Maar hoe je het nu ook draait of keert, het is de grootste partij in Vlaanderen geworden. Ook al hebben ze misschien stemmen gewonnen door het wanbeleid van andere partijen en hebben mensen als reactie daarop op het blok gestemd, feit is en blijft dat ze wel een miljoen kiezers hebben?! Ik kan hier niet goed bij, maar het is en blijft (spijtig genoeg) een realiteit dat ofwel mensen zo tegen vreemdelingen gekant zijn, ofwel een afkeer hebben van het nu gevoerde-modder-aan-beleid, of om nog duizend andere redenen, maar ze hebben de stemmen toch maar... en dat feit zorgt er gewoon voor dat je ze niet mag/weg kan laten, want dat op zich zou vreselijk ondemocratisch en niets beter zijn.
Volgens mij moeten ze gewoon het Vlaams Blok eens mee (lees goed, 'mee')laten regeren door er een coalitie mee te vormen. Laat ze zich eens bewijzen; vanuit de oppositie is kritiek geven op het beleid, de mindere economie, migrantenproblematiek, etc erg gemakkelijk! Wel, laat ze eens regeren en voorstellen doen, doen ze het goed, des te beter, doen ze het slecht, of even goed/slecht als andere partijen, dan worden ze zelf door hun kiezers bij de volgende verkiezingen afgestraft. Dat is democratie!
Een cordon sanitaire, en het afschaffen van een partij zijn volgens mij geen goede maatregelen, dan krijg je tijdens slechtere economische tijden en tijden van ethische vraagstukken altijd wel tegenstand van de mensen. En een partij die daar op inspeelt vanuit de oppositie heeft het dan gemakkelijk om dit verder aan te wakkeren. Nogmaals, laat ze bewijzen wat ze waard zijn.
Laatst bewerkt: 14 jun 2004