We konden vandaag weer genieten van de derde spectaculaire wedstrijd in vier races. Dit leverde opnieuw een onvoorspelbare uitslag op. Het enige dat tegenwoordig nog voorspelbaar lijkt, zijn de snelste rondes van Kimi Raikkonen. Maar vinden wij dat erg? Dacht het niet! De enige die een volle bak punten heeft gescoord is Jeepee NL, die Alonso en Trulli in de staart van de punten had voorspeld, én die posities wil je natuurlijk goed hebben als je aan dit spel meedoet. Daar kunnen NAC Breda fan en westlander wat dat betreft wel over meepraten, zij hadden de racewinnaar goed maar dat levert ze slechts 1 puntje extra op.
Door deze ruime overwinning van Jeepee NL is er een aardig gat ontstaan tussen de nummers 1 en 2. De stand is sowieso redelijk uit elkaar getrokken dit weekend. Hadden we eerst nog een groepje van 6 of 7 man bij elkaar, nu zijn het steeds kleine groepjes van 3 achter Jeepee NL. Één van de oorzaken hiervan is het gebrek aan deelname van twee vaste deelnemers: kingof360 en natuurlijk onze viktortje007, die altijd vol verrassingen zit, was er dit maal niet bij. Daarom was dit de GP met de minste deelnemers ooit aan dit spel. We hopen natuurlijk dat deze trend zich niet voortzet de komende GP's en dat er weer meer deelnemers bij zullen komen
Hieronder nog even de statistieken na de GP van GB op een rijtje gezet. Ik moet toch tot de pijnlijke conclusie komen dat ik slechts 1 dag kon genieten van mijn eerste plek
Uitslag race GP Engeland:
01. Jeepee NL 18 punten (alo, tru, fl rai)
02. Hoosie 11 punten (alo, fl rai)
03. NAC Breda fan 6 punten (ham, fl rai)
==. westlander 6 punten (ham, fl rai)
05. Mika Kimi 5 punten (fl rai)
==. Fisichella 5 punten (fl rai)
Stand na GP Engeland:
01. JeePee NL: 113 punten
02. Fisichella: 105 punten
==. Hoosie: 105 punten
04. Mika Kimi: 104 punten
05. kingof360: 94 punten
06. viktortje007: 92 punten
07. NAC Breda fan: 91 punten
08. westlander: 66 punten