1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Heeft trouwens niets met kennis te maken IMO.

2. Kleenex

Kleenex Zakdoek van het jaar

Leuk Bevonden:
    1
    Eerder aan die keepersfouten....;)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik zie trouwens nu dat je bij die VI poule beter 4e kan worden dan 1e..
    1e 3 prijzen: kut Jabulani's (nog gebruikt ook :p)
    4e prijs: Xbox 360 Elite :p.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoop echt dat er nog een verbod komt. Zo mis je de hele sfeer in het stadion.

Waar anders?

Maar dan kunnen we niet van ze winnen in de finale ;)

Haha als bij mij kijk hebben al die gasten geen verstand van voetbal. Sommige hebben nu alle wedstrijden goed en hebben de finale Denemerken - andere knaak team ;)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Sporza, BBC.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn die ook in HD beschikbaar?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Sporza niet, BBC via digitale TV vast wel.

8. Ashavan

Ashavan Guest

je weet van te voren dat er op WK's regelmatig goals uit klutsballen of ongeluk momentjes ontstaat. Dus dat neem je tot zekere hoogte ook mee als je een uitslag gaat schatten. En je weet als het goed is dat in sommige wedstrijden dat soort momenten zich vaker zullen voordoen dan anderen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja maar ga me alsjeblieft niet vertellen dat het voorspellen van de wedstrijden die tot nu toe zijn gespeeld te maken hebben met voetbalkennis.
    Dat is namelijk onzin.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik helemaal met je eens maar wat ik duidelijk had onderschat was hoe rommelig en zenuwachtig zon begin van een WK is.

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Weet iemand of Nederland ook al traint met die wedstrijdbal?
    Valt me toch op dat veel van die ballen over gaan, of nog een draai krijgen, waardoor volgens mij die keepers zich ook op de bal hebben verkeken.
    Maar als ik zo de trainingsbeelden zie schieten we ze er toch lekker in van een metertje of 20-30. Sure training is anders, maar alsnog. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Verwacht ook wel wat van Duitsland vanavond.

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Niemand die dat gezien had?

13. Ashavan

Ashavan Guest

op zuid afrika na heeft geen 1 land iets gedaan wat onverwachts was. Helaas kon Mexico zijn kansen niet omzetten in daadwerkelijke goals.

We wisten dat Frankrijk niks voorstelt qua resultaten ondanks de kwaliteiten in hun team. Dus wat er tegen uruguay gebeurde was logisch.

Engeland tegen Verenigde Staten was geen verwachting ongeacht die blunder van Green of niet.

En zo zijn er nog wel meer klungel doelpunten geweest die niks afdeden aan mijn inschatting qua eindresultaat.

Dus ja...voetbal kennis van de teams en hun kwaliteiten is wel degelijk van toepassing hier. En dan maakt het helemaal niet uit of een goal uit een spelersfout voorkomt of niet.

Eerste ronde is vaak rommelig op de grote toernooien. Elk WK nieuwe bal en andere nieuwe dingen waar men mee om moet leren gaan. Vanaf de tweede ronde beginnen de meeste landen pas in het toernooi te groeien. Daarom komen Italie en Duitsland vaak later in het toernooi echt op gang.

Vinde scheidsrechters erg strikt en volgens het boekje fluiten. Hoge kwaliteit...achteraf gezien logisch dat er geen nederlandse rechters gestuurd zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2010
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja ze trainen al een tijdje met die bal.
    Maar het valt me ook op dat er veel ballen de 2e ring invliegen.

15. Ashavan

Ashavan Guest

er wordt gespeculeerd dat dit komt door de hoogte waarop men speelt. minder zwaartekracht die de bal naar de aarde trekt. bijna alles wat gemist wordt gaat over en niet naast.

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Klopt, doordat de lucht zeer ijl is op de hoogte waar zij spelen daalt de bal minder. Het heeft er ook mee te maken dat de bal 'perfect' rond is, voor de eerste keer, waardoor de bal nogal zwabbert door de lucht. We hebben hierover een hele uitleg gekregen bij scheikunde, pff.. Ach ja, leuker dan normale stof :)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat valt zeker 100% mee, toen ik hoorde dat de openingswedstrijd door een oezbeek gefloten ging worden dat ik heel eerlijk gezegd niet erg hoe verwachtingen.

Hij is toch nog steeds "maar" iets van 97,5 % rond?

Vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om de bal te vullen met een iets zwaarder gas zodat hij zich gedraagt zoals op zeeniveau?

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Daarom had ik perfect ook tussen apostroffen, kan niet 100% rond zijn om een of ander reden.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nouja blijkbaar is zo rond mogelijk ook niet zo fantastisch.
    Waarom niet gewoon een simpele Derbystar ballen, dat zijn toch fantastische dingen.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk niet dat derbystar hetzelfde sponsorbudget heeft als Adidas :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina