1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja maar je hoort natuurlijk voornamelijk de mensen klagen die er problemen mee ondervinden, en van die groep kunnen er best eigenlijk nog heel wat gemakkelijk geholpen worden. Slechts een klein deel heeft echt blijvend last ofwel o.w.v. een totaal ongeschikte router/modem-routercombo (firm-en/of hardware) of ongeschikte netwerkopstelling, dikwijls ook naar een routerprobleem terug te brengen.

    Maar op zich is het inderdaad zo gedaan, en zo zou het ook moeten zijn :)
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Meh, ik word er schijtziek van. Altijd problemen met NAT, eerst op m'n oude router, die had altijd Moderate. Had ik hem eindelijk op Open kregen we een nieuwe router (nieuwe had draadloos inet), met die nieuwe nooit problemen gehad maar sinds kort is ie van Open naar Moderate gegaan en heb geen idee waarom. UPnP staat aan. Die heb ik uitgezet en de ports geforward gedaan maar dat hielp ook niks. Weet iemand een oplossing? :'-(

    Router is Linksys WRT320N :)


    Vage rotzooi, nu is het weer opgelost dmv Port Forwarding.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  3. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik wil ff DMZ doen, maar hoe weet ik mijn subnet en gateway van m'n pc?
    En wat moet ik precies invoeren bij dat manual gedoe?:confused:
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Doe op een pc op hetzelfde netwerk even start > run > typ cmd > typ ipconfig.
     
  5. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    geen bungie en EA games spelen

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik kan geen microsoft games en EA games online spelen,
    wel namco (SC4) en activision (cod series)
    Welke provider?:
    kpn
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    20Mbits/sec (dacht ik) up weet ik niet

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    thomson speedtouch
    Modem type?:
    speedtouch 5x6
    USB/ Ethernet?:
    ?

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee(denk ik)
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    windows staat uit...

    Router

    Welk merk router heb je?:
    US Robotics
    Welk router type?:
    usr5451
    Welke firmware?:
    -
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    draadloos met xbox 360 adapter

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    kan sommige games niet online spelen terwijl nat open is.
    Wat heb je geprobeerd?:
    kon geen informatie hierover vinden op internet
    Waar stopt de test?:
    helemaal perfect!
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): krijg ik dus niet te zien

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    OPEN




    >> heel erg goed dat hier een topic over is en dat mensen die wel xbl hebben mensen helpen die geen xbl hebben echt goed!! <<
     
  6. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm wel raar, mag ik vragen hoe oud je bent? want ea heeft op veel games leeftijds restrictie. misschien dat dat het is.
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    EA games willen inderdaad nog wel eens vervelend doen met hun under 18 online policy zoals TumTumTum aanhaalde. Maar kan het zijn dat je inderdaad nog geen 18 bent en dat je een xbox live child account hebt waar online play door je ouders ofzo is uitgeschakeld?

    Welke waarschuwing of error krijg je anders als je online games wil joinen?
     
  8. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    heb geen child account, en ja tuurlijk mag je vragen hoe oud ik ben :p ik ben 16 word in juni 17. Maar heb dit niet ingesteld op mijn xbox en ook niet bij windows live messenger. Maar alsnog kan ik geen halo/forza spelen.

    Bij halo zegt hij iets can "can not retreive playlists"
    bij fifa "can't connect to EA servers"
    en forza ook zoiets...

    Ik overweeg een andere router te kopen van bijv. D'link DGL-series
    de 4300/4500 zijn beide xbox certified ook door major nelson word de 4500 genoemd. alleen kan de 4300 alleen online te koop vinden en 4500 niet, weet ook iemand waar ik deze kan kopen of gewoon ergens in de winkel?
    Bedankt, Tycho
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  9. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    om ff Dial te beantwoorden, als ik iemand wil joinen lukt het wel met halo, kan dan gewoon in de lobby zitten en custom games spelen maar zodra we online gaat kan het niet!
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar het is toch niet gewoon een probleem bij EA met het childaccount (staat er op je EA gelinkt email account je correcte leeftijd?) en bij Halo dat je multiplayer playlists probeert te spelen waar je de nodige mappacks niet (allemaal) hebt? Als je een playlist selecteert staat er links welke mappen je nodig hebt.
    Heb je het ook bij een ander spel, bv een MW2, BFBC2, GTA IV, RDR, GoW2, etc?

    Want op zich zou je met een open NAT toch echt geen problemen mogen ondervinden. Zou je eventueel praktisch gezien ook even je xbox eens rechtstreeks op je modem kunnen aansluiten & kijken of je dan nog problemen hebt? If not zou ik je router firmware eens updaten indien mogelijk.
     
  11. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik me xbox inplug in me router zelfde probleem. ik heb rdr,mw2,gta4 (doet multiplayer het gewoon!)

