1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winst Vlaams Blok, boycot blijft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 14 jun 2004.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat mij om het feit dat de politici toch verkozen zijn om het volk te dienen,
    dat wil zeggen ,hun kiezers te beschermen , horen wat de mensen willen.
    Maar het probleem is dat zij enkel en alleen met zichzelf bezig zijn , het gaat hun gewoon om de macht , partijbelang .
    Als de politici jarenlang de wil van de bevolking negeren , alleen uit hun ivoren toren komen als er terug verkiezingen zijn , en zoals bij ons gebeurt van alles en nog wat beloven , en er niets van realiseren dan kan men verwachten dat ze na verloop van tijd lik op stuk krijgen , dat is hier zo en in Nederland ook, alleen schieten wij hier geen politiekers af, maar ja dat komt misschien ook nog wel.

2. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt blijkbaar Filip de Winter nooit horen spreken op zijn conferenties?
    Je moet meer TV kijken en bladen lezen denk ik, maarja je zegt zelf dat die allemaal links georienteerd zijn. Je zal daar geen waarde aan hechten, denk ik dan.

"Eigen volk eerst"

Wat denk je dat meneer Filip de Winter hiermee bedoelt. Wie is eigenvolk. Ik denk niet dat hij doelt op die "Ali baba's" in Antwerpen. Zoals hij ze graag noemt.

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk laat de VVD de minder bedeelden niet rotten. Ze zijn alleen anders ingesteld.
    De VVD is ooit opgericht door een aantal Wassenaarse zakenlieden. Ze riepen toen dat de mensen meer verantwoordelijkdeid moesten nemen om zichzelf economisch te verbeteren, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd voor mensen die het toch al goed hebben.
    De VVD is altijd "zakenlijk" georienteerd. Verlaging van de belastingen, de minmum loon, de uitkeringen, makkelijk mensen ontslaan vermindering van de bureaucratie. Allemaal zaken die het bedrijsleven ten bate komt.
    Een van de belangrijkste punten van het VVD program is de opheffing van de onroerendezaak belasting. Alle rijke mensen hebben immers een huis.

Frits Bolkestein heeft altijd in Europa geprobeerd om de Amerikaans Economische model hier ook in te voeren, omdat dat model de zakenleven ten bate komt. Alleen is de tol dat je moet betalen, dat je geen sociale zekerheid hebt en dat de minimuloon niet eens genoeg is om je honger te stillen. 25% van de Amerikanen leven onder de armoede grens. 1 op de 4 mensen.
    De VVD wil die tol betalen, maar de meeste mensen in Europa gelukkig niet.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het probleem bij ons is de grote onveiligheid in de steden , de huidige politici erkent
    dit probleem niet dat een kleine groep allochtonen voor het grootste deel van die zogenaamde kleine criminaliteit verantwoordelijk is.
    Ik woon in mechelen en hier staat het blok geweldig sterk en weet u waarom
    25 jaar geleden kon ik s' avonds door de stad wandelen zonder door iemand lastig gevallen te worden , een terrasje te doen , en toen liep je niet alleen door den bruul.
    En toen was het blok maar een splinterpartijtje.
    En nu is de situatie als volgt ,van het moment dat de zon ondergaat verdwijnt de
    bevolking van de straat , omdat het risico om beroofd te worden te groot is.
    Geen terrasjes meer , geen wandelingen meer , maar snel wegwezen.
    Dit wil de politiek niet erkennen want zij wonen in mooie villa 's op den buiten ver weg
    van de stad en hebben bijgevolg er geen last van.
    Maar de mensen in de stad mogen s'avonds als ze thuis komen blij zijn dat ze hun gsm
    portefeuille , schoenen en jas nog bij zich hebben.
    Dagelijks staan de regionale bladzijden er vol mee, en dan willen ze nog beweren dat de criminaliteit in de steden daalt,maar de mensen weten beter.
    Zo een situatie is de ideale voedingsbodem voor een partij zoals het blok, de tradionele partijen erkennen die situatie niet , dus voelen de mensen zich in de steek gelaten , en stemmen dan op een partij die hardop roept vreemdelingen buiten.

Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  5. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat het Blok door het Cordon Sanitair een aura heeft gekregen,als de redders van Vlaanderen, omdat zij de vingers op de juiste plekken prikken en omdat ze nog nooit aan de macht zijn geweest, maar ik denk niet dat het Blok een wezenlijk verschil zou betekenen in het onveilgheisgevoel van de Vlaming.

Om dat te zien gebeuren zouden de andere Vlaamse partijen het Blok een kans moeten geven. Waarschijnlijk zal dat wel een keer gebeuren.

Ik vind nog steeds dat je een partij als het Blok niet serieus kan nemen, omdat ze immers Belgie willen opblazen. In een periode van Europese integratie, vind ik het toch heel vreemd dat er mensen zijn die niet vooruit willen denken en politiek voeren op onderbuik gevoelens. Wat je in Engeland tegenwoordig ook steeds meer hoort. "Engeland uit de EU". Waarom in God's naam? Ik snap et niet.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Glue nee
    Het blok heeft hier helemaal geen aura gekregen door dat cordon sanitair , zij zijn helemaal niet de redders van vlaanderen .
    Maar moeten de mensen dan stemmen op partijen die helemaal niets doen voor hun eigen mensen .
    Partijen die stemrecht willen voor vreemdelingen , in de hoop dat die voor hun partij zullen stemmen , hun land en bevolking verpatsen voor een paar stemmen meer ter glorie van zichzelf.
    En wat gaat er gebeuren als die vreemdelingen zelf partijen oprichten , en aangezien er niet veel vreemdelingenpartijen zijn zullen zij daar massaal op stemmen , dan gaat de macht hier langzaam maar zeker in vreemde handen die dan hier mede het beleid zullen bepalen.
    Let wel ,wat ik hier schrijf is geen korte termijn voorspelling , maar iets dat pakweg over 100 jaar kan gebeuren ;

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Beetje kort door de bocht, het laatste wat je wil doen is je eigen produkt in een slecht daglicht stellen. Daar heb je juist je tegenstanders voor. Vlaams Blok is wél racistisch en mogen van mijn kant direct op een eiland gezet worden en afgeduwd worden :{

8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Dat vreemdelingen eigen partijen gaan oprichten staat vast. Dat kunnen we ook zien hier in Nederland, maar die partijen krijgen nauwelijks stemmen van hun eigen "achterban".
    Ook de "vreemdelingen" stemmen voornamelijk op gevestigde partijen als de Nederlanders. Abou Jahjah had toch ook mee gedaan aan de regionale verkiezingen met Resist. Hoe ver is hij gekomen? Niet eens de kiesdrempel gehaald geloof ik.

9. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eventjes een reactie als Belg. Zoals jullie al dan niet weten is het Vlaams Blok nog voor de verkiezingen veroordeeld door een rechtbank wegens racisme.
    Het Vlaams Blok roept moord en brand, zij beweren (uiteraard) dat de vrije meningsuiting in het gedrang is. Onzin natuurlijk. Iedereen weet (of hoort te weten) dat er een uitzondering is op de wet op vrije meningsuiting ( namelijk de discriminatiewet)
    Anderzijds heeft het Vlaams Blok gelijk als zij zeggen dat het een politieke uitspraak is. Want de eerste 2 rechtbanken hebben het Vlaams Blok vrijgesproken! Dus politieke tegenstanders zijn blijven procederen tot ze een rechtbank vonden die hen wel veroordeelde. Eventjes bijkomende uitleg waarom de 2 eerdere rechtbanken hen vrijspraken: beide rechters konden geen uitspraak vellen omdat het dan politieke voorkeur is. Dat mag niet.

Wat mij vooral tegensteekt is dat tegenwoordig alles een reden is om op het Vlaams Blok te stemmen volgens de media...Neem het voorbeeld Antwerpen. De voorbije weken is er veel agressie tov de jodengemeenschap geweest. Wat beweren journalisten: de slachtoffers (in dit geval de joden) voelen zich oveilig omdat ze aangevallen worden en stemmen dus op het Vlaams Blok. De daders, die vinden dat joden niet in hun gemeenschap horen en stemmen ook op het Vlaams Blok... Klinkklare onzin. De journalisten moeten stoppen met al wat scheef is een reden om op het Blok te stemmen noemen, want ze leiden ze mensen naar het Vlaams Blok. Als je elke keer zegt, er is een failliet, tsja mensen zullen op het Blok gaan stemmen omdat het de huidige regering hun schuld is. Het Vlaams Blok is goed omdat ze de pijnpunten onderstrepen, maar het probleem oplossen kunnen ook zij niet.

