1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    whaha hoe kun je nou wedstrijden met voetbal uit het verleden gaan vergelijken
    elke wedstrijd is er 1 op zich .. dus elke vergelijking is zinloos

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgensmij nergens gezegd dat Nederland het traditioneel lastig heeft met Italie. Alleen dat hun speelstijl ons niet ligt, aangezien ze meester zijn in het verdedigen. In hun wedstrijden op dit WK moesten ze vooral het spel maken en dat kunnen ze dus totaal niet. Verdedigen ligt ze al stukken beter.

En dat over Nederland - Rusland was gewoon een reactie op jouw visie op het EK 2008, ik wil daar geen conclusies over trekken voor dit WK.

Maar goed, het is ergens wel beter dat de euforie rondom Oranje vrijwel verdwenen is. Anders zitten we weer allemaal in hosanna en worden we straks keihard teleurgesteld.

Edit: Ben het ergens wel met je eens dat het verleden wat zegt. Het mentale aspect telt wel zeker mee, zo heeft Argentinie het bijv. altijd lastig tegen Mexico terwijl ze kwalitatief beter zijn. Maar wat mij betreft heeft dat mentale aspect voor Italie nooit echt geteld, alleen het feit dat hun speelstijl ons niet ligt.

Laatst bewerkt: 24 jun 2010
  3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Klopt, hun speelstijl ligt/lag ons niet echt. Maar de afgelopen jaren gaat het al een stuk beter, daarom vond ik het niet fair om dat te gebruiken om de kansen van NL in te schatten tegen Italië. Maar je moet eerlijk toegeven dat als de speelstijl van een team je niet ligt dat een logisch gevolg daarvan is dat je daar vaak dus meer moeite mee hebt. Dus eigenlijk heb je wel gezegd dat NL traditioneel gezien moeite heeft met Italië ;)

4. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ja omdat Italie altijd 'traditioneel' dezelfde speelstijl behoudt. Als ze een keertje aanvallend zouden hebben gespeeld dan had dat al gescheeld, maar ik kan me geen aanvallend Italie herinneren in de geschiedenis. Nu gaat mijn geschiedenis niet echt ver terug, maar ja. :+

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Welk topland ligt ons wel? ;)

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :D Engeland. Dat vinden we leuk. Of Argentinië, altijd mooi.

7. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Engeland, Argentinie en Spanje. Al zal die laatste ons wel compleet dronken spelen, maar zou wel een mooie pot zijn.

8. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Alle aanvallend spelende landen. Die liggen ons spel in ieder geval wel, of we er ook nog van kunnen winnen is een tweede. :p

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Nou zeg, die geniale verdeding houdt geeneens de nul tegen Nieuw Zeeland.
    Sterker nog, Italië heeft nog geen 1x de nul gehouden dit WK, en als je kijkt naar de individuele kwaliteiten is dat best logisch.. Vroeger waren ze echt goed, maar dat is lang geleden. Met Nesta en Maldini enzo, dat waren de beste verdedigers ooit gemaakt.

En dat van Basten countervoetbal speelde ben ik ook niet zo met je eens hoor 8). Het is sowieso lastig om met een land als NL countervoetbal te gaan spelen, want wie wil het spel maken als je onze snelheid ziet?

10. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    je moet snel omschakelen niet verwarren met counteren denk :)

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Kan me nog een 4-1 tegen Engeland voor de geest halen.

Maar inderdaad, Engeland is tactisch zo dom en naïef dat ze ons wel liggen, alleen hebben ze nu Capello. Argentinië schat ik hoger in dan Nederland. Die gasten zijn ook altijd veel gewiekster en doen er meer aan om te winnen (lees: schoppen en zuigen). Dat we een keertje van ze gewonnen hebben doet daar niets aan af imo ;)

Spanje kan ik me wel in vinden. Die verdedigen echt 40 meter van hun eigen doel af, wat erg lekker is met onze voorhoede. Lullige is alleen dat ze standaard 70% balbezit hebben.

Wat is het verschil? Dat als het Nederland betreft die negatieve connotatie van het woord 'counteren' ineens niet meer opgaat en het 'snel omschakelen' heet? :D

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Machtige achtste finale tussen de Duitsers en de Engelsen. Daar ga ik zondag even goed voor zitten:)

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat was in 1996, eerste ronde EK. Kluivert scoorde de 1-4 waardoor we toch doorgingen waarna we in de kwartfinale verloren met strafschoppen van Frankrijk (Seedorf en Stam misten allebei hun penalty).

Ik bedoel ook niet dat Argentinië door ons te verslaan is hoor, maar hun speelstijl ligt ons wel, we spelen vaak gewoon mooie potten tegen teams van dat kaliber omdat we gewoon goed kunnen aanvallen. We kunnen alleen niet verdedigen en zijn vrij naïef op het voetbalveld. We verliezen terwijl we vaak niet onderdoen voor een grote ploeg als Argentinië, maar zij zijn vaak slimmer, meer gogme zeg maar. Zoals jij al zei, voetballend kunnen we mee met de grote jongens, we zijn alleen niet slim genoeg en kunnen minder goed verdedigen.

Nederland heeft overigens ook vaak >60% balbezit dus ik verwacht dat Spanje geen 70% balbezit zou hebben tegen ons. Niet dat het uitmaakt, die gasten zijn pas echt goed.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja zoals tegen Zwitserland....eerst van Chili winnen en zorgen dat ze uberhaupt de volgende ronde halen.

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Hoelaat word die gespeeld? Wil eigenlijk naar Parkpop omdat het erg lekker weer word. Maar als deze wedstrijd smiddags is blijf ik wel thuis :)

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    4 uur :)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wanneer speelt Nederland volgende week?

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Maandag (of dinsdag, als ze tweede worden) om 16.00 volgens mij.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke thanks.

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Thnx, dan word het geen parkpop maar op het strand liggen tot 14 uur :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.