioneren...

Anders zou hij wel de aangewezen kopman zijn voordat de Tour begon....

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg ook misschien, maar voorgaande jaren kon hij volgens mij niet met de druk omgaan, druk die er nu niet is.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Is er al een lijst van de mensen die zijn uitgevallen ?
    Ik vind het jammer dat zo'n val gebeurt en dan vooral in de eerste echte dag, er worden gewoon te veel mensen naar voren gestuurd om de sprint aan te trekken voor hun sprinter en dan word het gewoon te druk (zoals Boogerd als zij in een intervieuw).

4. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    de rooy zegt dat het geen zin heeft om boogerd als kopman te bestempelen, ze willen met hem om het wereldkampioenschap strijden, ook wielinga wordt niet gebruikt voor het klassement, De rooy zegt dat hij nog aan de tour moet proeven voordat hij kopman wordt.

Maar ik baal er echt van dat leipheimer uitgeschakeld is(ook van lotz trouwens), Nieman, Wielinga en andere zijn in de ploeg speciaal voor Leipheimer. Nu is het hele plan voor rabo weg.
    En is er enorm veel spanning af.

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Tyler Hamilton schijnt een sleutelbeen breuk te hebben, maar is vandaag tóch gestart!

En Boogerd is idd te zwak om een kopman te zijn, als Leipheimer niet was gevallen had boogerd geen spanning en kon hij mss weer een etapetje winnen, nu is hij de "kopman" geworden en zal hij vooral voor het klassement gaan

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  6. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    HIJ IS GEEN KOPMAN!!!!!!!!

De rooy (ploegleider van rabo) zegt zelf in een interview, dat te lezen is op rondemaster.nl, dat boogerd geen kopman wordt.
    Zijn rol dit seizoen is rijden voor het wereldkampioenschap, dus heeft het geen zin om zijn doel opeens te veranderen.
    Rabo gaat nu gewoon voor dagzeges, freire moet dit proberen in de sprint en boogert en wielinga in de bergen.

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Gewaagde opmerking mijnerzijds.

Dit wordt de valtour! Zagen we gisteren een dramatische ontknoping, vandaag waren de twee koplopers instaat om met enkel hun 2-en nog het evenwicht te verliezen! :)

Straks eindigen we met nog geen 50!

8. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2

Lijkt me wel logisch hé...
    Hij heeft zich niet op die manier voorbereid op de tour, om als kopman te fungeren....

Ik vind het jammer dat Wielinga tijd heeft verloren gister, maar lieft 6 minuten..:eek:

K zou het wel cool vinden om te zien hoe hij het in de bergen zou doen, zonder het tijdverlies meegerekend...

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  9. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    08-07-2003

Tourstart 2007 in De Kuip?

Een volle Kuip, aftellend hoe tweehonderd wielrenners in 2007 aan de proloog van de Tour de France beginnen. Dat is volgens Radio Rijnmond het idee van stadiondirecteur Jan van Merwijk om de kandidatuur van Rotterdam als startplaats voor de Tour in 2007 kracht bij te zetten. Via De Kuip moeten de renners vervolgens finishen op de Coolsingel.

Het kan een spectaculaire start betekenen voor de Tour de France over vier jaar. Veertigduizend toeschouwers die elke renner zien vertrekken vanaf het veld van De Kuip. Over twee jaar beslist de Société du Tour de France waar in 2007 de start van het evenement wordt gehouden. Utrecht, dat de renners onder de Dom wil laten starten, is eveneens kandidaat.

In 2002 was de finish van de Vuelta a España in het Santiago Bernabeu-stadion. Duizenden toeschouwers zagen hoe Aitor González in de slottijdrit de Ronde van Spanje op zijn naam schreef.

Nieuws.nl

*)

10. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    dit nieuws las ik gister ook, maar heb er een dubbelzeidig gevoel over.

Aan de ene kant is het wel leuk, want je kan de tour eindelijk is echt zien en de renners ook.
    En Rotterdam komt in het wereldnieuws.

Aan de andere kant is het toch wel balen, moet de tour eerst door Nederland, dan door belgie en dan mischien pas op de 4de dag van de tour zitten ze in Frankrijk.
    En ik vind toch dat de tour daar hoort.

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    hoeveel staat amstrong eigenlijk ?

12. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    lekker boeiend in dit stadium... gewoon relax op een half minuutje of minder van de gele trui schat ik

13. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Armstrong staat op 16 sec. Dat betekend helemaal niks. Een keer de bergen in, en de helft van het peloton heeft meer dan een kwartier achterstand, misschien komen de eerste al op een uur te staan.

14. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Nu Leipheimer weg is ben ik voor Lance :)

En natuurlijk hoop ik dat Wielinga en Boogerd ook ver komen ..

15. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wielinga zit geloof ik in een dipje.. En Boogerd, ach die zielige knul :{ ...

Pff... ik ben voor Joseba Beloki (eindklassement) en Iban Mayo (dagsuccessen) :cool:

En ok een beetje voor Knaven :)

16. jayroon

jayroon A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    ik voor Joop Zoetemelk, of is ie al afgevallen?

17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Anyway, wie wint de ploegentijdrit???

US Postal *)

18. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Kon geen ploeg vinden....

:{

19. jayroon

jayroon A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Rabobank ploeg dacht ik?

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Laten ze maar beginnen in Utrecht, heeft veel meer sfeer voor de Tour, de kuip is maar zo'n plastic ding... Helemaal niet bijzonder om de tour te starten.

Deel Deze Pagina