1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winst Vlaams Blok, boycot blijft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 14 jun 2004.

1. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ze doen het in Zwitserland ook, Extreem rechts laten regeren -> partij wordt minder anti-vreemdeling en het woord "extreem" verdwijnt.

Ze doen het in Oostenrijk ook, Extreem rechts laten regeren -> Deze verkiezing was er -17% voor die partij...

Ik zeg: Laat het Blok regeren, Laat ze een paar extreme maatregelen invoeren, En laat dan het volk beslissen of ze het goed doen of niet!

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Er verdwijnt helemaal geen vreemdelingenhaat en nog steeds in de ondertoon van Jörg Haidr fascistisch. Door een dergelijke partij mee te laten regeren wordt het acceptabeler er op te stemmen. Het wachten is op een meerderheid voor een dergelijke partij en dan zullen zij hun beleid pas echt kunnen laten spreken. En dan is het waarschijnlijk te laat.

Toen iemand van het Blok commisaris was in Brussel was er sprake van corrupte praktijken en een radicaal rascistisch beleid. Deze man werd vervolgens benoemt tot lijsttrekker maar belandde drie jaar in de cel omdat hij brand stichtte om de schuld in de schoenen van buitenlanders en linkse studenten te kunnen schuiven.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2004
  3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dus? "Iemand" bekend in de Groen Links kringen heeft een politicus vermoord, betekend dat ook dat Groen Links slacht is? En ik weet niet waar het nou allemaal op slaat hoor, acceptabeler om op te stemmen? Het is een partij, net als iedere partij, ze hebben standpunten en voeren campagne. Ze halen veel stemmen maar alleen omdat jouw denkbeeld niet overeenkomt met die van hun vind je het onacceptabel. Wat wil je nou? Alleen partijen die jij goed vind moeten blijven en wat de rest stemt is maar dom en onacceptabel. En dat is dus juist de rede waardoor dit soort partijen zo in opmars komt. De hudige partijen weten allemaal zo goed wat wel en niet goed is voor ons, daar gaan mensen zich tegen verzetten. Ze bepalen ZELF wel of iets goed voor ze is of niet.

4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar Vlaams Blok heeft geen meerderheid dus het volk vindt dat Vlaams Blok niet goed voor hun is

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Voor men het Vlaams Blok veroordeeld tot racistische partij , moet je ook weten dat
    deze partij eigenlijk onstaan is door het lakse gedrag van onze belgische politici.
    Deze slagen er namelijk al jaren in om de roep van de gewone hardwerkende mensen op de vraag om meer veiligheid te negeren.
    Het Vlaams Blok is op zijn sterkst in de steden en dorpen waar de mensen s' avonds
    niet meer durven buitenkomen uit schrik om beroofd te worden.
    Als je hier bedreigd wordt ,en je gaat naar de politie om dit te melden,dan krijg je het
    volgende antwoord; " we kunnen niets doen zolang er niets gebeurd is".
    Dus als er dan iets gebeurt dan ben je het haasje, omdat de heren dan rijkelijk telaat
    komen.
    Het is hier in Belgie al zover gekomen dat als je een inbreker in je eigen huis betrapt,je
    die kerel nog niet eens verrot moogt slagen , als hij niet gewapend is mag je zelf niets
    doen , geef je hem toch een tik, dan kan hij een klacht tegen je indienen en wint hij het nog voor de rechtbank ook.
    Als je op straat loopt en je wordt uitscholden voor vuile belg door een stelletje allochtonen , dan mag je niet eens reageren of je bent een racist.
    Waar zit hier de eerlijkheid dan , het is door zulke zaken dat de mensen op het blok
    stemmen , omdat het de enigste partij is die zegt wat de mensen hier denken.
    En wat moeten we van de andere partijen zeggen?
    cd&v : betrokken in de obusaffaire een deal van 28 miljard bf waarvan 4 miljard
    aan smeergeld bij was, zaakje zolang getrokken tot het verjaard was , 1 tussenpersoon veroordeeld , kopstukken vrijuit gegaan.
    sp.a : augustaaffaire smeergeld voor partij , plus toenmalige voorzitter die 5 miljoen
    bf wou laten verbranden ( strafbaar in belgie), hier 1 groot slachtoffer ,de toenmalige
    baas van de navo.
    Zijn al deze politici dan beter dan die van het blok .

