Zijn we hypocriet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 26 mei 2004.

1. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    oh ja?...

enne... dat ben ik niet... sowwy...

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Neej, maar egoist ben je idd wel... Beetje zielig...
    Rommeltje maken van Nederland? Rot gauw op, ik wil hier nog fijn blijven wonen en al die klootzakken die zoiets verneuken mogen ze wat mij betreft afschieten....

(opzich is dat ook weer overdreven, maar kom op man, jouw instelling :| Ik vind het zwaaaaaaaaar arrogant om zo te denken...)

3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik ben gewoon een realist.... alsof dieven en moordenaars naar mij gaan luisteren... het heeft geen zin om je erover druk te maken... aangezien het toch niet helpt... ik kan wel gaan huilen en het erg vinden voor iedereen die beroofd of mishandeld word... maar uiteindelijk is het toch gebeurd... en tja... shit happens... het heeft geen zin om daarover je hoofd te breken...

4. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Bij MP3's enzo heb je in ieder geval geen Emotionele slachtoffers. Ik denk dat dat een groot verschil maakt.

Kijk; na een inbraak voel je je onveilig in huis, na een overval voel je je onveilig op straat, etc. Bij het illegaal binnenhalen van muziek zijn alleen mensen die pijn krijgen in hun portemonnee.

Misschien zijn we niet zo hypocriet als we allemaal denken...

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee oke, maar ik las het denk ik verkeerd, dacht datjer zelf ook zwaar aan mee deed... Maargoed, benner nog steeds zwaar tegen... Ook al heeft het geen zin om je hoofd erover te breken, criminaliteit moet tog aangepakt worden... Anders wordt het pas echt een rotzooitje...

6. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Erg goed punt (Y) Denk dat je het daar al mee hebt, de emotionele slachtoffers zijn er niet. Betekend natuurlijk verder niet dat het goed is hoor...

7. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Mpdrietjes is niet stelen, mpdrietjes is kopieren.
    En dat kopieëren gebeurt al zolang er muziek wordt uitgebracht. In de tijd van de platen kopieerde je de platen van je vrienden op bandjes. En cd's konden ook op bandjes, minidisk's en later op cd's. Waarom werden die apparaten anders verkocht, want veel orginele bandjes werden er niet verkocht en voorbespeelde md's heb ik nog nooit ergens gezien (weet wel dat ze bestaan).
    Het probleem is nu dus dat het zo makkelijk gaat.
    Maar ik zie daar het probleem niet van. Als je iets moois downt, koop je daar later de cd waarschijnlijk toch wel van en andere shit die je downt had je anders toch nooit gekocht.
    En ik vind dus ook dat de vergelijking met draaideurcriminaliteit niet opgaat. Dat zijn toch vaak verslaafde mensen die geen andere keus hebben en mede omdat de pakkans niet zo groot is daarmee door blijven gaan. Zij brengen anderen echt schade toe en wat mij betreft is er nooit echt bewijs geleverd dat er artiesten of platenmaatschappijen zijn die er schade van ondervinden. Misschien lopen de verkopen van cd's terug, maar dat ligt eerder aan de prijs en de concurrentie van de dvd.

8. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    denk je dat die artiesten het niet voelen?... die konden ook zo'n paar miljoen rijkers zijn zonder al die bootleggers.... dus of er geen emotionele schade is zou ik niet zeggen...

9. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Ja ik denk dat artiesten het niet voelen. Een mpdrie hoeft niet perse een bootleg te zijn? Bootlegs zijn tracks die nooit uitgebracht zijn en die je dus ook niet kúnt kopen, dan ligt de fout dus bij de platenmaatschappij.
    En nogmaals, ik denk dat de cd verkopen dalen door de veel te hoge prijzen en de concurrentie van de (muziek) dvd.

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bovendien hebben die artiesten het echt niet zwaar hoor ;) Je zegt het zelf, een paar miljoen is tegenwoordig niks meer voor een artiest...

11. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ja van 1 mp3 hebben ze geen last nee... maar op grote schaal...
    en bootlegs zijn ook tracks die -NOG- niet uit zijn... en op straat worden vaak die albums verkocht voordat ze uit zijn... dat zijn dan ook bootlegs... en de verkopers noem je bootleggers...

1 persoon vindt dit leuk.
  12. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Nou ik denk dat mpdries op grote schaal en die straatverkoop van jou, als ze al een probleem zijn, opgelost kunnen worden door een normaal geprijsde cd.
    Want nix is beter dan het orgineel.

13. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    daar ben ik het niet mee eens
    ik ben mp3 fan
    originele cd's die ik heb zet ik ook allemaal om naar mp3... ik luister alleen muziek met m'n computer...dus tja.. ik koop wel cd's... maar alleen van me favo artiesten... de rest hoef ik niet te supporten... staan toch maar een paar leuke nummers op :p.... is geen 17euro waard...

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    je zegt het al....die andere cd's zijn geen 17,- waard, dus als ze minder zouden kosten zouden meer mensen ze orgineel kopen

15. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Ik download ook wel dingen die ik anders toch nooit op cd gekocht zou hebben. Daar zie ik het probleem al helemaal niet van.

16. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Jermain: Ik ben iig blij zat dat mensen als jij geen gebruik maken van hun stemrecht, wat een pleurisbende zou het hier dan worden. Als ik zou mogen kiezen zou ik mensen zoals jij meteen het land uit zetten, gelukkig voor jou mag ik alleen niet kiezen.

<--- doet veel voor andere mensen, steunt goede doelen en vecht voor een betere wereld, beat that...

Die emotionele schade is overigens wel een goed punt, alleen de kleinere bands die de support echt nodig hebben zullen hier echt last van ondervinden. Mp3 is overigens wel een goede manier om kleine bandjes te ontdekken, waar ze dus weer profijt van hebben.....

2 mensen vinden dit leuk.
  17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry hoor maar waar ondervinden ze last van...?? Ondervind een beginnende band of artiest last van downloaden...?? No way, die kids worden toch artiest om het artiest zijn (lijkt mij). Die willen optreden en voor veel mensen zingen, dat zijn artiesten!
    Niet de zakkenvullers die 8 huizen, 14 auto's en weet ik veel wat aan willen schaffen van hun veel te duur verkochte cd's.

18. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wederom mee eens!

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gedownloade MP3's hebben veelal een beroerde kwaliteit. Ik luister vrijwel alleen zelf geripte MP3's van mijn eigen CD's. Ik ben van mening dat de CD prijs wel wat omlaag kan omdat mensen dan sneller een CD kopen. 20 euro voor een CD is namelijk een belachelijke prijs, helemaal omdat je met de huidige muzikantjes vaak een maand of twee later dezelfde CD voor de halve prijs ziet liggen. De enige CD's die ik allemaal gekocht heb zijn de CD's van the Beatles.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2004
  20. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3

Het staat in dat stukje ook uitgelegd als het uiterste van het uiterste. Maar als ik die post van je las, kwam het over [ik herhaal: het kwam over] alsof je, zoals je letterlijk zegt, voor jezelf leeft en dat je hoogstens mensen helpt als je er iets voor terug krijgt [en jah, ik zet er ook bij dat er uitzonderingen bij waren zoals je fam.]. Ik las het als iemand die niet teveel problemen van anderen wil hebben enzo maar een beetje lol in het leven en relaxen. Dit vind IK een beetje hedonistisch....ik zie je ook weer niet als iemand die zo is als in de hierboven vermelde quote staat, maar als iemand die er idn van bezit en niet zo toegewijd is als er in die quote staat.

Marja, zoals ik al een paar keer heb gezegd: Zo kwam je over. Ik ken je niet persoonlijk dus ik kan niet over je oordelen. Laat 1 ding duidelijk zijn: Het was natuurlijk nooit negatief bedoeld ;)

[Btje HÉÉL erg offtopic]

Edit: Hij zet er de quote's uit de post die ik gequote heb niet bij :{ Maar je begrijpt denk ik wel, welke post ik bedoeld ;)

Laatst bewerkt: 27 mei 2004

Deel Deze Pagina