1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Finale]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jul 2010.

?

Wordt Nederland wereldkampioen?

Peiling gesloten op 12 jul 2010.
  1. Ja!!!

81,5%
  2. Nee...

18,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    netjes jongens, in 1 uur 40 posts, als dit zo doorzet hebben we zaterdag alweer een nieuw topic open:+

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik ga met je mee Grote Snor!

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oh ja, ik heb VI Oranje gemist.

*gaat snel naar RTL Gemist!

4. Remco

Remco Guest

Wie heeft er volgens jou wel een killer dan?

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Spanje niet, lezen vent.

Op dit hele WK2010 heb ik nog geen ENKELE spits gezien die elke bal omtovert in een goal. Dat is mijn definitie van een killer. Er op het JUISTE moment staan.

EDIT
    Wat een grafmongool is die Derksen toch zeg ...
    http://www.telegraaf.nl/prive/7132501/__Yo_mag_bij_Derksen_op_schoot__.html?p=4,1

Yolanthe mag bij Johan Derksen op schoot

Johan wond zich enorm op over het interview van concurrent Jack van Gelder met een paar spelers van het Nederlands elftal na de overwinning op Uruguay.

Wesley Sneijder sprong van enthousiasme bij Jack op schoot, iets wat hilarische televisie opleverde. Op de vraag of Wesley na het winnen van de finale ook bij Johan op schoot mag klimmen, reageerde Johan: "Nee, zijn vriendin eventueel wel!"

De voetbalanalist gaf daarna flink af op Jack. "Hij had bijna een orgasme van genot dat Wesley bij hem op schoot ging zitten. Hoe hij ook zijn arm om hem heen deed. Misselijk makende televisie is dat."

Om er daarna nog een schepje bovenop te doen: "Jack vond het leuk, Wesley ging er zelf op zijn hurken naast zitten. Hij is bijna net zo zelfingenomen als Mart Smeets. Als journalist moet je afstand houden. Je moet niet aan mensen willen tonen: kijk mij eens vrienden zijn met Wesley."

Die vent is zo laag bezig op dit moment. De jaloezie spat gewoon van die knoest af.

Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Joh, die bestaan niet!

7. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Indd een dikke kneus ja, gewoon zielig dat hij zo reageert, was juist een leuk en grappig moment.

Iemand nog deals gesloten trouwens als Nederland het wk wint? Ik ben met een groep vrienden op het eigenlijks niet zo geniale idee gekomen ons haar eraf te halen, ca. 3 mm :p

Deze deal was alleen al gesloten ver voordat Nederland de finale wist te halen.
    Al hoop ik nog steeds dat Nederland kampioen gaat worden natuurlijk. :D

8. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    heeft die inktvis al een voorspelling gedaan spanje duitsland had hij ook goed:)

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, ik ga een feestje bouwen als Nederland wint.

Volgens mij is die inktvis een Duitse aangelegenheid, dus of we die finalevoorspelling krijgen vraag ik me af.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    80-0 had ik voor Nederland voorspelt op Hyves als je de hint snapt. :+

Edit: Ik eis een andere avatar van de topicstarter als Nederland geen kampioen word. ;)

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Kan ik die avatar van mij nu alweer veranderen. Maarja, mijn voorspelling dat Spanje zou winnen is dan wel weer uitgekomen. Gezeik op Pedro was een beetje hypocriet, misschien zijn we nu al dat gekut van Robben vergeten. Verder vond ik Casillas weer vrij foutloos gisterenavond. Dat kunnen we niet zeggen over onze Stekie. En Spanje heeft geen killer? Villa is momenteel topscoorder van het WK. Bij ons is onze basisspits zwaar uit vorm. Do the math. Verder lees ik hier dat Spanje weinig kansen creëerde. Waar. Maar Duitsland heeft maar 1 uitgespeelde kans gecreëerd. Nog minder.

Kunnen wij Spanje verslaan? Tuurlijk. We kunnen niet voorkomen dat ze hun eigen spel gaan spelen maar we kunnen wel bikkelhard spelen en vroeg druk zetten en storen. Als we achterin maar weinig weg geven is het mogelijk. Vol erin knallen zondag en hopen voor het beste. :)

12. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Derksen altijd +1 :thumbs:_O_:)

[yt]ZQ864Xzc4Uo[/yt]

13. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen de spanjaarden hebben...

Maar even tussen haakjes: (ALLE DUITSERS ZIJN HOOMOOOOOO)

/Mod Doe is normaal

Ik edit weer: @Mod: Is cultuur, Nederlanders mogen dat. Hoort bij de sport.

14. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    We worden wereldkampioen, zonder twijfel. Ik heb deze finale voorspeld voordat het WK begon :D.

Duitsland speelde echt zo slecht. Ik denk dat wij toch meer kans hebben tegen Spanje dan tegen Duitsland. Dus ik ben hier wel blij mee. Van Bommel & De Jong zijn de perfecte middenvelders om Xavi & Iniesta uit te schakelen. Als dat gebeurd gaat Spanje de lange bal spelen en die luchtduels winnen wij wel. Nederland moet zeker zelf het spel maken en op balbezit spelen, dan geef ik ons een hele grote kans om die finale te winnen, zelfs met 3 of 4 doelpunten.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Serieus? Ik denk dat het heel lastig zal zijn voor Oranje om Spanje te verslaan. Ik denk ook dat Xavi & Iniesta niet zomaar uit te schakelen zijn. Er zal hard gespeeld moeten worden, ze moeten bang worden als van Bommel of de Jong op ze afkomen. Maar ja, als ze hard spelen is de kans op kaarten natuurlijk behoorlijk groot.