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Het blijft een rascistische partij.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad , dat klopt maar je moet het ook zo bekijken ,als ik hardop racistische
    praat begin te vertellen heb ik gelijk een klacht aan mijn broek ingediend door het
    centrum leman .
    maar als iemand zoals abduh jajah op televisie zegt dat de belgen die hier niet kontent zijn maar moeten emigreren, dan vind ik dat er toch ver over.
    Ik dacht toch dat men in een ander land gaat wonen , toch het minste dat ge kunt doen u aanpassen aan de zeden en gebruiken daar.
    Het strafste was toch dat geen mens op die uitspraak van abduh jajah heeft gereageerd, zelfs het centrum leman niet.

8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Maar Abu Jahjah heeft toch niets illegaals gezegd? Hij wilde gewoon de Blokkers stangen. Het was als grap bedoeld, denk ik.
    Multi-culturalisme is een feit in Europa. Dat zal nooit terug gedraaid worden. Sommige mensen in Europ hebben dat nog niet geaccepteerd en het Blok is een van de partijen die daarop inspringen.
    Ik denk dat Abu Jahjah die absurde uitlatingen heeft gedaan om te tonen dat het Blok, net zulke uitspraken maakt. Ze zeggen immers "Auslander raus".

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Kijk het probleem is dat een multiculturele gemeenschap niet vanzelfsprekend is.
    Maar als er problemen onstaan en de politiek laat maar betijen zonder in te grijpen,dan krijg je de goede voedingsbodem voor zo een partij.
    Onze politici hebben het zuiver alleen aan zichzelf te danken dat ze met het blok opgescheept zitten.
    Bij ons gaat het in de politiek als volgt eerst zuiver eigenbelang kwestie van hun postjes veilig te stellen , dan het partijbelang , dan de goede vriendjes aan een postje te helpen en dan als het er nog af kan komt het landsbelang.
    Ze verwijten echter de kiezers wel iets dat ze zelf veroorzaakt hebben.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    ja kan kloppen , maar de blokkers hebben wel een veroordeling aan hun broek voor
    racisme, en abduh jajah niet.
    Dus waarom de een wel en de andere niet;

11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    De veiligheids problematiek is de belangrijkste topic van alle extreem rechtse partijen.
    In Frankrijk, Oostenrijk en ook in Nederland hebben ze de politiek agenda beinvloed. Pim Fortuin was natuurlijk geen rascist, maar gebruikte wel alle argumenten van de rascistische partijen in Europa. Hij zei heel duidelijk dat "die vreemdelingen hier kwam om de boel op te lichten, onze rijkdommen te plunderen en in de tussen tijd onze hele cultuur te verpesten".
    Een partij als de LPF heeft mede door dit soort uitspraken veel stemmen gewonnen en zijn ze ook de grootste partij in Rotterdam geworden, dat ook een stad is met veel criminaliteit.
    In Rotterdam zegt het college dat er te veel "kans armen"in Rotterdam zijn, maar ze bedoelen, vreemdelingen. Ze proberen op dit moment nog steeds te verhinderen dat een moskee afgebouwd word. Ze zeggen alleen niet dat ze niet nog een moskee willen in de stad, maar ze zeggen dat zo'n gebouw niet past in de ruimtelijke ordening van de stad.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Omdat het hele stelsel, in nederlands in ieder geval, links georienteerd is. Publieke omroep, journalisten, overheidsinstellingen, burgemeesters etc. Zelfs in schoolboeken staat godvr dat VVD bijvoorbeeld een partij voor de rijken is die weinig tot geen waarde hecht aan de minder bedeelden in de samenleving. Daarom kijk ik ook al tijden geen publieke omroep meer, ik bepaal zelf wel wat ik ergens van vind en ik hoef niet geindoctrineerd te worden door de NOS :{

Zolang er in het stelsel niks veranderd wordt rechts altijd erger gezien dan links. En blijven de vooroordelen bestaan dat rechtste mensen niks geven om anderen, alleen voor eigen belang zijn, pro oorlog zijn en al die andere bullshit.

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wil hordo beweren dat de VVD waarde hecht aan de minder bedeelden in de samenleving????

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat wat Pim Fortuin toen zei , dat zegt het blok hier ook.
    Wat is er met Pim gebeurd , hij werd door de andere Nederlandse politici gedemoniseerd , totdat een gek zich geroepen voelde om hem af te knallen.
    Hoe tolerant moet een mens zich dan nog opstellen , alles in een gemeenschap draait om tolerantie en respect en dat moet niet van 1 kant komen.

15. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Welk rascistische uitlatingen heeft Abu Jahjah gedaan dan???

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dit bedoel ik dus. Waarom geloven wat partijen zeggen als je zelf je eigen conclusies kan trekken die nergens genoemd of gedrukt staan. Als je even dieper gaat zoeken kom je er wellicht achter dat het zo is dat elk gebouw in een stad moet worden goedgekeurd, je mag neit zomaar iets bouwen wat er raar of anders uitziet zonder toestemming. Voorheen werd hier met gebedshuizen niet op toegezien omdat we niet wilden komen aand e vrijheid van godsdienst. Dit terwijl de kerken van tegenwoordig wel al rekening houden met de omgeving waarin ze staan. heb jij de laatste tijd ergens een traditionele kerk gezien? Nee, omdat kerken nu meestal in moderne gebouwen gaan vestigen. Moskeen worden echter nog steeds gebouwd zoals ze ook in istanbul staan, en ze komen er nu pas achter dat dat toch wel invloed heeft op het beeld in de stad. Als je de scheiding staat en geloof zo klein mogelijk wilt houden moet je ervoor zorgen dat alles er zo normaal mogelijk uitziet. Maarja zoals ik al zei deed de vorige regering geen bal aan dit soort zaken, en mag iedereen nog steeds een gebedshuis openen. Waardoor het volk terecht in opstand komt tegen dit soort dingen. Waarom zij niet en anderen wel?

Niemand verbied ze om een moskee te bouwen, het gaat enkel om de manier waarop die moskee eruit komt te zien.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    nogmaals, dit bedoel ik dus, er gewoon heilig overtuigd dat de VVD de minderen maar laat rotten. Ga maar even het partij programma lezen ofzo..

18. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Zonder tolerantie voor "andere" mensen kunnen we niet leven in deze wereld. Het Blok tolereert blijkbaar geen mensen in Vlaanderen, die in hun ogen anders zijn en roepen dat ze maar moeten vertrekken.

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zucht weer een voorbeeld van te snel concluderen en meepraten met wat de publieke omroepen en kranten je willen doen geloven.

Van de Vlaams Blok site geplukt:

"Het Vlaams Blok is niét, zoals zo vaak wordt beweerd, tegen de vreemdelingen, maar wij zijn wél tegen het vreemdelingenbeleid dat hier al jaar en dag gevoerd wordt. Een knuffelbeleid dat de integratie in de weg staat en alleen maar gezorgd heeft voor gettovorming, schoolachterstand, werkloosheid, hoog oplopende maatschappelijke spanningen en een verontrustende graad van criminaliteit. Die problemen werden door de zelfverklaarde 'democraten' altijd met de mantel der liefde toegedekt, maar met taboes krijg je de vervelende feiten nog niet weg. "

Wie weet het nou beter, de partij zelf of linkse berichtgeving?

20. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind persoonlijk ook dat alle Vinex-wijken in Nederland vreselijk eentonig zijn. Wat mij betreft worden er meer originele wijken uit de grond gestampt, maarja wat kan ik er aan doen. Een Vinex-wijk is nou eenmaal een Vinex-wijk. Lekker makkelijk een paar betonblokken tegen elkaar knallen tot je een hele wijk hebt gecreeerd waar alle straten het zelde uit zien.

Een moskee is nou eenmaal een moskee. Soms zitten ze in oude leegstaande gebouwen en zie je niet dat het een moskee is. Soms is een kerk of een synagoge omgebouwd tot een moskee en dan zie je ook niet aan de buitenakant dat het een moskee is. Als het dan geen probleem is waarom is het een prbleem als je aan de buitenkant kan zien dat het een moskee is. Niks mis mee toch? Weer es iets anders in de stad.

Deel Deze Pagina