1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zune importeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 5 jun 2007.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Heffingen? Wtf zijn dat? :+ Ik waardeer erg je hulp, maar plz leg het me nog wat meer uit. Ik mot dus alleen de douane bellen en zeggen dat ik iets wil verzenden van 250 dollar naar mijn huis vanuit amerika.

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Even een aparte reply: het is dus erg vervelend om dingen in het buitenland te bestellen want voor elke site moet je eigenlijk weten wie de uiteindelijke Nederlandse BTW gaat betalen. De verkoper, de vervoerder of (bij controle door douane) jij.

Ja, en dan legt de beambte je uit hoe het in zijn werk gaat met heffingen (BTW bijvoorbeeld) of andere heffingen (zoals uitgelegd voor bepaalde produkten op de site van de douane).

Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Maar waar ik nu benieuwd naar ben, bij wie draagt de vervoerder die BTW dan af? Dat is dan toch bij de belastingdienst in NL, aangezien het tegen 19% gebeurt?

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Correct.

Maar dan gaat het pakketje dus netjes ongeopend langs de douane door naar jouw huis; eigenlijk dus de minste zweetdruppels/zorgen voor jou, als koper zijnde.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ok, dus uiteindelijk komt het er toch op neer dat die belastingdienst het 'gluiperig' heeft bekeken door OB te vorderen van omzet die niet eens genoten is in NL. Dat was waar ik met mijn vorige post heen wilde.

Persoonlijk vind ik gewoon dat er BTW afgedragen moet worden in het land van aankoop en als het tarief daar dan toevallig 0% is, dat je dan gewoon mazzel hebt. Ik vind niet dat de belastingdienst recht heeft op dit geld en waarom heb ik al wel aangegeven, maarja dan is er ook nog de vraag wie ik ben :+

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Even omdraaien, maar niet bekritiserend.

Stel dat iedereen een TV gaat kopen in Belgie, via internet, tegen een tarief van 11%. Dat betekent dat op een TV van 2000 Euro je dus 19-11 = 8% minder BTW hoeft te betalen dan in NL. Dat is 160 Euro en dat is best veel geld. Wat gebeurt er dan met de Nederlandse winkels die TV's verkopen? Want die mogen niet zomaar van de Staat hun tarieven verlagen. Gaan ze dan met zijn allen failliet? Of zou het een bescherming zijn van de Staat om BTW aan de grens te controleren?

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Is een goed tegenargument.

Dan zouden ze misschien eens met z'n allen om de tafel moeten gaan zitten en afspreken om 1 vast tarief in te voeren. Maarja, dat gebeurt toch niet.

Dan moeten ze het maar zo laten en ik ga nu slapen! :mad:

:+

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Off-topic: kweenie hoe goed je in je economische kennis zit maar zelfs binnen Europa zijn er aanzienlijke verschillen in BTW en aanverwante accijnzen. Zolang dat niet op 1 lijn kan, kan je de rest helemaaaal wel vergeten...:x

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De Zune wordt trouwens niet geexproteerd naar Nederland (via gamestop) .. en alleen Gamestop krijgt de Halo Zune .. dus je zult hem daar zelf moeten halen .. of een bereid willige piloot kennen ;)

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dat? Want je kan de Zune gewoon in je mandje mikken en in Checkout kiezen voor "Netherlands" en International Shipping.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb hem daar al een paar keer proberen te bestellen (als je naar checkout gaat dan krijg je de melding)

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Oh en over die invoer kosten en blabla

Verzender moet je er gewoon een "sticker" op doen met dat het een gift is, en dat de inhoud elektronica is. Hoef je niks extra's te betalen.

Tenminste zo doet de shop uit China het altijd wanneer ik daar spulletjes koop (divineo.cn)

13. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik importeer veel uit het buitennland.. ik zal eens even rondvragen !

ik heb op het moment ook meizu players wat nog mooier is www.meizu.com
    Het komt uit China maar is top spul voor weinig geld

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  15. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Wat is dat nou weer voor ongein. Waarom staat er dan bij International dat je hem gewoon naar Nederland kan versturen? :+

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je kan wel games of andere dingen bestellen ... maar de zune niet :)

18. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, heb precies hetzelfde gemerkt bij een site als amazon.com en nog een paar anderen. Staat ook dat ze in principe ook wel naar het buitenland willen verschepen, maar dat doen ze bij de Zune niet. Er zijn maar érg weinig winkels die het doen.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    I know.., vandaar dat die opmerking ook niet serieus was.

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Oke, je kan hem idd niet kopen. Er is zeker geen andere site waar het wel mogelijk is? Tsjah ebay heb ik al gekeken, daar is ie voor 300 euro en dat is iets te duur voor me verjaardag.. :+

Deel Deze Pagina