Zwarte Piet is racistisch?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Excess-Denied, 29 aug 2008.

1. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde hierover iets op de radio maar dacht dat zal wel onzin zijn? Er bestaan dus serieus mensen die jaren ouwe tradities van kinderen willen weghalen???? Waaronder wij zelf ook zijn mee opgegroeit? Sorry hoor maar ik vind dat gewoon verkeerd. Echt triest laat ze gaan zeiken over bruine chocola en witte chocola....

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zwarte Piet is niet racistisch. Ze zijn zwart door het roet van de schoorsteen.
    Als ze echte negers wilden, hadden ze ze niet helemaal zwart geschilderd maar een
    beetje buin zwart.

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Toch leuk. Iedere keer word er weer een nieuw doelwit gesteld.
    Eerst de negerzoen. Nu zwarte Piet, iets dat verdomme gewoon bij Nederland hoort, wat volgt? Blanke vla?

4. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het hele sinterklaas feest is onderdeel van de nederlandse cultuur.
    bovendien zijn er zat surinamers etc die het ook gewoon vieren met zwarte piet erbij..
    maarja als ik naar de tekst "Ook al ben ik zwart als roet ik meen het toch goed" kijk begrijp ik hun punt wel een beetje..

Maar desondanks moeten ze maar accepteren wat wij hier vieren, They must respect our Authoritahh and culthahh8)

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zo simpel zit het nou ook weer niet. :)

Origineel was Zwarte Piet een naam voor de duivel gemaakt tot slaaf gemaakt door de stoere Sint Nicolaas en later vonden ze dat het een zwarte slaaf uit Afrika was en inmiddels is het dat Zwarte Piet zwart geworden is door de schoorsteen.

Maar boeien, het is geen discriminatie als er nieuwand gediscrimineert wordt.

Deel Deze Pagina