1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zijn we hypocriet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 26 mei 2004.

1. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien hebben ze er zo'n plezier in om hun beroep ervan te maken?! Dan zullen ze toch écht rond moeten komen van het geld dat ze binnen krijgen. Daarbij komt: Hoe meer cd's er verkocht worden, hoe bekender ze worden, hoe meer ze voor optredens worden uitgenodigd en hoe meer plezier/geld hebben. Ik weet zo snel ff niet waar ze anders van rond moeten komen dus ik kan ook helemaal fout zitten hoor...

oh...enneh, srry voor de dubbelpost, maar deze is ff ontopic integenstelling tot de andere. Misschien is het zo iets duidelijker

2. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik download nooit illegaal mp3's waarom zou ik ik koop liever gewoon de originele cd

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Vroeger, lang lang geleden verdienden artiesten hun geld met OPTREDENS... Voor een publiek je (zang) kunsten vertonen.... Tegenwoordig met zakkenvullerij door een simpel cdtje uit te brengen waar misschien (met geluk) 4 leuke nummers op staan...
    En wat denk jezelf, wordt een artiest bekend door veel cd's te verkopen?? Een platenmaatschappij bepaalt waar een cd uitgebracht gaat worden (ze houden een kansberekening waar ze denken de grootste afzetmarkt te hebben) daarop bepalen ze hoeveel cd's er in die regio verkocht kunnen gaan worden (waar denken we het meeste winst te gaan halen...)
    Met internet heb je geen regio's, beginnende bandjes kunnen met een goede site en gratis downloads mensen all over the world kennis laten maken met hun muziek. Zo kan het zijn dat zo'n bandje "wereld" beroemd is in bv Japan, terwijl ze in eigen land niet eens een zaal met 1000 mensen vol krijgen...

Wij worden gewoon voor de gek gehouden door de maatschappijen (weet iemand nog toen de cd uitkwam hoe duur een een LP was...? 22 guldens, de cd werd 25 gulden met als excuus van de maatschappijen: "wacht maar tot iedereen een cd speler heeft, dan zakt de prijs omdat er dan veel meer cd's verkocht worden... ") Cd's zijn trouwens veel makkelijker te drukken en de kosten liggen veel lager (minder ruimte voor transport, gewicht, enz, etc.) Maar eeeuuuhhhhh, mensen..... hoe veel zijn ze eigenlijk al gezakt met de prijs...?? iemand??

De topartiesten van nu (niet allemaal natuurlijk) treden op en zingen niet eens meer Live (kan natuurlijk ook niet met heel dat gedans er tussen door om het publiek te "vermaken" ) Maar je betaalt wel 40 Euro (op zn minst) voor een MTV clipje op het podium te kunnen zien....

Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  4. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    de doodstraf voor iedereen die mp3tjes download

5. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Netzoals mensen die heel hard roepen dat je xbox ombouwen en spelletjes voor je xbox branden slecht is voor de "game industrie" en zelf dus bakken vol met mp3s downloaden. Ga nou niet zeggen dat dat juist goed is, want het meerendeel van de mensen download de mp3s om zelf het album te branden.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, van 25 gulden zijn ze gezakt naar 22 EURO!!!!

Maargoed, illigaal muziek downloaden vond ik eeerst hele tof, liedjes die je even hoort op de radio downloaden voor het hebben op zich. maar vrij snel verloor het zijn waarde door de slechte kwaliteit (MP3's worden pas goed bij 196khz!) en het feit dat je de meste haast nooit luisterd.

7. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ja en jouw IQ wordt weergegeven met een negatief cijfer of niet?

|:- _0/

Dat bedoelde ik met de pijn in hun portomonnee... Laat ik het zo zeggen. Stel ik steel 100 euro van jou en je kan kiezen voor twee manieren;
    1. Ik zet een vreselijk grote gun op je hoofd, neem je mee naar een PIN automaat en laat je (uiteraard zonder naar je PIN code te kijken) 100 euro pinnen. Als ik het geld heb trap ik je noten naar je adamsappel en loop al lachend weg.
    2. Ik vervals een overschrijving en boek het geld over naar mijn rekening.

Ik denk dat de keuze voor iedereen even makkelijk als verstandig is. Het gaat wat ver maar de strekking komt op hetzelfde neer. De kans dat een slachtoffer een trauma oploopt als gevolg van het gebeurde is een stuk minder groot.

Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind dat ze eerst de prijs van hun cds maar es naar beneden moeten doen.. misschien dat ik dan wel weer es cd's ga kopen.. en trouwens.. die sterren zijn toch aardig rijk.. dus ik snap niet waar ze over zeuren.. ze hebben wel genoeg geld om dure sportwagens te kopen en hele dagen te feesten.. maar om een geript mp3tje doen ze moeilijk.. tsss..

9. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Je komt een btje geërgerd over....nooit m'n bedoeling geweest natuurlijk [drom had ik er ook iets bijstaan als 'Ik weet zo snel ff niet waar ze anders van rond moeten komen dus ik kan ook helemaal fout zitten hoor...' marja

Ook heb ik zoiets als het volgende gezegd: Hoe meer cd's er verkocht worden, hoe bekender ze worden, hoe meer ze voor optredens worden uitgenodigd en hoe meer plezier/geld hebben.
    Ik denk dat bijv. Eminem of een ander willekeurige artiest met een internationaal succes eerst in eigen land succesvol is, en dat ze daarna verder gaan kijken. Zo'n cd helpt denk ik heel erg en ook denk ik dat als een keten als, ik noem maar wat, de FRS zo'n cd kiest om te verkopen is dat toch niet alleen in bijvoorbeeld Noord-Holland?! Ik denk dat alle filialen die dan krijgen geleverd, of heb ik dit nou ook fout?

Ik vind gewoon nog steeds dat de cd-verkoop belangrijk is, ook voor artiesten die enkel en alleen voor hun lol zingen.

10. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Je wordt niet bekend als je meer CD's verkoopt, hoor. Meestal verkoopt je CD pas als mensen je al kennen.

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee nee, ik ben totaal niet geërgerd op jou maar ik heb gewoon een mening over hoe de platenmaatschappijen ons een schuld gevoel aan willen praten door net te doen alsof we echte dieven zijn... (we zijn dus de mensen die wel eens MP3's downloaden).
    Zoals ik in mn eerdere post al aanhaalde.. Als die gasten internet meer als een vriend zien dan als een vijand, waren we al veel eerder van die hoge cd prijzen af...

Dus even voor de duidelijkheid, het is totaal niet op jou persoonlijk gericht!

En guys.... waar hebben we het nu over?? We zitten op een game site!! Veel game plezier nog _O_ !!

12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Mp3 downloaden is afgelopen lang niet altijd slecht geweest voor de muziekindustrie. Er zijn inmiddels al fusies gaande tussen de detailhandel en aanbieders van internetdiensten (Ja dat heb ik gedeeltelijk uit mijn Economie examen :cool: ). Er zijn genoeg legale sites waar je muziek kunt downloaden. Ik heb nu een aantal sites waar je geld moet storten en dan voor een bepaalde hoeveelheid MB's muziek mag downloaden. Dit garandeert kwaliteit en is hoogstwaarschijnlijk ook het toekomstbeeld. Dus die vergelijking met de Xbox gaat niet op.

Helemaal mee eens. Als een of andere artiest voor €50000,- een juweel koopt voor zijn collectie. Dan heb ik geen medelij met het goedkoper verkrijgen van hun muziek, waar ze overigens dan nogsteeds aan verdienen.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Concerten zijn de grootste inkomstenbron voor die artiesten.....

Deel Deze Pagina