Je moet iig zeker Spanje niet hun eigen spel laten spelen. Het is leuk dat we graag van onze eigen kracht uit willen gaan, maar dit is de WK finale. Laat je Spanje hun eigen spel spelen, dan verlies je gewoon. Zij kunnen dat gewoon beter dan wij, klaar. Ons enige geluk is dat Spanje allesbehalve effectief is, ze spelen prachtig voetbal, maar echte kansen krijgen ze maar weinig.

Wij zijn wel dodelijk effectief, op het moment dat het moet wordt er vaak gescoord, we lopen niet zomaar in het mes en hebben net zoveel geduld als zij. We moeten ze gewoon ontregelen, druk zetten, maar niet teveel. Want dan komt er teveel ruimte omdat ze gewoon heel goed kunnen tikken. Weten wanneer je druk moet en kunt zetten tegen een ploeg als Spanje is de sleutel tot succes.

Als je alleen naar achter blijft lopen gaan ze zeker scoren. Gewoon die duels aangaan, en geen genade tonen. En hopen dat van Persie of in vorm is of er wordt uitgehaald voor een echte spits. Een spits die op de bank zit vol vuur in de ogen en kwijl in de bek. Een spits die wil en ook echt dodelijk is binnen de 16. Klaas heet ie, die wil wel. Ik voel het...Hij gaat de winnende maken. Dat is typisch zo'n spits die op zo'n moment die goal kan en durft te maken.

Mijn voorspelling: 2-1 voor Nederland. En ja, dat is behoorlijk chauvinistisch, want als neutrale toeschouwer had ik zeker 2-0 voor Spanje gezegd. Maar ja, ik ben een Nederlander en ik wil eens meemaken dat we Wereldkampioen worden. Hoe, dat interesserd me echt geen ene reet.

16. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ook een leuk weetje is dat Nederland zo goed als altijd scoort. Spanje heeft dit WK maar 1x 2 doelpunten in een wedstrijd gemaakt.

Want laten we eerlijk zijn, hoeveel kansen heeft Spanje gisteren nou echt gehad? Afstandsschoten van 25 meter tellen dan niet mee btw. Behalve als je van Bronckhorst heet. Echt weinig hoor. Ze domineerde op het middenveld en wonnen veel duels, maar echt gevaarlijk is Spanje gelukkig niet.

Nederland scoort trouwens ook niet echt veel (Gemiddeld 2 doelpunten per wedstrijd). Maar als je dat dus naast elkaar zet, zou je kunnen zeggen dat het 2-1 voor Nederland wordt.

Ik denk dat druk ook een grote rol zal spelen in deze wedstrijd en ik denk dat Spanje daar beter mee om zal kunnen gaan dan Nederland. Spelers als Van Der Wiel, Stekelenburg, Heitinga, Matthijsen hebben natuurlijk nooit op zo'n hoog niveau gespeeld. Misschien dat zelfs spelers als Van Persie er last van zal hebben. Kuijt, Robben & Sneijder (Onze 3 beste spelers) hebben allemaal al CL-finales gespeeld en spelen altijd mee om de titel. Grappig van die 3 is dat Kuijt een Feyenoorder is, Robben een PSV-er en Sneijder een Ajacied.

17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Grootste achilleshiel bij Spanje is de verdediging. Pique heb ik dit WK weinig goed gedaan en de 2 backs zijn dramatisch. Ramos loopt altijd als een blind paard naar voren, heeft geen goede trap in zijn benen en verdedigend is hij ook niets. Capdevilla loopt minder snel naar voren, maar is een stuk trager.

Ik denk dat hier dan ook kansen liggen. Daarnaast moet Nederland het middenveld in handen zien te krijgen, wat natuurlijk een hele klus is. Maar met van Bommel en de Jong als opvangers en Sneijder als de kleine generaal liggen hier ook weer kansen.

Ik ben nog steeds positief gestemd, want we zijn er nu zo dichtbij! (vu)

18. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Zo denk ik er ook ongeveer over. Maar onze verdediging is ook niet iets om over naar huis te schrijven. Ik moet nog maar zien hoe Van Bronckhorst zich staande houdt tegenover Pedro, want Kuijt zal wel zijn handen vol hebben aan Ramos die 60x mee naar voren loopt. Maarja, we hebben Brazilie ook tegen kunnen houden, dus waarom Spanje niet.

En ik moet eerlijk zijn, Sneijder vind ik momenteel de beste middenvelder van de wereld. Beter dan Iniesta & Xavi. Sneijder heeft altijd wel een beslissende pass, heeft het overzicht en is heel gevaarlijk voor het doel.

19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sneijder scoort inderdaad meer dan Xavi en Iniesta bij elkaar, Sneijder is inderdaad dreigender maar de spanjaarden hebben een betere dribbel, zien het spelletje net iets beter en voelen zich echt thuis bij het soort voetbal wat Spanje speelt.

Ik hoop niet dat Kuijt de hele wedstrijd meeloopt met Ramos, laat die maar lekker gaan, ontstaat er geweldig veel ruimte aan die kant.

Zal me trouwens benieuwen hoe Spanje gaat spelen. Met Pedro en zonder linksbuiten (zoals gister) of met Torres en Villa? Torres heeft tot nu toe zelfs een minder toernooi dan van Persie :emo:

20. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Wel een dilemma of we nou beter met Elia of Kuyt kunnen spelen. Ik weet ook wel dat Kuyt gaat spelen, maar toch. Die Ramos is zo goed helemaal niet dat je 'm moet afstoppen. Als Elia er staat kunnen we lekker counteren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina