In een halve finale van het WK is elke wedstrijd een "probleem" hoor. Nederland gaat echt niet gemakkelijk winnen, het is een wedstrijd op zich. Het is gevaarlijk om zo te denken, de focus moet blijven bij de jongens. Hopelijk denken zij er anders over.
Natuurlijk, ik heb goede hoop dat we gaan winnen. Ik heb hoge verwachtingen, ik zou zo graag live een WK finale met Nederland erin willen meemaken. Ik kan het me simpelweg niet voorstellen, het gaat beyond my imagination om me dat te bedenken. Zou het echt? Ik durf er nog niet echt aan te denken.
Ik was een jonge knul, bezeten van voetbal toen we het EK '88 wonnen in Duitsland. Prachtig, dat zal ik nooit meer vergeten. Het gevoel toen we wonnen van Rusland, onbeschrijvelijk. Er zijn behoorlijk wat vergelijkingen, ook toen werden er slechte wedstrijden gespeeld, pas in de halve finale speelde we echt goed. Ook toen werd van tevoren niet verwacht dat ze ver zouden komen, ook toen hadden we een half gebleseerde spits die amper wedstrijden in de benen had. Die scoorde alleen wel veel goals, van Persie dan weer niet
Nee, het zou prachtig zijn, echt prachtig. Historisch zelfs, de finale halen. Ja, ik zeg halen, want dat is stap 1. Daarna gaan we wel bedenken of we denken dat we die gaan winnen. Nu eerst Uruguay. Zonder Suarez. Zou het????
Waar ik wel van overtuigd ben, is dat we nog niet eens in de echte topvorm verkeren. Maar er is iets met ons team, iets mentaals. Dat is ook wel weer eens mooi, dat we geroemd worden om onze mentale kracht. En niet om ons mooie spel waar we nooit iets mee winnen. Stel je voor dat die mentale kracht gekoppeld kan worden aan topvorm. Dan zou het zomaar kunnen.
Laatst bewerkt: 5 jul 2010