    En bij halo zie ik niet eens de playlist van lone wolves etc.
    daar kan ik niet eens op drukken omdat ik hij ze niet kan retreiven.
    en ik heb halo3 normaal alle map packs gedownload en ook de halo 3 odst multiplyer disc doet het niet dus daar zal het niet aan liggen.

    Ook iets heel raars is wat ik soms heb ga ik ff MW2 spelen en dan kan ik geen game vinden. dan zie ik bij de playlists het aantal spelers staan wat ik normaal nooit zie. en het rare is dat als ik dan halo3 opstart ik het gewoon kan spelen maar dat hij wel aangeeft dat mijn NAT dan op stricted staat. dus de router verwisseld het gewoon uit zichzelf om het maar even zo te noemen.
    dan kan ik gewoon elk spel spelen, dit heb ik echt 1x per 3maanden en dan kan het maar 1 dag ongeveer. Iemand hier een verklaring voor?

    de firmware updaten is idd een optie maar als ik het ip van me router in me browserbalk typ dan komt hij niet alleen die van mijn modem doet het.

    Thx, Tycho
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Oh maar je hebt dus een modem/router combo en daarachter hangt nog een router en dan pas je xbox? Bij je 2de router werkt die gewoon als switch? (ethernetkabel ingeplugt in LAN i.p.v. WAN poort & DHCP uitgezet)
     
  13. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij precies wat je zegt alleen xbox naar router switch is wireless
     
  14. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb echt alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet op NAT van strict af te krijgen.
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat type is strict....
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 100 Mbps??


    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Geen idee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: uuhm die standaard bij windows zit en op die router zit ook firewall

    Router

    Welk merk router heb je?: Siemens Gigaset
    Welk router type?: SX552 Wlan DSL?
    Welke firmware?: ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: ik kan wel connecten maar NAT is strict
    Wat heb je geprobeerd?: Upnp, port forwarding
    Waar stopt de test?: niet
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): modem resetten

    E: Eerst lukte het connecte niet eens bij Static Ip, maar toen ik bij me xbox bij primary DNS Server maar ip adress ingevuld en bij secondary niks.
    Wat is het verschil tussen port forwarding en DMZ???

    Het maakt me niet uit hoe het lukt als me Nat maar open komt te staan :confused: .
    Hoop dat jullie me kunnen helpen ik wordt er echt gek van dat ik met niemand kan connecten.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Versta ik het goed dat je soms helemaal geen problemen hebt met bv. MW2 maar dan soms om de zoveel maand terug weer wel ook al geeft de dashboard test telkens aan dat er geen NAT probleem is?
    Heb je je xbox al eens proberen in te pluggen in je modem(/router) combo i.p.v. in router 2, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?

    Welke modem gebruik je? En is dat ook zo'n modem-router combo model of een stand-alone modem?

    Het verschil tussen portforwarding en DMZ is eigenlijk eenvoudig gezegd dat bij forwarding de benodige poorten voor xbox live worden geopend door & op je router naar je console. Bij DMZ plaats je je console virtueel(!) buiten je router waardoor alle poorten toegankelijk zijn & worden geopend naar & voor het intern IP adres van je console.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  16. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n experia box combo ding, helaas.....|:-.
    Dus bij DMZ vul je gewoon alle gegevens in bij network settings, thats it?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Aw.. daar zijn inderdaad heel wat problemen mee. Zoveel zelfs dat er een apart Experia Box en xbox live topic van is. Bij sommige lijken de problemen opgelost te kunnen worden en bij andere weer niet afhankelijk van hun firmware versie en de policy van KPN op dat moment.

    Als je DMZ wil proberen kan je best je console een statisch IP geven en dit gewoon toevoegen aan je DMZ list. Verder moet je normaal niet doen. Als je met 2 routers werkt (of in jouw geval een modem/router combo en dan nog een 2de) let er dan wel op dat die 2de werkt als switch! (D.w.z. ethernetkabel in LAN i.p.v. WAN poort en geen DHCP geactiveerd op je 2de router.) Indien niet leidt dit bijna garantie tot IP conflicten & NAT problemen.
     
  18. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij advanced setting van me routersetting page staat er DHCP server on, daaronder staat lease time 2 days, daaronder staat first issued ip, daaronder last issued ip, dan domainname en helemaal onderin staat er een kolom met Mac address.(deze is leeg) en daarachter ip adress(laatste 2 cijfers leeg).

    Wat is de DMZ list waar ik de ip van de xbox(192.168.210) moet neerzetten????? srry, maar ik ben nog al slecht in dit soort dingen...Ik hou me meer bezig met het gamen zelf :+
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bij je eerste router (of dus die modem/router combo) mag/moet er best DHCP opstaan. Er zou ergens iets moeten staan van DMZ (demilitarized zone) of virtual private server ofzo? Daar kan je dan het intern IP van je console invullen.
     
  20. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat ik kan vinden is local network :confused:
     

Deel Deze Pagina