1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    We zien wel of Sony het beter zal aanpakken. Dat weten we niet. Wat we wel weten is dat Xbox Live staat als een huis, en wat dat betreft heeft Microsoft een voorsprong.

    Het lijkt mij onhandig als elke developer zelf moet zorgen voor een online functie. Nou ben ik geen deskundige op dat gebied, maar mij lijkt het niet handig omdat je o.a. geen centrale friendslist hebt. Waarom zijn er programma's als Xfire gekomen? Zodat je makkelijk kan zien wat iedereen speelt. Maar wellicht zorgt Sony ervoor...
     
  2. Inderdaad, zo moet als het ware elke Developer zelf de concurrentie met Xboxlive aangaan:{

    Daar zitten ze echt niet op te wachten want dat is een zo goed als onmogelijke opgave voor ze.
     
  3. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    plasticman, ga jij de 360 bij de launch kopen?
     

  4. Ik wel:D jij ook?
     
  5. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je zien :

    hier

    dit vind ik wel laag van sony.
     
  6. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @brolly
    en dat geloof jezelf??? -_-

    @boss
    geloof je het zelf?? boss is 25 jaar 8)
     
  7. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke misschien word online op de ps3 wel beter maar het zal nooit beter worden dan live. en in verhouding tot live op de 360 zal het wel weer zuigen misschien gratis maar het zuigt. maar dit kunnen we uiteraad pas beoordelen als hij uit is.
    Maar face it ze zullen nooit live overtreffen
     
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Je spreekt jezelf tegen.

    Je zegt dat ze Live nooit zullen overtreffen, maar ook dat we pas kunnen oordelen wanneer het op de markt is. Maar je oordeelt zelf wel.
     
  9. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze zullen heus wel beter worden dan ps2 maar de kwaliteit van live zullen ze nooit halen
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Uhhm, je zit een beetje fout :+
    - Gran Turismo
    - Formula One
    - World Rally Championship
    - MotoGP
    - Gran Turismo: Tourist Trophy (die is met motoren)
    - A2Racer 8)
    - Driving Force Pro Steering Wheel, niet te missen als racefan.
    Waarschijnlijk zit je voor racegames op de PS2 beter gebakken dan op de Xbox. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij zei racegames, geen budgettitels. Alleen gran turismo is mss beter dan pgr of forza, maar de rest?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Formula One '04 en Formula One '05 zijn ook zeker geen slechte titels. De gameplay van die games zijn erg lekker, en ze zijn graphies gezien zeker niet slecht. De online-mode van F1'05 is ook erg cool.
    MotoGP, met name deel 4, is ook zeker niet slecht. De graphics zijn super, en het geluid van de 500cc motoren is om te kwijlen. Je kan er ook met de 125cc en de 250cc rijden, en een betere motorrace game op de PS2 kan je bijna niet maken, al hadden ze hier wel wat meer aandacht mogen besteden aan de online-mode.
    WRC is ook erg goed. Hij kan niet tippen aan RSC, maar is een erg leuke titel voor rally-fans. Ook zeker geen bugettitel.
    A2racer was ff een grapje.

    Sony heeft ook meer racetitels dan de Xbox. Ze zijn niet allemaal even goed, maar ik ben er haast zeker van dat je als racefan beter terecht kunt op een PS2 dan op elke andere console dan ook. Helemaal als je het geld er voor over hebt om een DFP stuurtje te kopen. Met dat ding wordt een gemiddelde PS2 game al snel beter dan een Xbox game.
     

  13. De Moto Gp reeks van THQ op de Xbox is stukken beter dan de MotorRace spellen op de PS2.

    Je zegt eigenlijk zelf al dat de meeste racegames maar een beetje matig zijn, maar toch is de ps2 beter voor racefans? Dat snap ik niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2005
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, ik zeg dat 'sommige' matig zijn. Zeker niet allemaal. De PS2 heeft een groter aanbod.

    En waarom is die van THQ beter?
    Graphics zijn niet alles hea...
    Bij de xbox versie rijdt je compleet onrealistische rondentijden, en kan je veelste hard door de bochten. Hij bevat alleen de 500cc, en paar straat motoren, terwijl de PS2 versie ook nog de 125cc en de 250cc heeft. Het enige wat in mijn opzicht de Xbox versie beter heeft zijn de graphics en de online-mode, verder is die van de PS2 versie beter.
     
  15. Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2005
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik MOET er op in gaan JP :+

    Wat je nu zegt is een beetje vaag. PS2 heeft misschien mindere racetitels maar omdat het er wel meer zijn is het toch beter...
    Ik dacht dat mensen vooral keken naar kwalititeit. ;)

    Sony heeft met de GT-series natuurlijk dé raceserie in handen, maar voor de rest heeft de PS2 niet van die hele goede (exclusieve) racetitels meer...

    Microsoft heeft met de Forza, RSC, MotoGP en de PGR-series 4 kwaliteits series die samen zeker wel opwegen tegen GT4.

    De andere racetitels van Sony (o.a. MotoGP en F1) zijn zéker geen slechte series, maar gewoon niet je van hét en worden ondergesneeuwd door bijvoorbeeld de RSC en de Xbox MotoGP series, die online veel beter zijn en grafisch veel beter zijn. Gameplay ga ik niet over oordelen want dat is persoonlijk, maar de meerderheid zal (denk ik) toch gaan voor de Xbox titels (niet fanboy bedoeld).

    Maarja dat is mijn mening, en jij hebt jouw mening. Al denk ik tóch dat de meerderheid het met mij eens is. :+ Dat is logisch natuurlijk, want dit is een Xbox forum, maar ik bedoel het gewoon over het algemeen.

    Want IMO verliest Sony het wat betreft kwalitietistitels

    GT4 > Forza
    WRC < RSC
    MotoGP (Sony) < MotoGP (M$)

    En dan zijn er geen eens fatsoenlijke concurrenten voor de SegaGT en de PGR series.

    En wat ik zei, PS2 heeft misschien méér titels, maar meer is niet altijd beter. :)

    (en hier laat ik het bij :cool: )
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2005
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, ik zeg niet dat de PS2 mindere race-titels heeft, alleen dat sommige wat minder zijn. Niet allemaal.

    Hier ben ik het niet mee eens. Eigenlijk vergelijk je deze games op de graphics, verder niets. Kijk maar eens naar de MotoGP series:
    De Xbox versie heeft verreweg de mooiste graphics, maar hebben ze enig aandacht besteed aan het realisme? Er zijn veel bochten volgas te nemen, waarbij je in het echt toch echt voor moet remmen, en op sommige circuits zijn de rondentijden sneller dan bij de F1. Als je het over kwaliteit hebt, gaat het hierdoor toch echt naar beneden. Verder heeft de xbox versie niet veel meer te bieden dan de 500cc. De extreme-mode is namelijk minder goed uitgevallen dan gehoopt, en wordt (zoals ik hier op het forum gelezen heb) niet veel gespeeld. De PS2 versie heeft daarin tegen nog de 125cc en de 250cc, volledig gelicenceerd. Hier kan, IMO, de xbox versie met zijn mooiere graphics niet tegenop. Dan zijn er natuurlijk nog andere features, maar die bevatten beide games ongeveer allebei even veel.

    Dan heb je nog RSC en WRC.
    Ik zou zelf WRC kiezen, gewoonweg omdat ik er niet van houd om volgas door bochten te gaan, en om met super snelheden over parcoursen te racen. Ik houd liever van echte stages met een wat realistischere handling. Ook hier geef jij volgens mij RSC het voordeel vanwege de graphics.
    Nu heb ik ff een vraagje aan je: Wat kies je liever, RSC of RBR. Een super mooie game met een zwaar onrealistische handling, of een achtelijk lelijke game met de meest realistische handling en omgevingen in welke racegame dan ook?
    Ik weet wel welke ik zou kiezen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2005
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ik snap niet zozeer wat het probleem is hoor: Gran Turismo(Gran Turismo 4 was idd wat teleurstellend) is al jaren de koning op racegebied dus what's the problem?? Hierbij moet ik wel zeggen dat PGR en Forza ook erg goede racegames zijn. En WRC heeft anders wel de officiele licentie dus officiele tracks en cars
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2005
  19. JeePee

    JeePee Guest

    GT4 teleurstellend? Leg uit :9
     
  20. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @JPracegamer
    ooh das makkelijk uit te leggen hoor :) : geen verniewing ten opzichte van de vorige delen, geen online functie(zoals beloofd was) en zo kan ik nog wel doorgaan. Maar toch blijft het een hele vette game :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina