1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2014, Voorbeschouwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 12 jul 2010.

?

Moet Bert van Marwijk blijven, of opstappen?

1. Blijven!

172 stem(men)
    90,5%
  2. Opstappen...

18 stem(men)
    9,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robben

Robben Guest

Autotune flag. :emo:

2. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad!:thumbs:

3. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal waar, eindelijk iemand die ook heeft gezien dat EK helemaal niet zo dominant was.

Wat maakt het nou in hemelsnaam uit of iemand het had kunnen voorspellen.

Wat een pessimistische onzin, mooi voetbal in de zin van goed voetbal, zoals Spanje 2 jaar geleden en Barcelona en Oranje in '98 en Ajax in z'n gouden jaren, levert een veel grotere kans op om te winnen en ver te komen dan dit resultaatvoetbal, vrijwel alle kleine landen op dit WK speelden lelijk voetbal en die wonnen toch ook niet alles? We konden dit Wk dan wel van iedereen winnen, maar we konden net zo goed van iedereen verliezen.

Van Persie stond dan ook de helft van de tijd niet als diepste man en was of nergens te bekennen, liep in de dekking of haalde de bal aan zijkant op waardoor er geen enkel aanspeelpunt in het strafschopgebied was. Huntelaar, die normaal gesproken meer diepte houdt, zou dat beter in kunnen vullen en VdVaart (imo nog steeds de beste nummer 10) of Sneijder zouden vanzelf dichter tegen de spits aanspelen als er voorin een spits stond.

Vorig Ek speelden we dodelijk effectief en vlogen we er snel uit.
    Ook al heeft het geen zin om de wedstrijd tegen Brazilië anders te proberen te bekijken had het net zo goed gekund dat we de eerste helft niet zo overlopen werden als we mooi, goed voetbal speelden.

Finale was idd geen fair play, maar niet alleen door de trap van de Jong, evenzeer door het duikelen van de Spanjaarden.

4. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Leuk dat resultaat voetbal, maar als je spanje treft in de 1/8e finale dan lig je er uit. Leuk dan dat resultaat voetbal. Goed voetbal hoort toch meer op te leveren lijkt me!

5. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Met je eens. Ik heb eerlijk gezegd geen één keer met plezier naar Nederland gekeken dit WK (misschien 2e helft Brazilië), is toch ook wat waard of niet?
    Maargoed, ik ben dan ook wel een beetje een mooi-voetbalhoer:9

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en je wordt heus niet afgemaakt als je tegen Japan, Kameroen, Denemarken of Slowakije eens een keertje leuk aanvallend gaat spelen.

7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Nee idd, daar mag gewoon wat meer voetbal laten zien worden. Maar zelfs dan speel je defensief en creeer je 3 kansen in een wedstrijd. Heel knap wat Bert er van heeft gemaakt. Maar op brazilie na hadden we de rest toch ook wel kunnen winnen als we aanvallend zouden spelen. Duitsland deed het ook en ging er ook pas aan tegen spanje, toen gingen ze verdedigen en kwamen ze er niet meer uit. Wat ook wel de verdienste van Spanje was natuurlijk.

8. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een enorme onzin dat er nu nog een huldiging komt. Ze hebben het leuk gedaan, maar zo'n huldiging verdient alleen een winnaar.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Huldiging kan nog wel, maar rondvaart gaat echt te ver. Die rondvaart is heilig.

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. Verwelkoming op een podium verdienen ze wel, maar dit gaat te ver.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Hm dan kijk ik wel of ik een andere game heb liggen voor je.

12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    als je voor Spanje was had je denk ook weinig plezier gehad met het kijken naar hun wedstrijden. Ze hebben nog minder op doel geschoten dan Nederland volgens mij .. tenzij je van eindeloos overpassen houdt

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, als je niet van technisch mooi verzorgd voetbal houdt, dan moet je niet naar Spanje kijken. We hebben allemaal zo onze voorkeuren.

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Persoonlijk vind ik het altijd prachtig als het balletje zo snel mogelijk van man naar man gaat. Ook al heeft die ploeg weinig kansen, dat maakt mij niet zoveel uit. Daarom keek ik ook met veel genoegen naar Spanje tegen Duitsland. Fantastisch hoe Spanje ze helemaal wegtikte!

15. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ja het middenveld is wel heel sterk, maar ze scoren/creëren zo weinig (en hadden nou niet echt het zwaarste programma)
    kan ze nog een keer de kop kosten, tegen Paraguay had het helemaal mis kunnen gaan. Maar je moet ook een beetje geluk hebben zo nu en dan :)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik heb volgens mij al eens eerder gezegd, ZO fantastisch is het spel van Barcelona/Spanje niet als er beweerd wordt.. Tegenstanders weten dat Barca graag tikt, en op 40 m van het doel mag Barca alles doen.. Analyseer eens goed een wedstrijd en zie dat Barca niet altijd gedurft speelt, maar soms net iets te vaak voor de veilige oplossing kiest. Neemt niet weg dat er soms geniale aanvallen bijzitten, en dat ze het mooiste spel van Europa bieden, maar dat wilde ik gewoon ff zeggen. Barca voetbalt vooral heel erg mooi 40 meter van de goal.

17. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    dit jaar won Barcelona ook bijna geen uitwedstrijden in de Champions League, competitie heb ik bijna niet gezien, maar in de Champions League was het uit vaak gelijkspelen en dan thuis winnen. Daar maakte Inter goed gebruik van in de halve finale

het is ook wel bizar dat er zoveel spelers van Barcelona in de Spaanse basis spelen, eigenlijk niet meer eerlijk :9 Maar ze hebben de jeugdopleiding gewoon super goed voor elkaar (heeft Johan C. daar niet beetje aan meegeholpen? :+ )

18. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, de rondvaart is zeker heilig. Maar het zal wel gedaan worden vanwege de sponsoren...

bewijst meer weer eens dat voetbal nog alleen maar om het geld draait :mad:

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik woon zelf maar 20 minuten van het centrum af, maar heb gewoon geen zin om het te gaan 'vieren' aangezien er voor mij niets te vieren valt eerlijk gezegd..

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ben ik het voor een groot deel mee eens. Balbezit is nog steeds een zaligmakende statistiek voor velen. Ik kijk toch liever naar hoeveel ballen er in de touwen worden geknald.

Kijk bijvoorbeeld naar Nederland, lang niet altijd veel balbezit maar wel 13 goals (ofzoiets) maken. Dan is Spanje met 8 goals en maar 3 verschillende doelpuntenmakers toch veel minder effectief. Wat Tyrant hier boven noemt is daar imho zeker debet aan.

Mooi voetbal is voor mij strijd, passie, goals en natuurlijk ook mooie aanvallen en combinaties, maar ook goed verdedigen en tactisch de betere zijn dan je tegenstander. Zeker dat laatste is wat mij betreft vormvrij. Wie schrijft in hemelsnaam voor dat dat gepaard moet gaan met veel balbezit en overwicht op de helft van de tegenstander? Ik vind het klinkklare onzin.

Nog een mooi voorbeeld is wat dat betreft de tweestrijd in de CL tussen Inter en Barca. Daarin heeft Inter in twee wedstrijden totaal verschillend gespeeld. De ene wedstrijd dominant (3-1 winst), de andere wedstrijd totaal op de verdediging leunend. Ik vond het allebei even mooi om te zien, zeker omdat Barca erdoor ontmanteld werd. Maar de ganse voetbalwereld kotste op Inter in die returnwedstrijd. Dan vraag ik me echt af waarom? Omdat ze tactisch beter waren dan Barca en ze effectief bestreden? Net alsof je combinatievoetbal perse moet bestrijden met combinatievoetbal, want anders is het niet eerlijk of mooi. Wat een bullshit.

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina