1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soekinho

    Soekinho Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben nieuw hier maar lees wel veel. Ik hoop dat jullie (of iig iemand) mij kan helpen met het volgende probleem.

    Ik kan op live niet met een kameraad in een party komen. Niet via party, chat of ingame partys. Daarnaast kan ik bijv. met fifa09 of cod4 ook niet samen gamen als we elkaar inviten. Ik krijg altijd de melding dat ik niet kan connecten of dat de verbinding verbroken is.

    Ligt dit ook aan het NAT-probleem --> poorten die ik niet open heb staan oid? Als het hier mee te maken heeft dan zal ik dat lijstje gaan invullen.

    Ik ben op hardware/software gebied een aardige noob dus ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden en mij kan vertellen hoe ik dit mogelijk zou kunnen verhelpen.

    Bij voorbaat dank

    Groeten Soekie

    ***EDIT*** Probleem zelf opgelost dmv o.a. dit topic. Bedankt!!! ***EDIT***
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  2. fioranojc

    fioranojc Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een ICUDU routertje waarop ik met 2 xboxen + pc speel. Dat routertje zit gewoon in mijn kamer boven aangesloten in de muur.

    Als ik ga xboxen zonder die router en gewoon de muur in, kan ik overal in komen. Als ik speel met die router ER TUSSENIN dan heb ik problemen.

    Nou heb ik hier de pagina waarin ik de settings kan veranderen. Maar wij hebben thuis geen admin account met wachtwoord.
    Wat moet ik doen??

    Dit is de pagina:
    http://www.portforward.com/english/...NI-707502/XBOX360_Battlefield_Bad_Company.htm

    Ze zeggen dus dat ik een netwerk account moet hebben. Kheb die niet ( In de zin van dat we geen wachtwoord en account hebben voor ons internet ):lol:
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Jah, ik had ook hier en daar wat opgevangen, denk dat ik toch maar een kabeltje naar boven ga trekken, dan weet ik tenminste zeker dat ik een goeie verbinding heb ;)

    Problemen met de experia niet draadloos? Ik game al tijden wired met de Experia via XBL, nooit problemen mee gehad. Zou draadloos dan ook geen probleem zijn?
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Welke provider heb je? Ik heb al zoveel mensen gehoord die problemen hebben met een ICIDU router. Ik heb laatst nog 1 moeten installeren voor puur alleen internet en het was de eerste waarbij ik het niet kon. Had toen even op inet gekeken en bleek dat meer mensen hem met Ziggo gewoon niet aan de praat kregen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had laatst de nieuwste Netgear N-Dual in huis en deze kreeg ik ook niet aan de praat bij Ziggo.
    Het gekke is dat de Linksys en Apple routers met de standaard fabrieksinstellingen meteen online springen.

    Heb 4 uur lopen kloten met de Netgear en toen maar weer terug gebracht naar de winkel.
     
  6. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ports geforward, upnp staat op open nog steeds problemen
    Welke provider?: speedtouch
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen idee

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomsom
    Modem type?: 780 WL ofzo
    USB/ Ethernet?: USB

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows XP

    Router

    Welk merk router heb je?: KPN Experia Box
    Welk router type?: Speedtouch 780
    Welke firmware?: gewoon de laatste denk ik
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Cannot find an IP using a static IP adress of dat het strict is (soms kan ie wel verbinding maken)
    Wat heb je geprobeerd?: Ports geforward, draadloze netwerkverbinding is statisch, weet niet of dat bij LAN ook moet (die staat op automatisch IP, maar dan geeft ie aan dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn) Xbox staat ook op automatisch IP
    Waar stopt de test?: eerste stap
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): router aan en uit zetten (werkt niet ofc)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict


    Als ik de LAN IP statisch maak kan ik geen normale verbinding meer maken met mijn draadloze verbinding en andersom, moet de IP van mijn LAN kabel wel statisch zijn of kan ik dat houden op automatisch? Als het op automatisch staat dan staat er bij LAN-verbinding dat er 'beperkte verbindingsmogelijkheden zijn'
    En kan ik de IP van mijn xbox ook op automatisch houden of moet ik het manual invoeren?


