1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zidane's kopstoot..gestoord of Super

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DVL91, 9 jul 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    werkstraf en flinke boete dacht ik..
    Maar de scheidsrechter heeft alle bevoegdheid om juist te handelen in een situatie als deze, dus rood en schorsing is alles wat hij krijgt. Simpelweg omdat het niet ernstig genoeg is (geen blijvend letsel e.d.) om door justitie opgepikt te worden.
     
  2. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Schorsing lijkt me niet want hij is gestopt...:{ Lijkt me eerder een geldboete ;)
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Geldboete zit volgens mij altijd aan een rode kaart vast.. Maar hij heeft 3 wedstrijden schorsing, en dan boeit het niet dat hij gestopt is.. dat is zijn straf. Op het voetbal veld komen gewoon wel eens opstootjes.. Als je alles zou bestraffen, had Materazzi (bijv. naar aanleiding van dat filmpje) allang niet meer gevoetbald..

    Daarnaast, als je op school een beetje gaat matten, dan haalt de school justitie er toch ook niet bij, zolang het niet echt uit de hand loopt?
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Hoezo zou de Fifa dat willen weten?Ze kunnen Materazzi toch niet schorsen om wat hij tegen Zidane heeft gezegd.
     
  5. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh, wel dus :{

    Als het echt niet door de beugel kan, dan heeft de FIFA alle recht om hem te schorsen hoor ;)

    Weet niet of je veel van voetbal af weet (grapje :+), maar de FIFA, dat is de hoogste instantie in het voetbal.. Die mogen alles willen en kunnen alles doen :cool:
     
  6. Master Chief

    Master Chief Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    DOOOOD aan Matarazzi vieze klootzak. Hij moest zich schamen en ja Zidane moest hem nog helemaal kapot schoppen, want die klootzak heeft in het verleden meer van zulke vieze acties gemaakt. Hoe dan ook die sukkel wenst dat hij ooit de helft wordt van wat zidane is en altijd zal blijven: de meester van zijn tijd
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    :): Verder alles lekker? :{
     
  8. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Zidane geeft een persconferentie om 8 uur onze tijd.
    Bron BBC.

    @Master Chief
    :{
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Gattuso is ook geen lieverdje, als je daar filmpje van maakt van alles wat hij in zijn carrière heeft gedaan krijg je ook zoiets. Materazzi is wel hard en doet best weleens iets vies, maar Zidane moet hem gewoon nooit zomaar een kopstoot geven, dus die is nog altijd fout.
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Het videotje was ook niet bedoeld als goedpraten ;), eerder om aan te geven dat Materazzi ook geen lievertje is (om de discussie een beetje eerlijk te houden ;), het is nog al makkelijk Materazzi nu op te hemelen na dit toernooi
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    wat zijn naam ook was.. hieraan is hij niet schuldig. Weet niet wat hij zei, maar loop dan gewoon weg zidane.
     
  12. flipmode

    flipmode Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt dat ook nog ergens uitgezonden hier op de nederlandse televisie of moeten we gewoon wachten op het nieuws???
     
  13. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Zinedine Zidane heeft zojuist zijn excuses aangeboden over de kopstoot die hij aan Marco Materazzi gegeven heeft tijdens de WK-finale, afgelopen zondag. Hierbij bevestigde hij dat hij door Materazzi beledigd werd, maar hij wilde niet zeggen wat er precies gezegd is.

    "Ik bied mijn excuses aan aan de kinderen die getuige geweest zijn van mijn actie," aldus de legendarische stervoetballer. Volgens hem is er geen excuus voor zijn gedrag. "Ik wil dit nu luid en duidelijk zeggen, want er waren twee, drie miljard mensen getuige van, waaronder miljoenen en miljoenen kinderen. Met name aan hen bied ik mijn excuses aan, net als aan hun opvoeders, die hun moeten bijbrengen wat juist is en wat niet."

    Hij wil dus niet zeggen wat precies de belediging was, maar volgens hem ging het over zijn moeder en over zijn zus. "Hij heeft woorden gezegd die heel beledigend waren en heeft ze ook nog verschillende keren herhaald. De eerste keer luister je en loop je weg, de tweede keer ook nog, maar de derde keer..."