Maar daarnaast, ik ben Belg, ik sta dichter bij de Belgische politiek. Is er ook de zogenaamde 'Vlamingen-Walen'problematiek. Elk jaar gaat er een miljardenstroom naar Wallonië, omdat Vlaanderen een veel beter draaiende economie heeft. Dus bovenop het toenemende gevoel van onveiligheid, de kleine dip van de economie is er in België ook de problemen met het franstalig gedeelte van België.
    Ik vind het een schande dat ik als Belg perfect tweetalig moet zijn, als ik naar mijn hoofdstad wil. Stel, ik word aangereden en heb pijn aan mijn linkervoet. Ik word naar het ziekenhuis in Brussel gebracht en die verpleegster verstaat verdomme geen Nederlands...Dan kan ik niet eens uitleggen waar ik pijn heb.
    Ook absurd is 'Brussel-Halle-Vilvoorde' dat is een kiesarondissement in Vlaanderen. Maar daar mogen verdomme Waalse partijen op de kieslijst staan! Géén enkele Vlaamse partij mag op een kieslijst staan in Wallonië. Maar Brussel-Halle-Vilvoorde is een probleemgeval. De Waalse politieke partijen willen niet dat het verandert, Vlaamse partijen uiteraard wel. Het is een schande. Hollandse partijen (ik zeg hollands omdat het anders verwarrend overkomt, Nederlands/Vlaams is een groot verschil ;) ) mogen toch ook niet opkomen in België... Dat is net hetzelfde. België is federaal en hoort zo te blijven. Anders moet er maar seperatisme komen! Waar ik neit voor ben, Maar Brussel-Halle-Vilvoorde is van Vlaanderen!

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom zijn ze rasistisch dan? :{

11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je staat wel heel ver van de realiteit, meneer Hordo :{ .
    Denk je dat een rechtbank zoiets uit zijn duim heeft gezogen.
    Wat versta jij dan onder rascisme?
    Als Le Pen, Haider en De Winter geen rascisten zijn wie dan wel?
    Dan betaan er blijkbaar geen rascisten in Europa.

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Omdat daar gerechtlijke uitspraken van zijn misschien Hordo...
    bron: http://www.antiracisme.be/nl/kader_nl.htm

Informeer je eens in die rare rechtsradicale groeperingen waar jij toch wel een persoonlijke voorkeur voor schijnt te hebben. Het algeheel afwijzen van publieke omroepen komt op mij ook niet bijster intelligent over. Informatie tot je nemen en het eens zijn met die informatie zijn totaal verschillende dingen. Blijf altijd kritisch is mijn advies, of je de info nu betrekt vanuit een bron waar je sympathie ligt, of juist niet. Blijf wantrouwen!

Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je eventjes gelezen had dan zou je weten dat het vlaams blok al jaren actief is en dat de basis bestaat uit neonasistische kopstukken. De partij heeft een mooie knokploeg en doet uitspraken die gewoonweg racistisch zijn.

Ze hebben nu succes omdat ze hun boodschap beter verpakken dan vroeger. We laten alleen nog maar west europese vluchtelingen binnen klinkt al anders dan we laten geen enkele vreemdeling erin, of vuile buitenlanders moeten oprotten.

En als publieke omroepen alles fout doen, hoe zit het dna met het gekleurde nieuws van de commerciëlen? Een goed punt staat hierboven. Kritisch kijken is de basis en je mening vorm je altijd zelf.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2004
  14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    "http://www.antiracisme.be"

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!!!!!!!!!!!!!

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad veeg je voeten af met belangengroepen. Heb je nu gekeken? Het is gewoon een gerechtelijke uitspraak dude, het heeft weinig zin zo inhoudsloos daarop te reageren.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Met zulke groepen veeg ik zeker mijn voeten af ja. Zoals al eerder gezegd zijn er al meerdere gerechtelijke uitspraken gedaan die het niet zo vonden, dus dat het dan dit keer raak is verbaast me echt zeer weinig. Dat jij dat genoeg bewijs vind, ok.

Dit soort organisaties denkt zelf de wijsheid in pacht te hebben en wel even te kunnen aanwijzen wat goed is en wat slecht. Als hun vinden dat Vlaams Blok discimineerd, dan zullen ze dat nooit veranderen, zo werkt dat soort instellingen. Net als die belachelijke nederlandse instelling die nieuw rechts bij de extreme hoek heeft geplaatst.

IK lees het programma, IK bekijk de site van Vlaams Blok en dan zie ik NIETS dat met discriminatie of whatever te maken heeft. Daar ga IK op af en niet op een of andere instellingen die vind dat het rasistisch is. Maarja jij gelooft liever hun dan de partij zelf dus tja :confused:.

17. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jeetje, dit begint wel echt overdreven te worden hoor. Sommige mensen lijken er echt niets van te kennen. Sorry hoor. Maar beweren dat het Vlaams Blok bestaat uit neonazi's gaat me te ver. Beweren dat ze en knokploeg hebben ook...
    Sommige mensen stellen het vlaams Blok als een karikatuur voor. Het is een rechtse partij, met enkele extreme standpunten uiteraard, maar dat wil neit zeggen dat het nazistische klootzakken zijn.

