Joh die FIFA zuigt als wat. Ze gaan niet met de technieken mee. De kopstoot zou misschien niet eens zijn voorgevallen als de FIFA met de techniek meegaat.
Waarom moderniseren ze op zo'n groot tournooi niet wat dingen. Geef de scheidsrechter een appparaatje waarop zij ook de herhaling kunnen zien. Zodat zij bij twijfel een rode kaart wel of niet kunnen geven. En penalty goed of niet goed kunnen keuren. Schwalbe's beter kunnen beoordelen etc etc. Het argument tegen volgens FIFA? Het houdt het spel op. Wij zien het op tv al een paar seconden na de betreffende actie. Echt het spel ophouden is onterechte beslissingen in een wedstrijd. Want als spelers in hun onrecht staan, of denken dat ze in hun onrecht staan gaat de wedstrijd er ook heel anders aan toe. Misschien had italie niet eens in de finale gestaan als de scheidsrechter gelijk een herhaling'kje had kunnen zien dat het een schwalbe was. Waaruit toen de beslissende penalty werd gegeven voor Italie. Ik denk dat Australie zeker een grote kans maakte die wedstrijd om Italie te verslaan, ze waren immers fysiek een stuk sterker.
Anyway, ik vind die FIFA op dat betreft zó conservatief. Wij gaan met de techniek mee, doen jullie dat dan ook?
Sukkels \o/.
Ik vind het zonde van Zidane dat hij zo zijn carriere beeindigd. Maar dat zal hij vast wel met me eens zijn...
Laatst bewerkt: 12 jul 2006