    Het is nog niet bekend of Zidanes kopstoot nog gevolgen heeft voor de gouden bal, de prijs die hij ontvangen heeft als beste voetballer van het WK. Sepp Blatter, topman van de FIFA zei eerder dat hij deze prijs wellicht in moet leveren als gevolg van zijn gedrag tijdens het WK. De FIFA heeft hierover een onderzoek lopen.

    Bron: Fok

    Mwah, ik kan Zidane niet kwalijk nemen dat hij een kopstoot heeft uigedeeld maar wel dat hij juist op dat moment ( niet dat het goed is), waar bij miljarden mensen ( dus ook kinderen) naar keken, heeft gedaan.. Hij heeft zijn excuses aangeboden.. Mooi :)
     
  14. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Zidane heeft al eens vaker zo'n frats uitgehaald. "schijnt'"
    Maar hoe kan hij zo dom, dom ja, zijn om het tijdens een WK-finale te doen.
    Hij moest beter weten, vooral omdat hij ouder is en veel meer ervaring hoort te hebben op o.a. ook deze gebieden. Hij heeft verdomme zelf ook in Italië gespeeld een groot deel van zijn leven. Ik kan het niet begrijpen, met woorden kun je hele erge dingen zeggen. Maar is het dat waard om heel je team te vergooien? Door Zidane heeft Italië grotendeels het WK gewonnen.
     
  15. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik dan wel goed van Zidane.
    Een excuses vanaf de kant van meneer Materazzi vind ik ook wel op zijn plaats.
     
  16. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei wel dat hij hem beledigd had ja, en that's it.
    Misschien moet het nog komen....
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh die FIFA zuigt als wat. Ze gaan niet met de technieken mee. De kopstoot zou misschien niet eens zijn voorgevallen als de FIFA met de techniek meegaat.

    Waarom moderniseren ze op zo'n groot tournooi niet wat dingen. Geef de scheidsrechter een appparaatje waarop zij ook de herhaling kunnen zien. Zodat zij bij twijfel een rode kaart wel of niet kunnen geven. En penalty goed of niet goed kunnen keuren. Schwalbe's beter kunnen beoordelen etc etc. Het argument tegen volgens FIFA? Het houdt het spel op. Wij zien het op tv al een paar seconden na de betreffende actie. Echt het spel ophouden is onterechte beslissingen in een wedstrijd. Want als spelers in hun onrecht staan, of denken dat ze in hun onrecht staan gaat de wedstrijd er ook heel anders aan toe. Misschien had italie niet eens in de finale gestaan als de scheidsrechter gelijk een herhaling'kje had kunnen zien dat het een schwalbe was. Waaruit toen de beslissende penalty werd gegeven voor Italie. Ik denk dat Australie zeker een grote kans maakte die wedstrijd om Italie te verslaan, ze waren immers fysiek een stuk sterker.

    Anyway, ik vind die FIFA op dat betreft zó conservatief. Wij gaan met de techniek mee, doen jullie dat dan ook?

    Sukkels \o/.

    Ik vind het zonde van Zidane dat hij zo zijn carriere beeindigd. Maar dat zal hij vast wel met me eens zijn...
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  18. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik vind het prachtig dat hij zijn excuses heeft aangeboden aan de kinderen. Ik vind dat ik gewoon getuigt lef dat je zelf veronschuldigt tegen een kind. Als ik het goed gehoord heb en gelezen zou hij iets over teroristen gezegt hebben en die in verband met zijn moeder/zusje.
    Persoonlijk had ik hem dan lens geschopt...als het dan toch me laatse wedstijd was :+

    Edit: danger

    Omdat als je dat doet de scheidsrechter altijd fout zit.Dan moet hij bij iederen overtrededing naar het scherm lopen om te kijken wat het is. En dan ben ik 3/4 van de wedstrijd kwijt door het kijken ernaar....
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, na de wedstrijd.
    Dan was ik met mijn Bentley over hem heen gereden. En wel 3 keer ook.
    Maar om het nu midden in de wedstrijd te doen?
    Hij neemt het zijn graf mee in hoor. OM zo je carrierre af te sluiten...
     
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk niet. Er kan best een "dingetje" gemaakt worden met de grote van een psp of kleiner waarop hij de herhaling rechtstreeks kan zien. Dat is met de huidige techniek best mogelijk. Desnoods doet de assistent scheidsrechter dat . Dat kan echt geen probleem zijn.
     

Deel Deze Pagina