WK honkbal in Nederland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door holyboy, 3 sep 2005.

1. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    mijn favoriete honkballer was sinds jaar en dag Roberto Alomar, maar hij heeft vorig seizoen zijn laatste seizoen gespeeld en is met pensioen, hij speelde 2e honk.

2. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, heb er weer 3 dagen honkbal op zitten :)

Vrijdag 2 wedstrijden, gister 2 wedstrijden en vandaqag Nederland-Cuba. Jammergenoeg heeft Nederland verloren met 3-1. Maar dat is niet erg, het is de enige verloren wedstrijd in de poulefase, nu zijn ze 2e in de poule geworden en nemen ze het in de kwartfinale op tegen de nummer 3 uit de andere poule. Woensdag zal deze gespeeld worden in Haarlem.

Ik ga er niet heen, als ze in de halve finale komen, ga ik waarschijnlijk wel kijken, want dan is ie weer in Rotterdam, en daar kan ik elke wedstrijd kijken, door mijn passe-partout.

3. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    vandaag zit nederland in de kwartfinale. helaas word het niet op tv uitgezonden. weet iemand dus een manier om alsnog de wedstrijd te kunnen zien?

4. mars15

mars15 Guest

hopelijk winnen ze

spelen ze daarna nog in rotterdam dan ga ik er wel heen

5. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga ook vrijdag naar de halve finale :) zit achter het 1e honk op de betonnen tribune.

Zaterdag de finale, die ga ik ook zeker kijken :)

Altijd handig, zo'n passe partout van je pa krijgen.

Heb gister amerika - cuba gezien, was een beetje eenzijdige wedstrijd.
    Wel grappig dat de nummers 1 t/m 4 van Nederland zijn poule ook in de halve finales staan. Weet je gelijk dat ze goed presteren in de sterkste ploeg en dus waarschijnlijk wel een medaille gaan pakken.

Een unicum, we kunnen dus trots zijn op deze heren die het gaan presteren

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Erg leuk dat Nederland het goed doet op het WK, ben benieuwd of ze morgen weer van korea kunnen winnen. Ik verwacht van wel en ik hoop dan in de finale Nederland - Cuba te zien en dan winnen natuurlijk :D. Heb zelf ook tijdje gehonkbalt dus het is altijd om naar te kijken omdat je dan ook de regels kent etc. Honkbal is echt een sport die je pas leuk vind als je goed de regels kent, zelfde geld voor american football. Er zit erg veel tactiek in enzo.

Wat vinden jullie eigenlijk de beste/leukste/spannendste whatever positie? Ik heb inelkgeval altijd flink respect voor die catchers. Vind dat een stuk mooiere plek dan de pitcher.

Had overigens graag naar één van de wedstrijden gegaan maar voor de dagen dat ik kon was het uitverkocht en de rest was allemaal erg ongelukkig geplant. Ook tijdens de finale ben ik er helaas niet :mad:

7. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in de jeugd en bij mijn huidige clup altijd catcher geweest, maar de laatste 2 jaar speel ik korte stop. Toch wel mooier dan het catchen vind ik.

Voor jou goed nieuws, Nederland - Zuid Korea is vanavond live op nederland 3. Om 19.10 begint de wedstrijd.

8. mars15

mars15 Guest

Honkballers lopen finale mis

Uitgegeven: 16 september 2005 22:21
    Laatst gewijzigd: 16 september 2005 22:41

ROTTERDAM - De Nederlandse honkballers zijn er vrijdagavond in Rotterdam niet in geslaagd de finale van het wereldkampioenschap te bereiken. Oranje ging in de halve finale kansloos onderuit tegen Zuid-Korea: 0-7.

Nederland strijdt zaterdagmiddag in Haarlem om het brons. Tegenstander is dan Panama, dat met 15-2 verloor van 24-voudig wereldkampioen Cuba. De finale tussen Cuba en Zuid-Korea wordt zaterdagavond in Rotterdam gespeeld.

Nederland begon de wedstrijd aan slag, maar de eerste drie slagmensen, Dirk van 't Klooster, Eugene Kingsley en Ivanon Coffie gingen snel uit op het goede werpen van Kim. De Nederlandse pitcher Rob Cordemans kreeg daarentegen in zijn eerste beurt al bij de eerste slagman van Zuid-Korea een honkslag om de oren.

Slagenfestival

Suk Min Yoon haalde het eerste honk en gaf daarmee het startsein voor een Koreaans slagenfestival. De tweede slagman Ki Nam Park leverde een stootslag af waardoor Yoon naar het tweede honk ging en daarna mocht ook Yae Woong Yoo naar het honk lopen omdat Ivanon Coffie een simpele vangbal uit zijn handschoen liet vallen. Met drie man op de honken sloegSang Hyeon daarna een tweehonkslag en zorgde voor de 0-2 voorsprong voor Korea.

Daarmee was de eerste inning ten einde, maar nog voordat Oranje was bekomen van de schrik, mocht Zuid-Korea aantreden voor de tweede slagbeurt.

Zelfvertrouwen

De Koreanen hadden na de 0-2 voorsprong een flinke dosis zelfvertrouwen en raakten in hun tweede inning de bal ook uitstekend. Het resulteerde in nog twee punten, van Bo Nyung Jung en Suk Min Yoon (0-4).

Nederland kreeg pas in de derde slagbeurt voor het eerst een man op de honken. Michael Duursman kreeg vier wijd en Eugene Kingsale sloeg een honkslag zodat er twee honken waren bezet. De hoop was daarna gevestigd op Ivanon Coffie, maar zijn hoog weggeslagen bal werd eenvoudig gevangen. Het was tevens de derde nul zodat Nederland weer geen score kon noteren.

Malaise

De malaise bij Oranje hield in de volgende inning aan. Weer kwam Zuid-Korea via de eerste slagman op de honken en kort daarna verzuimde eerste-honkman Percy Isenia de bal na een foutslag te vangen. Toen de Koreanen nog een man op de honken sloegen, greep Eenhoorn in. Hij wisselde werper Cordemans voor Alexander Smit en de pitcher van Minnesota Twins zorgde voor de benodigde twee resterende nullen, zodat Nederland voor het eerst zonder kleerscheuren een inning doorkwam.

De druk op Smit nam echter toe, ook al doordat de Nederlandse slagmensen er niet aan te pas kwamen. Daardoor moest de werper weer snel naar de heuvel. Smit gooide nog een prima inning, maar daarna kreeg ook hij het moeilijk en in de vijfde inning kwamen er weer twee Koreanen op de honken zonder dat er een nul was gemaakt. Smit werkte zich nog langs Sang Hyeon Kim, maar kreeg van de volgende slagman, Sang Ho Chung, een tweehonkslag om de oren, die resulteerde in twee punten. De missie van Oranje leek met de 0-6 stand ten einde.

Weinig effect

Eenhoorn haalde Smit direct na de 0-6 van de heuvel en verving hem door David Bergman. De pitcher mocht anderhalve inning blijven staan en kreeg geen punten tegen. Daarna werd hij vervangen door Michiel van Kampen. De wisselingen hadden echter weinig effect. Zuid-Korea hield constant de druk hoog op de werpers en sloeg ook in de regen honkslagen. In de zevende inning werd zo ook het zevende punt binnen geslagen, waarna de wedstrijd was gespeeld.

De Oranje slagmensen kwamen in de achtste inning nog wel op de honken, maar een punt was Nederland niet gegund. Oranje verloor zo met 0-7 en moet zich oppeppen voor zaterdag als de strijd om de derde en vierde plaats tegen Panama op het programma staat.

:mad:

9. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    kom er net vandaan, wat een drama, wat een stelletje slappe zakken, hoe ze in het veld stonden, er kwam geen beleving vanaf, zew dachten dat ze het wel ff zouden gaan doen.

Morgen ga ik naar de finale, zonder nederland dus, maar cuba gaat waarschijnlijk wel weer winnen

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hier ben je nog trots op de honkballers , en in de post hierboven maak je ze uit voor slappe zakken omdat ze verliezen van zuid korea .
    Ze hebben het geprobeerd en het is niet gelukt , en weer is niemand blij dat ze in halve finale zaten.
    Typisch hollands zeker ?

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    svennies;

Nee, ik ben het met je eens. :).

Vind het leuk dat ze ver zijn gekomen. Je kan niet alles hebben eh? Die coach van Korea had gezegd dat hij Nederland onderschat heeft de vorige keer en dat hij voor deze wedstrijd precies wist waar hij op moest letten en hoe hij moest spelen.

In dit geval heeft hij gelijk gekregen (winnende coaches hebben altijd gelijk :+)

Halve Finale is imo gewoon een mooi resultaat. Zeker voor een WK.

Laatst bewerkt: 17 sep 2005
  12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Yep wees er maar zeker van dat ze een mooi resultaat neergezet hebben , en als ze nu die derde plaats kunnen pakken en de daarbij behorende bronzen medaille is het wk voor nederland geslaagd , en hoort iedere nederlander trots te zijn op deze prestatie ;)

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zit ff in die quote van jou te kijken en ik kan nog steeds niet begrijpen dat ik "choach" heb getypt :+.

Voor de rest; yup, mooi resultaat.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En welke coach is voor deze typefout aansprakelijk , toch wel hertogh jan zeker en hopelijk niét duvel , apropos daar drinken we nog zeker een duvelke op , en dat nederland alvast de bronzen medaille mag winnen, cheers. ;) :+

15. holyboy

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze het hele toernooi goed speelden, maar gister zag het er niet uit, ik ben nog steeds trots op ze dat ze zo ver zijn gekomen, had ik vooraf niet verwacht. Vooraf had ik getekend om ze zo ver te zien komen, maar ik denk dat ze gister hun eigen kansen op een finale plaats hebben verspild.

Tuurlijk , korea speelde heel goed en was tactisch misschien iets te slim gister, maar daar had Nederland anders mee om moeten gaan, het was de eerste wedstrijd dit toernooi voor nederland waar ik de beleving miste in het team en ze na een foutje allemaal de koppies lieten hangen, das jammer.

Tevens vind ik het raar dat Eenhoorn de slagvolgorde ineens veranderde, het hgele toernooi is duursma de 1e slagman en gister ineens niet meer, alles was anders, had ie misschien hetzelfde moeten houden. Maarja dat is achteraf, je weet natuurlijk ook niet of ze hadden gewonnen als hij dit niet veranderd had.

16. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    zijn ze niet naar de finale gegaan verwachte ik nou nog op zijn minst dat ze 3e zouden worden. ik vind het wel teleurstellend dat ze geen medaille hebbgen gepakt. vooral als je bekijkt hoe ze dit toernooi hebben gespeeld. cuba weer wereldkampioen geworden wat me totaal niet verbaast. noujah hopen dat ze de volgende keer wel een medaille pakken;)

Deel Deze Pagina