1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winst Vlaams Blok, boycot blijft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 14 jun 2004.

1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom betwijfel ik dat?
    Mijn mening: zie alle antwoorden van Cole Trickle..opdoeken die partij

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar hoe je het nu ook draait of keert, het is de grootste partij in Vlaanderen geworden. Ook al hebben ze misschien stemmen gewonnen door het wanbeleid van andere partijen en hebben mensen als reactie daarop op het blok gestemd, feit is en blijft dat ze wel een miljoen kiezers hebben?! Ik kan hier niet goed bij, maar het is en blijft (spijtig genoeg) een realiteit dat ofwel mensen zo tegen vreemdelingen gekant zijn, ofwel een afkeer hebben van het nu gevoerde-modder-aan-beleid, of om nog duizend andere redenen, maar ze hebben de stemmen toch maar... en dat feit zorgt er gewoon voor dat je ze niet mag/weg kan laten, want dat op zich zou vreselijk ondemocratisch en niets beter zijn.
    Volgens mij moeten ze gewoon het Vlaams Blok eens mee (lees goed, 'mee')laten regeren door er een coalitie mee te vormen. Laat ze zich eens bewijzen; vanuit de oppositie is kritiek geven op het beleid, de mindere economie, migrantenproblematiek, etc erg gemakkelijk! Wel, laat ze eens regeren en voorstellen doen, doen ze het goed, des te beter, doen ze het slecht, of even goed/slecht als andere partijen, dan worden ze zelf door hun kiezers bij de volgende verkiezingen afgestraft. Dat is democratie!

Een cordon sanitaire, en het afschaffen van een partij zijn volgens mij geen goede maatregelen, dan krijg je tijdens slechtere economische tijden en tijden van ethische vraagstukken altijd wel tegenstand van de mensen. En een partij die daar op inspeelt vanuit de oppositie heeft het dan gemakkelijk om dit verder aan te wakkeren. Nogmaals, laat ze bewijzen wat ze waard zijn.

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Een fascistische partij een plaats geven in de regering is natuurlijk uit den boze. De domme, maar gevaarlijke laag, van de bevolking hapt de leuzen als hapklare brokken naar binnen. De stemplicht nekt de Belgen hoogstwaarschijnlijk omdat veel mensen maar op het blok stemmen om verschillende sociaal psychologische redenenen (bij de underdog/winnaar willen horen, protest tegen het beleid, sociale problemen en dergelijke).

Een partij die een knokploeg heeft die lijkt op de SA onder leiding van Röhm hoort niet in de politiek. Een partij waarvan leden brand stichtten en de schuld op vreemdelingen en extreem linkse groeperingen hebben gegooid. Een partij waarvan de knokploeg onder leiding van kopstukken allochtonen en een linkse student in elkaar sloegen. Zo'n partij is niet democratisch.

Door mooie woorden, die de waarheid verbloemen, het vergeten van het verleden en een klimaatverandering na 11 september is extreem rechts een stuk acceptabeler geworden binnen europa. Feit blijft dat ook de nazi's pretendeerden een democratische partij te zijn. Daarbij kwamen zij ook via de democratische weg aan de macht.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2004
  4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    TheWalrus 4 president!

5. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    word

6. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt deels gelijk, maar alles aan het verleden toetsen is niet echt een voorbeeld voor deze tijd. Het is beter het vlaams blok in coalitie aan de macht te laten zodat er steeds een controle blijft, en zodat ze eindelijk hun kiezers zoals ik al eerder gezegd heb eens kunnen laten zien wat ze waard zijn met hun (holle) slogans. Als je ze maar blijft weren uit de regering komt het misschien nog zover dat ze eens de 50 procent halen, en dan... dan is het de volgende verkiezingen afwachten alvorens ze te kunnen afstraffen...
    Deze discussie kan je in princiepe blijven voeren, kijk maar de politiek, en ik voel me redelijk als advocaat van de duivel/ Vlaams blok hier wat ik absoluut niet wil zijn. Maar ik vind dat in onze partiecratie sommige partijleiders zich nogal veel veroorloven..

7. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach het is zeker een 'foute' partij. Wat Da -Z- al zei, als de grootste partij dat beslist is dat geen aantasting van de democratie (of heb ik het nu verkeerd geinterpreteerd? @ Da Z). Ik denk echter wel dat men moet oppassen geen soort van 'mythe' te creëeren rond het vlaams blok. Een minderwaardigheidscomplex laat ik maar zeggen. Dat kan nadelig uitkomen.

/edit: 'fout' is een foute opmerking. Een partij met een hang naar facistische ideeën is beter. Als je het Vlaams Blok verbied, vind ik ook dat de AEL verboden moet worden. De AEL is zelfs nog erger dan het Vlaams Blok....

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @Argus: nee je hebt het goed gelezen. Ik vind dat men dergelijke partijen niet moet verbieden omdat ze (waarschijnlijk 8)) nooit de grootste partij zullen worden. En dan gaat het politieke spelletje van start waarbij extreme partijen altijd buiten de colaitie zullen vallen omdat ze simpelweg té extreem zijn voor het midden (waar de coalitie altijd wil zitten). Mensen die zich hardop afvragen waarom het Vlaams Blok niet in de coalitie zit moeten zich eens bewust worden waar die partij voor staat: intolerantie, anti-democratie en al helemaal niet voor saamhorigheid. Zeg nou zelf, je wil zo'n partij toch ook niet aan de macht?

9. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    het is de stem van het volk van Vlaanderen.. en het is zeker ondemocraties om de partij afteschaffen.. en niet mee te laten regeren.. hiermee word de wil van het Vlaamse volk genegeerd.. ALS DE MENSEN DIE PARTIJ NOU WILLEN? Laat ze dan regeren. DAT is het idee van democratie.
    En zeg nou zelf.. vreemdelingen haat zal altijd blijven bestaan.. in wat voor vorm dan ook..

10. privaterayen

privaterayen Guest

kijk dalijk krijgen we hetzelfde als met onze pim dat de leider van extreem rechtse vlaamse blok wordt geliqideert ala hitman:contracts

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En dat gebeurt dus ook! Het is alleen aan de grootste partij van Belgie voorbehouden om te bepalen met wie in de coalitie te gaan. Aangezien het Vlaams Blok nou eenmaal niet de grootste partij van Belgie is, moet er hier niet gezeurd worden dat ze het kabinet in moeten, want dat staat nergens in het democratisch besluit.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zeg dat ze niet eens in gesprek gaan. Zoals een van de eerstet reacties al opmerkt, is het blok wel de grootste partij. maar goed, het gaat mij erom dat er niet eens wordt gediscussieerd met de partij. Er wordt niet eens gepraat over samenwerking, punten afstellen etc. Hoe kun je dan ooit goed oordelen of zo'n partij mag regeren? Mijn inziens wordt hier de democratie zwaar ondermijnt.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Weenie, vast omdat ik dit topic open. Ik kan er gewoon slecht tegen als de democratie op zo'n manier buiten spel wordt gezet en niet eens een kans krijgt. Ik zou zowieso al niet op het blok stemmen, maarja grote hoeveelheid belgen kennelijk wel. Moet je die dan maar niet respecteren en als dom afschilderen?

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waarom denk je dat we 1000+ belgenmoppen hebben....? :D

15. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het kan want dan kan België uit de EU worden gekickt...

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    En 10 000+ hollandermoppen... :{

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    en gelukkig hebben we deze smilies (-> :D ) voor niet serieuze opmerkingen....

18. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik erg vreemd vind is dat iedereen hier zijn mening over het vlaams blok al klaar heeft liggen. "Ze zijn facistisch, extreem rechts" etc zijn dingen die ik constant hoor. Nu wil ik jullie er even aan herineren dat "wij" nog niet zo heel lang geleden ook een partij hadden die opeens heel veel stemmen kreeg: de LPF (lijst pim fortuyn). Ook in dit verkiezingsprogramma stonden dingen als "grenzen sluiten" en "dwijlen met de kraan open" over vluchtelingen waar Cole Trickle naar verwijst. Tóch vonden de meesten hier in nederland (waaronder ik) de LPF geen extreem rechtse partij. MAAR het buitenland had zijn zegje al klaar, het buitenland vond Pim's partij over het algemeen wél extereem rechts en vergelijkingen met Musolini werden dan ook gemaakt in andere landen. "Wij" Nederlanders vonden dat onterecht en vonden dat de andere landen eerst maar wat meer informatie over de LPF moest opzoeken. Ik vind het zo raar dat nu "wij" het buitenland zijn, wij onze mening ook meteen klaar hebben liggen. Kan het dan niet zo zijn dat het Vlaams Blok ook meer een soort protestpartij is zoals de LPF in die tijd? En dat ze niet zó rechts en fascistisch zijn als sommigen ons hier doen willen geloven? Het VB heeft namelijk ook ooit eens gezegd niet extreem rechts te zijn (zoals de LPF dat ook deed).

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

DS, de LPF was een zeer rechtse partij, maar die had vooral hardere uitspraken dan hun werkelijke belid. Bij het vlaams Blok is het beleid harder dna de uitspraken.

Het Blok is van oorsprong een Hitler en conseorten als voorbeeld ziende partij. Dat is een groot verschil. Bovendien hebben ze een grote SA achtige knokploeg.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2004
  20. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    We leven wel in de 21ste eeuw in een militair en politiek nietsbetekenend landje namelijk Belgie, ik denk niet dat zelfs al zou het blok alleen aan de macht zijn je hitler-NSDAP vergelijkingen maar iets opgaan. Ze hebben racistische standpunten en een erg strict vreemdelingenbeleid maar concentratiekampen, knokploegen, politieke verdwijngen,.. dat gaat me juist iets te ver.
    Het beste om de aanhang van het blok te verkleinen is een regering die zich bezighoudt met de zaken die vlamingen aanbelangen, die zich inzet en probeert dingen te realiseren en niet haar tijd verdoet met discussies waar je eeuwig over kan discussieren of probeert tegen mekaar op dingen te verwezenlijken of in de media komt door haar wanbeleid of schandalen. We leven meer en meer in een particratie en geen democratie..

Deel Deze Pagina