Overigens Cole Trickle, over die rechtbank heb je helemaal gelijk, maar je brongeving is wel erg ongeloofwaardig hé ;) Maar iig als je A zegt moet je B zeggen. De andere 2 voorgaande rechtbanken hebben het Vlaams Blok niet veroordeeld! De politieke tegenstanders zijn blijven procederen tot ze eentje vonden die wel bereid was ze te veroordelen.
    The Walrus, wat jij zegt komt niet eens in de buurt van de waarheid jongen. Als je een discussie wil voeren, houdt het dan alsjeblieft een beetje serieus. Want zoals jij eht Blok voorstelt, dat is ronduit walgelijk. Dat is overigens ook racisme, een Vlaams Blokker als neonazi uitschelden hoor. Blokkers zijn neit noodzakelijk racisten. Soms wil iemand die op het Blok stemt de miljardenstroom naar Wallonië stoppen.

Ik vind deze discussie bij momenten echt op een indianenverhaal lijken. Tegenstanders doen alsof elke blokker met een knuppel over straat loopt. Jezus, ik hoop dat als je hier iets serieus wil neerzetten, dat je dan tenminste de 'Walen-Vlamingen' problematiek kent hé! Want dat is ook een grote voedingsbodem voor het Vlaams Blok.

18. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    @Mr. Blond reeds aan het begin van de draad heb ik de site van het blok al gequote. Het leek me wel toepasselijk om een keer een ander geluid te laten horen, bovendien ging mijn post niet over de anti-site an zich, maar de uitspraak die zij op het net hebben geplaatst. Volkomen legitiem en wat een belangenvereniging mijnsinziens dient te doen.

Wat ik in deze hele discussie (wat volgens mij herhalen van eigen denkbeelden in het geheel niet is) onbegrijpelijk vind is dat mensen posts van anderen niet lezen. Rascisme en discriminatie zijn altijd zaken die erg moeilijk aantoonbaar zijn als ze niet expliciet benoemd worden. Ik wil alleen maar verwijzen naar de Nederlandse CD, die op publikaties veroordeeld zijn waar ik denk dat nu (als in tegenwoordige tijd) niemand meer van opkijkt. Neem enkel de uitspraak "Nederland is vol". Toen ongehoord en strafrechtelijk vervolgbaar, nu een modeuitdrukking die zelfs voor reklame doeleinden wordt gebruikt.

De stellige redenering dat een iemand/groep dan ook rascistisch is hangt erg af van tijd, plaats en cultuur. Wat je uiteraard wel kan bepalen voor jezelf is of jij het rascistisch vind. Nu zal ik de uitspraak niet nogmaals quoten, maar de dingen die daar genoemd zijn (zondebok mechanismes) vind ik erg stuitend en uitingen van rascisme dan wel discriminatie. Een clubje waar ik, onder welke ontbindende maatschappelijke problematiek dan ook, in geen enkele vorm sympathie voor voel...

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is het verschil tussen een Vlaming en een Waal eigenlijk?
    Zijn ze nou echt zo uitelkaar gegroeid, dat ze niet voor elkaar op willen komen, als het met de ene niet goed gaat.
    Waarom is het zo slecht, dat je voor je mede burger zorgt ten tijde van economische stagnatie?

Ik denk dat mr Blond het ook niet ontkent dat het Blok rascistische politiek voert. Hij zegt alleen dat niet allen Blokkers rascisten zijn. Lijkt mij wel logisch eigenlijk.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De KKK zegt ook op hun site geen racisten te zijn, terwijl de anti-racistische groeperingen dit wel vinden. Wie geloof jij....?

Misschien is mijn voorbeeld een beetje cru en ik pretendeer hier dan ook niet dat het Vlaams Blok de KKK is, maar wat wel belangrijk is is dat je een informatie uit de eerste hand ook met een korrel zout moet nemen. Natuurlijk zal een racisistisch iemand zichzelf niet racistisch noemen, dan gooi je je eigen glazen in aangezien het woord 'racistisch' een negatieve connotatie kent in de maatschappij. Maar feit blijft wel dat iemand/partij nog steeds racistisch ís en blijft ongeacht hoeveel termen hij/zij/het ertegenaan gooit om het te verdoezelen. En geloof me, waakhonden blaffen wel vaak, maar soms is daar ook een hele goede reden voor.

Deel Deze Pagina