1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wonen] alles over huis en inrichting

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door L.A., 23 sep 2009.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    [​IMG]

    Wonen - Op een gegeven moment begint iedereen er aan. Of je nou op kamers gaat, met een vriend of vriendin ergens gaat wonen, op zoek bent naar je eerste koophuis, ga je liever huren, of wie weet ga je wel samen wonen; of zelfs als je nog gewoon thuis zit bij je ouders.
    Bij een (eerste) woning komt veel kijken. Je moet rekening houden met waar je wilt wonen, kun je het betalen, ben je nog op zoek of heb je al iets leuks gevonden en er moeten veel dingen geregeld worden. En dan natuurlijk de inrichting.

    Uiteraard krijg je hulp van vrienden en familie, maar het leek me leuk om ervaringen uit te wisselen. Over bijv hoe je het beste kan onderhandelen met een makelaar, wat er allemaal bij een hypotheek komt kijken en dus vooral waar je rekening mee moet houden. Ik heb zelf net een huis gekocht en gemerkt dat er veel dingen op je af komen die je van tevoren nog niet weet, terwijl dat wel heel handig kan zijn. Omdat wonen heel breed is, is het eigenlijk ook voor iedereen. Leek me leuk een topic te maken over het vinden en aanschaffen van een huis, maar ook het verbouwen daarvan, en als alles eenmaal klaar is of je al woont, hoe richt je het in? Natuurlijk is voor een deel het show je stekkie topic daar voor het uiterlijk, maar niet iedereen zal daar zijn woning laten zien, en bovendien komt er veel meer bij kijken, want hoe ga je om met je ruimte , en waar heb jij die leuke stoel of bank vandaan? Of heb je een hele handige tip voor je kamer. Deel je ervaring hier!
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    All you need

    Zo'n beetje 50% van mijn kamer komt ervandaan :p

    O btw, nu er toch een topic is.. Waar haal ik nou vette posters? Liefst posters van oude films, die bij de bioscopen hingen.
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Of marktplaats natuurlijk, daar heb ik het meest vandaan. Je moet even goed zoeken, maar dan heb je ook wel wat vind ik.

    Bij ons was er vorige week een soort van Poster uitverkoop in de Aula van de TU Delft, maar ik ben vergeten om er naartoe te gaan |:-
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb zelf wat posters laten printen op www.allposters.com. Wel te duur, want nu krijg ik telkens spammailtjes van ze met 50% korting etc. 8)
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Weet iemand hoe je je energie (nuts) kan regelen. Want op moment dat je sleutel krijgt heb je natuurlijk meteen electriciteit ed. nodig, maar je wilt wel kunnen kiezen van welke provider. Moet je dat dan al ver van tevoren gaan aanvragen voordat je gaat verhuizen zegmaar?
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toen ik in m'n nieuwe kamer/appartement ging wonen, gewoon een energiecontract aangevraagd (de vorige bewoners hadden daar ook een contract bij). Maar dat heb ik pas een of twee weken daarna aangevraagd. Het is niet zo dat ze gelijk de stroom en gas afsluiten als iemand verhuist.

    maar ik weet niet of je een geheel nieuwe woning hebt, of dat je een woning/appartement huurt. Want in het laatste geval zou ik gewoon samen met de verhuurder het energiecontract ondertekenen (waarop je ook de meterstanden in moet vullen) vanaf het moment dat je het appartement huurt.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb hier de prijs vergeleken van een aantal energieleveranciers op basis van het verbruik die ik en mijn vriendin verwachten te hebben.

    Goed om over na te denken is:
    - Hoe licht is mijn huis van nature (ramen etc.)
    - Hoe is mijn huis geïsoleerd?
    - Hoe vaak zit ik in mijn huis (werk etc. nachtdienst/dagdienst)

    Zo kwamen wij er achter dat ons huisje top isolatie heeft (renovatie heeft ervoor gezorgd dat we HR++ ramen rondom hebben) en m.b.v. een zonneboiler ook minder verbruiken.
    Dit is handig om in gedachte te houden i.v.m. vastrecht.
    Die reclame met Frans Bauer bijvoorbeeld betaalt veel vastrecht en heeft lage tarieven, maar dat is alleen goedkoper bij een huishouden van +3 dacht ik.

    Nu heb ik trouwens ruzie met Ziggo, heb wat besteld en een afspraak gemaakt voor installatie, heeft zo'n kut op die klantenservice het niet doorgevoerd. Nu is de afspraak verzet naar 2 weken later :mad:

    Trouwens, als je een brief binnenkrijgt van de beheerder van het net dat je binnen 10 dagen een leverancier moet doorgeven anders krijg je een boete of wordt je afgesloten, die 10 dagen zijn bullshit. Dat is gewoon 30 dagen, ze willen alleen afsluiting voorkomen.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  8. sjaakbonenstaak

    sjaakbonenstaak Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Op deze site over woontrends kan je alles vinden wat je voor je huis nodig hebt. Inrichting, financien, advies. Het staat er allemaal op.

    Een maatje van me heeft me erop geattendeerd en ik ben zelf erg enthousiast
     
  9. sjaakbonenstaak

    sjaakbonenstaak Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan altijd nog. Een nuts-voorziening mag je nooit zomaar een contract door de strot heen drukken. Het is uiteraard wel verstandig om van tevoren te kijken wat er beschikbaar is.

    Ik zou zeggen zoek gewoon de goedkoopste uit, maar let wel op de kleine lettertjes. Heel veel van dat soort bedrijven lijken supergoedkoop, maar als je er in eenmaal aan vast zit ben je de %^#$

    succes!
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    nee het is nieuw; het moet nog gesplitst worden in twee appartementen. Deze week is er nog een bouwkundige keuring gedaan en zag wel dat er maar 1 meter is; daarboven hangen wel weer twee kastjes waardoor je waarschijnlijk kunt zien hoeveel de een en hoeveel de ander verbruikt, maar als er 1 meter is moet ik dat mssn even afstemmen als de andere ook verkocht wordt.

    Ziggo wil ik sowieso niet aan :p.. hele slechte ervaringen mee ook op t werk. Van die mensen die zeggen dat je opzegging verwerkt is, maar nog steeds doodleuk een rekening krijgen. Ik denk dat ik qua telefonie ed gewoon pakketje neem van tele 2 ofzo, nooit problemen mee gehad.

    Verder was alles prima, alleen wat kleine afwerkingen die net ff wat netter hadden gekund. Beter maar meteen netjes maken denk ik. 't scheelt wel dat je tot 2500 kan opnemen voor verbouwingen enzo.
     

Deel Deze Pagina