    Iemand?
     
  7. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    @soekinho
    Waarschijnlijk kan je je kameraad niet joinen, omdat je NAT op Stricts staat, dit probleem had ik ook een tijd. Ik heb het zelf naar Moderator ofzo gezet. Nu kan ik alles joine.. ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  8. daccord

    daccord Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn NAT staat net als bij velen hier ook op moderate.
    Helaas heb ook geen idee hoe ik hem open moet krijgen. Heb veel geprobeerd, misschien wel iets te veel waardoor niet alle settings meer goed staan. Verder heb ik hier op het forum gelezen dat het ook aan alice kan liggen. In ieder geval weet ik niet meer wat ik kan doen en hoop dat er toevallig iemand rondloopt die mij misschien kan helpen. Alvast bedankt.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT wil niet van moderate af
    Welke provider?: alice =(
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: weet ik niet (A)
    Modem type?: weet ik ook niet
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: weet niet wat dat is
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: weet ook niet waar ik hiervoor moet kijken.

    Router

    Welk merk router heb je?:linksys
    Welk router type?: WRT54G
    Welke firmware?: v4.30.5
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: your NAT type is moderate
    Wat heb je geprobeerd?: port forwarding, router-modem-xbox resetten, Upnp ingeschakeld, DMZ geprobeerd, Block Anonymous Internet Requests uitgezet
    Waar stopt de test?: 3e groene balkje, ongeveer op 1/3
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): modem en router resetten en uPnP aanzetten

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate
     
  9. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Bij mij werkte matchmaking nooit echt goed. Helemaal als ik host ben. Nu heb ik de Firewall van mn router uit gezet. Er zitten toch nog 2 op mn pc. Kan dit of is dit buitengewoon dom om te doen? Matchmaking werkt nu wel heel soepel :)
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan, heb ik ook gedaan, stomme firewalls in routers :+
     
  11. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je er problemen mee hebt, kun je het gewoon uitschakelen. Zoveel verschil zal het niet uitmaken. Je zit toch al achter een NAT router. Dus elke verbinding die van buitenaf binnenkomt en geen port forwarding heeft, wordt weggegooid.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
  12. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    laat maar, keb het al opgelost
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had vandaag een thread gemaakt...


    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=131246

    Die werd echter gesloten, en terecht...maar ik kon deze thread niet vinden, vandaar :). Maar goed....

    Dutchman stelde deze vraag -->


    door jouw vraag heb ik ook een vraag.
    Hoe kan XBL niet goed werken als je internet te snel is.... WTF?


    Ik had een paar maanden geleden zeer veel last van timeouts, op zowel XBL als gewoon internet. Mijn max speed was 1,7MB/sec. Ik ben toen geholpen door de tech.dienst van Alice...die heeft een lijnmeting gedaan en heeft de snelheid steeds een stukje lager gezet..pas toen de speed op 1,2MB/sec was, had ik TOTAAL geen last meer van deze timeouts...dus het mag allemaal raar klinken en weet ik veel...dit heeft in elk geval mijn probleem verholpen...een probleem waar ik vreselijk zat van was geworden onderhand.

    Anyway....back ontopic maar weer.

    Ik heb dus via www.portforward.com een progje gedownload...en dan kun je checken of ports ook echt open staan. Zowel 3074 als 88 staan NIET open.
    Unreachable. Dus tja.....die vriend van mij heeft exact hetzelfde in dat programma.

    Ik heb de ports op mijn Linksys WRT54G wireless router al open gezet, en de Xbox 360 een statisch IP gegeven. Maar nog steeds krijg ik een bericht op XBL dat ie op moderate staat.(dit bericht krijg ik niet wanneer alles op automatic staat) Dus wellicht moeten die ports OOK in de modem open gezet worden..en daar krijg ik juist alleen maar errors..trieste zooi.

    Enneh Cookie...het is maar wat je vaak noemt. Correct me if i'm wrong..maar ik heb al een heel tijdje geen problemen meer gehad qua Xbox 360 hardware..dus ook weinig tot geen threads van mij :D
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je WRT54G ook al een keer opnieuw opgestart ??
    Dan pas dan de nieuwe instellingen actief.

