1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zorgverzekering 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Majin, 17 nov 2010.

1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Die wettelijke eigen risico van 170 euro blijft idd wel, dat heeft iedereen

"Naast 10% korting betaal je de lagere premie die hoort bij een vrijwillig eigen risico van € 300,-. Dit eigen risico compenseren wij vervolgens volledig vanuit de aanvullende verzekering. Dat maakt het zo voordelig. "

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik vind het zo ontzettend belachelijk dat brillen en lenzen bij elke zorgverzekering echt max 200€ vergoed worden.

Ik heb beide ogen -8, ik ben stekeblind, maar krijg minder vergoed dan andere achterlijke dingen. Het voelt voor mij een beetje alsof ze allemaal zeggen: 'met -8 zie je nog prima, dus vergoeden we niet zoveel'. Ik kan hier zo kwaad om worden. Ik ben elk jaar 280€ kwijt aan lenzen, als ik een nieuwe bril moet kopen (tot nu ben ik constant achteruit gegaan) moet ik minimaal 150€ per glas betalen, dan heb ik nog niet eens een montuur.

Ik vind het echt BELACHELIJK. Zo, dat is eruit.

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah ik heb glutenallergie (coeliakie) en moet zelf broodbakken, speciale koekjes/pasta/kroketten/pizzabodems etc etc allemaal peperduur en word volgens mij nergens vergoed 8)
    (nouja nu betalen mn ouders alles :+ )

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik zit hier Zekur
    Is redelijk goedkoop en onderdeel van Unive.
    Voordeel is dat je nooit accept giro's krijgt en alles automatisch word geregeld via internet. je hoort er dus nooit iets van :D
    ohja en je kan bij Zekur Extra een gratis credit card aanvragen.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Facking €9 per maand meer betalen, lame. Kut zorgverzekering. :+

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb nu ook Zekur van Univé , betaal dit jaar 80 euro p/m en dat wordt 88,88 vanaf 2011. Valt dus nog erg mee, wel jammer dat de tandartsvergoeding eruit verdwijnt ..

7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Is een laserbehandeling dan niet wat? Ik heb voor de rest er totaal geen kennis over. Dus of het überhaupt mogelijk is, of het gedeeltelijk gedekt wordt etc. en wat het kost. Maar misschien ben je er op de lange termijn er wel goedkoper op uit?

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is niet voor ieder oog mogelijk. Ligt er maar net aan wat er mis is met je ogen. Daarnaast werkt het ook niet als je ogen nog steeds achteruit gaan.

@Jingga: Ik vind het ook fucked up duur. Zelf zit ik met -2,5 en -2,75 dus ik kan gelukkig dagen zonder doen. Maar zoveel geld is het toch ook weer niet? Als je werkt iig. Als ik zie wat mensen hier aan kleding uitgeven zijn lenzen een lachertje. En je kan ook je lenzen stiekem langer dragen. :+

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik zit bij Interpolis en heb een basisverzekering (met studenten aanv. collectief) en aanvullend Zorgactief 2 sterren en ga nu 93.16 betalen. Euro of 9 meer dan afgelopen jaar, maar vind het wel prima zo. Hoor van anderen om me heen ook dat ze al naar de drie digits zijn.

10. JeePee

JeePee Guest

Ik zit bij de VVAA en ga naar 98 euro per maand. Moet daar wel weg als ik stop met studeren helaas.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik zit in 2011 op 127,80 per maand.

De Friesland en ik ga er niet weg. ;)

12. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de mijne opgezegd en ga denk ik een jaartje sparen, dus zonder verzekering. Ik heb afgelopen jaren voor niks betaald (130 per maand!! door de pot), dus zonde om verzekerd te zijn als je nooit wat hebt. Ik heb nooit wat en als er echt wat is zijn de academische ziekenhuizen verplicht om te helpen.
    Als ik ouder en gebrekiger ben neem ik er zeker weer een, maar aankomend jaar niet.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind ik niet verstandig.. Zul je zien dat je er toch wat gebeurt aankomend jaar en dan ben je dus zwaar de lul.

14. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zal niet gebeuren. Ik was het zat dat mijn premie weer steeg, terwijl ik nooit wat gebruik. Mensen die willens en wetens ongezond leven (kettingrokers, mensen die elke dag vet eten, bier zuipen, giftige dampen inademen tijdens het klussen etc.) betalen hetzelfde als ik. Dus ik betaal voor hen, ik ben Sinterklaas niet _0/

Edit: als ze net als bij autorijden een no claim korting invoeren word ik misschien weer lid.
    Voorheen kreeg je 250euro terug als je niets gebruikte, tegenwoordig steken ze dat in hun eigen zak, onder het mom van dat het oneerlijk is tegenover de mensen die niets krijgen.

Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja , tot je wordt aangereden.

16. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dan komen de kosten voor zijn rekening. Valt onder zijn WA dan.

17. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    het is wettelijk verplicht gesteld om een zorgverzekering te hebben in Nederland.

18. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Weet ik, die regels maken ze maar fijn, maar ik doe er niet meer aan mee.
    Vroeger had je het ziekenfonds. Ze hebben het huidige systeem ingevoerd om marktwerking te creeren en te zorgen dat het op die manier goedkoper werd. Maar het is nu 58% duurder dan met het ziekenfonds en het stijgt nog elk jaar. Zij komen hun beloftes niet na en ik moet daarvoor bloeden zeker, ik doe er niet aan mee.

Straks is het 600 euro per maand en dan kunnen ze nog zo een leuke wet hebben dat het verplicht is, maar dan komen er nog meer mensen die hun lidmaatschap opzeggen. Ik trek nu vast de grens.
    Oja en ook nog even het eigen risico weer omhoog, alsof je nog niet genoeg betaald.

Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  19. JeePee

JeePee Guest

Onverzekerd door het leven gaan is ongeveer het stomste wat je kunt doen.
    Of je krijgt een boete en bent uiteindelijk duurder uit dan met verzekering, of je flikkert een keer goed van de trap en je bent de rest van je leven proper-fucked...

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Je niet meer verzekeren gaat straks niet meer lukken. Dan kloppen ze wel bij je werkgever aan die het voor je gaat inhouden, inclusief eventuele boetes. Het is niet leuk, het enige wat je kunt doen is jezelf zo goedkoop mogelijk verzekeren. Als je jong bent kom je in de meeste gevallen niet vaak in het ziekenhuis. Je zou er over na kunnen denken om een hoog eigen risico te betalen. Ik betaal nu zelf 66,25 per maand met het hoogste eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Het verschil kun je op een aparte rekening zetten (Ongeveer 50 euro per maand) wat je 600 euro per jaar oplevert. Mocht je dan toch eens iets hebben dan kun je dat snel uit dat potje betalen. Verschil is wel dat je er nu zelf rente over krijgt.

Deel Deze Pagina