1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Niet durven aan te vallen? Dat is achterhaald en is alleen voorgekomen tegen Denemarken en Japan. Kameroen en Slowakije hebben gewoon aangevallen. We zeggen altijd als we er niet doorkomen dat de tegenstander niet wilde aanvallen. Dan moet je maar beter aanvallen en in elk geval een wat snellere balcirculatie hanteren.

Op het moment dat Nederland op voorsprong komt, maken ze per direct de wedstrijd dood. Ook als we in de 18de minuut op voorsprong komen. Alleen in het begin van de 2de helft had ik het gevoel dat ze de 2-0 wilde maken, daarna gaven ze het heft weer uit handen en gingen ze achteruit lopen.

Ik heb Slowakije vaak genoeg fouten zien maken gisteren waar NL geen gebruik van kon of wilde maken. Laten we dus niet overdrijven door te zeggen dat als je een keer niet oplet tegen NL dat je dan hangt. Zo goed zijn we echt niet. Heb je gisteren Brazilië gezien? Dat is een counter, dat noemen ze omschakelen.

Niet dat ik Brazilië geweldig vind of vond spelen, maar we zijn gewoon niet zo goed als dat we zelf graag willen denken.

Hiermee zeg ik niet dat we niet kunnen winnen van Brazilië trouwens. Want we hebben in potentie een heel sterk team en we kunnen heel goed voetballen. Ik hoop op een open wedstrijd, waarin ze elkaars niveau omhoog kunnen brengen. En als we dan met 3-2 verliezen in een prachtige wedstrijd, tja, daar kan ik dan mee leven. Meer dan wanneer we lekker gedegen en voorzichtig proberen te voetballen en toch die ene fout maken waaruit zij de 1-0 maken.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Brazilie is ook een tegenstander die niet durft te aanvallen, en dan ook nog eens eentje met heel veel kwaliteit(itt tot Japan/Denemarken etc). We hebben echt weinig kans tegen ze in mijn ogen. Enige manier om te winnen is om op een gelukkig momentje 1-0 voor te komen via een corner of vrije trap ofzo. Dan moet Brazilie komen en dan kan het nog leuk worden.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Volgens mij was die kopbal van brazilie waar de 1-0 uit voort kwam de 1e kans die ze kregen tegen een Chili die met 3 verdedigers speelde. En dat was in de 35e minuut ofzo. Zo bang hoef je nou ook weer niet voor ze te zijn!

4. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang Brazilië niet scoort hoeven wij niet bang te zijn. Ze spelen heel erg geforceerd totdat ze voorstaan en daarna begint het echt op het zogenaamde 'samba' voetbal te lijken .. :)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    In de voorbereiding speelde Oranje toch ook mooi, en waren dat stuk voor stuk aanvallende ploegen? Dacht het niet.

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
  7. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Brazilië durft wel, ze doen het alleen niet. Ze spelen hun spel, verdedigen en slaan genadeloos toe op het moment dat er een fout van de tegenstander komt. En fouten zullen komen. Slowakije strafde het gister niet af, Brazilië zal dat vrijdag wel doen. Ik moet nog maar zien hoe Nederland reageert als ze achter komen.

Dat gezegd denk ik niet dat Nederland kansloos is, maar Nederland moet wel tot het uiterste gaan, elke kans benutten en zo weinig mogelijk fouten maken.

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat denk ik ook, we zijn zeker niet kansloos. Maar ze straffen fouten wel veel sneller af dan dat een Slowakije dat heeft gedaan. Fouten gaan we maken, het is te hopen dat ze zijn te corrigeren voor het te laat is of dat de aanvallers van Brazilië hun dag niet hebben.

Tegen Slowakije gaf Nederland 3 enorme kansen weg op het moment dat ze even niet scherp waren, dat mag gewoon niet gebeuren. Het spelen tegen Brazilië zorgt gewoon voor een andere scherpte dan als je tegen Slowakije speelt. Dat is nu eenmaal onze cultuur, hiervoor laden de spelers van Oranje zich waarschijnlijk heel anders op.

Nederland is nu niet de favoriet, hopelijk werkt het bevrijdend. Eerlijk gezegd hoop ik dat wij gewoon lelijk gaan winnen. Maar strijdend ten onder is ook wel mooi, maar ze moeten Brazilië wel laten zweten.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    1994 en 1998 waren we beter dan Brazilië maar verloren we. Nu zijn we op papier minder (zeggen ze, ik ben het er iig zeker niet mee eens) en nu winnen we gewoon!

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Hopelijk staat Kuyt wel gewoon links want deed het uitstekend daar, denk dat we hem goed kunnen gebruiken tegen Maicon en misschien weer Alves.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sfeer zit er weer lekker in op Ned 1. :{

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Zit op me werk dus kan het niet zien. Wat gebeurd er, piet de visser weer aan het mopperen? :)

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee nee haha.
    Een of andere Tros feest was er bezig voor de uitzending....

14. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Oww haha, uitzending is nog niet begonnen :D

15. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Paraguay - Japan, hier ga ik eens lekker voor zitten. 8)

16. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op Paraguay :thumbs:

17. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Go Paraguay!!

18. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User