    Als ik bij mijn WRT54G de poorten op gooi of UPnP inschakel kan ik zonder problemen gamen op XBL.
     
  15. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Na maanden letterlijk lopen kloten met m'n xbox live verbinding heb ik mijn probleem eindelijk opgelost.
    Ik gebruikte voor de NXE update altijd een switch tussen m'n SpeedTouch 780 en m'n pc/xbox dit ivm de vele i-net aansluitingen die ik nodig heb in huis dit gaf nooit problemen,tot de NXE update.
    Constant sloeg m'n live er uit en gaf ie aan de bij netwerk dat er geen internet aanwezig was :confused:
    Als ik m'n instellingen handmatig invoerde dat kreeg ik het wel bekende NAT probleem (strict) ondanks dat de poorten open stonden.

    Nu heb ik heel simpel m'n xbox direct aangesloten op m'n SpeedTouch 780 en alles is opgelost.De handmatige instellingen geven niet meer aan dat deze strict zijn en alles werkt heel stabiel

    Hopelijk hebben meer SpeedTouch 780 gebruiker wat aan dit verhaal.


    Groetjes
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is gelukt...ik had een paar maanden geleden van een kennis allemaal screenshots gekregen van zijn settings op zowel Xbox live,Linksys router en de modem van Alice. Nu heb ik dus alles handmatig ingesteld staan en wanneer ik een XBL test doe staat er gewoon dat ie connected is. Geen gelul over moderate of strict, gewoon goed.

    Toen gelijk getest of ik nu wel in de party van die vriend kon..en nog steeds ging het niet. Toen even later een andere in mijn party kwam en ik die vriend een invite stuurde...werkte het prima, omdat we nu een tussenpersoon hadden zeg maar. Zo gaat dit heel vaak, maar goed...na een tijdje viel ineens die persoon weg en op dat moment had ik toevallig net een update toen ik een game startte. Dus dan word je de party uitgeflikkerd even. Maar daarna kwam ie automatisch terug in de party bij die vriend...en die andere zat er niet eens bij.

    En nu werkt het ook gewoon, ik kan zijn party joinen wanneer ik maar wil. Het is heel raar...zou me ook niet verbazen als het bijvoorbeeld nu of straks niet zou werken...het lijkt bijna willekeurig.
     
  17. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Altijd NAT Strict
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL denk ik...
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 10468 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: NVT
    USB/ Ethernet?: NVT

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja, mijn PC is draadloos met mijn router verbonden en m'n Xbox 360 is verbonden met m'n PC via ethernet kabel.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    McAfee

    Router

    Welk merk router heb je?: Siemens Gigaset
    Welk router type?: SX552
    Welke firmware?: 1.47.0c-vuf-7.3.1.0 (Dec 19 2008 16:23:10)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Via ethernet met mijn PC, en mijn PC is draadloos verbonden met mn router.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT Strict
    Wat heb je geprobeerd?: UPnP, port forwarden, eigenlijk zowat alles.
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Poorten openzetten.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier werkt de 780 normaal , zowel via kabel als draadloos.

    De Experia Boxen bij KPN blijven toch een verhaal apart.
    Mijn broertje kan zonder enige aanpassing gamen op XBL , terwijl mijn neefje met geen mogelijkheid normaal online kan gamen.
    Bieden hebben een 780 met de zelfde firmware :confused:

    De problemen moeten wel door de server van KPN worden veroorzaakt.
     
  19. skate

    skate Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hey maar is het niet gevaarlijk voor de rest van je computer netwerk bijv je andere computers ik heb het zelfde word er echt sgijt ziek vanecht waar het de siemens experia box 555 51 ofzo word gek
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Gevaarlijk, in welke zin bedoel je dat? Maar wat is je probleem juist, want dat is natuurlijk niet veel informatie om je mee te kunnen helpen.
    Heb je de xbox live connectie test uitgevoerd, waar stopt hij?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina