1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 12]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698

    [​IMG]

    [gb]The Elder Scrols IV - Oblivion[/gb]

    Ontwikkelaar: Bethesda Studios
    Uitgever: 2K Games
    Genre: RPG (Role Playing Game)
    Platform(s): Xbox 360, PS3, PC
    Spelers: 1
    Opties: Singleplayer, Storyline and more!
    Releasedatum: 20-03-2006
    Officiële Website: Bethesda
    XBW Gamepage: XBW Pagina

    [gb]Informatie=(/gb]
    In The Elder Scrolls IV: Oblivion brengt Bethesda de populaire Elder Scrolls franchise naar de volgende generatie consoles. Het werk begon na een succesvolle launch op de Xbox en op de PC van Morrowind. In deze fantasiewereld van 25 vierkante kilometer zul je wederom de held spelen in een groots verhaal. Je zult spelen in de hoofdprovincie van de wereld Tamriel, genaamd Cyrodiil. Je wordt al snel opgezadeld met de taak om de verborgen troonopvolger te zoeken die de lege troon van het land moet opvullen. De vorige Keizer is namelijk vermoord door een onbekende huurmoordenaar en daarmee speelt zich een ramp af in de wereld van Cyrodiil. Op het moment dat de troon onbezet is, gaan de poorten naar Oblivion open. Oblivion is de plaats waar al het slechte en alle demonen die niet thuishoren op Tamriel huizen. Zoals je begrijpt pakken deze demonen de kans om een nieuwe wereld te verpesten en beginnen de vredige dorpjes van Cyrodiil aan te vallen.

    Het is nu aan jou om het sinistere complot te ontrafelen dat Tamriel dreigt te vernietigen en vervolgens de troonopvolger zo snel mogelijk weer op de troon te krijgen. Oblivion maakt naast een volgende generatie grafische engine gebruik van een nieuwe kunstmatig intelligentiesysteem. Dit systeem heet 'Radiant AI' en stelt de computergestuurde karakters in de wereld in staat om hun eigen keuzes te maken aan de hand van de gebeurtenissen in de wereld en om hun heen. Zo besluiten ze zelf wat ze zeggen, waar ze heen gaan en wat ze doen. Zodat het lijkt alsof ze echt leven en participeren in het spel. Ook zijn de gevechten niet compleet meer gebaseerd op kans, maar zul je vijanden als je ze kunt raken, ook echt raken. Het spel zal in zowel normale als ‘Collector’s Edition’ versie uitkomen.

    [gb]Vaardigheden & Eigenschappen=(/gb]

    Vaardigheden:

    Gevecht:

    Athletics
    Blade
    Blunt
    Hand to Hand
    Armorer
    Block
    Heavy Armor

    Magie:

    Alteration
    Destruction
    Restoration
    Alchemy
    Conjuration
    Mysticism
    Illusion

    Diefstal:

    Acrobatics
    Light Armor
    Marksman
    Security
    Sneak
    Mercantile
    Speechcraft

    Eigenschappen:

    Strength
    Intelligence
    Willpower
    Agility
    Speed
    Endurance
    Luck
    Personality

    Fases:

    Novice: 0-24
    Apprentice: 25-49
    Journeyman: 50-74
    Expert: 75-99
    Master: 100

    SERIOUS SPOILER!!!

    Guilds & Diversen:

    Fighters' Guild - Dit gilde bestaat uit huurlingen en wordt gesteund door de regering. Quests hebben meestal als doel het uitschakelen van bepaalde vijanden, zoals bandieten of rovers, maar af en toe wordt de speler ook verzocht om burgers te helpen met bepaalde taken. Later zijn de quests vooral gericht tegen de Blackwood Company, dit is een soort "illegale" Fighters' Guild.

    Mages' Guild - Draait vooral om magie. Queesten hebben vaak een magisch tintje, maar vaak is het doel toch om net als in de Fighter's Guild vijanden uit te schakelen. Als genoeg queesten succesvol volbracht worden krijgt de speler toegang tot de Arcane University, waar weer nieuwe mogelijkheden en quests zijn te verkrijgen. De queests zijn vooral tegen de Necromancers gericht.

    Thieves Guild - Is een geheime dieven gilde. Veel bewoners weten weinig tot niets over deze gilde of willen er niet over praten zolang ze je niet vertrouwen. Logischerwijs is het doel van de queesten in dit gilde meestal om een bepaald voorwerp te stelen en leden van deze gilde krijgen beschikking over helers waar zij gestolen spullen kunnen verkopen. Ook is er de mogelijkheid om prijzen die op het hoofd van de speler staan af te kopen tegen de helft van de prijs.

    Dark Brotherhood - Deze organisatie bestaat uit huurmoordenaars en is illegaal. De leden nemen deel aan een culte waarin de dood centraal staat. Het moorden moet altijd in het geheim gedaan worden anders volgen er maatregelen.

    De Arena - In de keizerlijke stad is een arena waarin de speler op leven en dood kan vechten voor geldprijzen, of er kan op een gevecht geld ingezet worden om van andermans leed rijker te worden.

    The Blades - De keizerlijke lijfwacht. Voor de speler is slechts één rang te behalen.

    Mythic Dawn - Een occulte sekte die de Daedra-prins Mehrunes Dagon aanbidt. Alleen tijdens 1 queeste beschikbaar, daarna wordt de speler waarschijnlijk uit het gilde gezet omdat de speler de Mysterium Xarxes steelt . Slechts één rang beschikbaar.

    The Order of the Virtuous Blood - Een orde die tot doel heeft vampieren op te sporen en te doden. Slechts één rang beschikbaar.

    Knights of the White Stallion - Een ridderorde met als doel het opsporen en ombrengen van leden van de Black Bow-bende. Het gilde wordt geleid door de graaf van de stad Leyawiin. Slechts één rang beschikbaar.

    Knights of the Thorn - Een ridderorde die wordt geleid door de zoon van de graaf van de stad Cheydinhal. De leden van de orde zijn vooral goed in opscheppen. Slechts één rang beschikbaar.

    Shrines - Schrijnen zijn standbeelden van de Daedra-prinsen. Als de speler het juiste offer bij zich heeft kan de speler dit offeren bij de schrijn en een queeste voor de Daedra-prins volbrengen. De beloning is meestal een krachtig magisch voorwerp. Er zijn in het spel vijftien schrijnen verborgen. Geen rang beschikbaar, eigenlijk is dit dus geen echt gilde.

    Knights of the Nine - Een ridderorde die de vijand van de goden (een vroege koning die dood is gegaan) wil verslaan. Als kruisvaarder kan de speler 3 rangen verkrijgen.

    The Nine Divines - Een orde van de goden waarin maar 1 rang valt te behalen.

    [gb]Trailers=(/gb]
    Intro:


    Official Launch Trailer:

    [gb]Screenshots=(/gb]

    BoxArt:
    [​IMG]

    GOTY:
    [​IMG]

    Rassen:
    Argonian:
    [​IMG]
    Breton:
    [​IMG]
    Dark Elf:
    [​IMG]
    High Elf:
    [​IMG]
    Imperial:
    [​IMG]
    Khajit:
    [​IMG]
    Nord:
    [​IMG]
    Orc:
    [​IMG]
    Redguard:
    [​IMG]
    Wood Elf:
    [​IMG]

    Map:
    Oblivion Map
    [​IMG]

    [gb]Reviews/Previews/Artikelen=(/gb]

    Review score lijst tot op heden
    met dank aan Shinobi of the wind
    Gamespot.com = 9.6
    IGN.com = 9.3
    Teamxbox.com = 9.5
    Insidegamer.nl = 10-
    1UP.com = 9.2
    GamePro = 4.5 / 5
    Eurogamer = 10 (!)
    UGO = A (!)
    Yahoo! Games = 5 / 5
    Games Radar = 10
    GameDaily = 4.5 / 5
    GameDreamZ = 9.5
    Xbox 360 Advanced = 9.3
    Official Xbox Magazine = 9.5
    Xboxworld.nl = Geweldig

    XBW Review:
    XBW Review

    Vorige deel:
    Deel 11

    Dank aan The Matrix voor het vorige deel!
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  2. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg gele, een keertje iemand kwoten en je was er ook achter gekomen. Wie topics wil openen moet maar moeite doen.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  5. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    miss is de volgende stap de GOTY boxart wat verkleinen ;)
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Leerproces? Paar dagen? Heb jij überhaupt een diploma?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Klaar, bedankt! ;):)

    @ Tyrant: Twee diploma's en een reeds certificaten. Ik doe dit alleen niet zovaak, vandaar dat ik het zei. Ben DulleNL niet weet je??? ;):)
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Boxarts:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Misschien in het vervolg een topic maken als de startpost ook echt klaar is.

    *Tip, quote een startpost van Dulle en verander daar alles in wat over de game gaat waarvan jij een topic maakt.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat weet ik, maar zoals ik al zei moet ik het overzicht een beetje houden anders word het nog een slechte soep. ;):)

    Komt goed!
     
  11. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Goh, ik moet nog steeds een keer beginnen met deze game, maar op de 1 of andere manier kan ik me niet helemaal in de game verplaatsen. Ik heb net Fallout 1350gs en graag zou ik Oblivion ook helemaal compleet willen hebben. Helaas voelt de game elke keer weer als zo'n stap terug in vergelijking met Fallout....

    Toch nog maar eens proberen v/d week!
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @ Iedereen: Rassen en Map nu ook in de startpost. Rassen even in een spoiler om de boel een beetje netjes te houden. ;):)

    @ Frangster: Zeer de moeite waard, want vind de sfeer alleen al 10 keer beter. Ik verzeker je dat je met de Touch of Rage spell nog heel wat lol gaat beleven in de steden en dorpjes. Bovendien heeft deze game, incl DLC, meer dan 200 quests waarvan de meeste echt leuk zijn. Misschien korter dan in Fallout 3, maar je haalt in mijn ogen zoveel meer plezier en info uit deze game dan uit Fallout 3. Bovendien heb je, als je een beetje met de game over weg kunt, deze sneller op 1250/1250 dan Fallout 3 op 1350/1350 als het je om de achievements te doen is. ;):)
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Rassen:
    Argonian:
    [​IMG]
    Breton:
    [​IMG]
    Dark Elf:
    [​IMG]
    High Elf:
    [​IMG]
    Imperial:
    [​IMG]
    Khajit:
    [​IMG]
    Nord:
    [​IMG]
    Orc:
    [​IMG]
    Redguard:
    [​IMG]
    Wood Elf:
    [​IMG]

    Is nog iets leuker zo.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ook gedaan!

    Het is dat dit een game is die allang uit is, erg groot van formaat en mij liefhebber heeft gemaakt. Bijna elke andere game waar ik een topic van zou maken zou aanzienlijker sneller af zijn. ;):)
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Indeed, je kan de openingspost ellenlang maken. Skills enz..

    Enne, je moet nog alles ff centreren! Ziet er ook netter uit.
     
  18. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Startpost ziet er al best netjes uit (iig 1000x beter dan ik kan :p) maar het zou wel vet zijn als je hem nog iets langer zij maken :D
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dan kun je me vast ook wel vertellen hoe ik trailers kan plaatsen???

    Ik wil de officiele trailer waarin je het nodige van de wereld ziet erin stoppen en de trailer die als opening dient voor de game.

    Verder zal ik de skills vandaag of morgen toevoegen.

    Moet vroeg op, maar de post wordt zeker langer.

    Ik zal zien wat ik kan doen om dit de mooiste Oblivion startpost te maken van alle 12 delen. ;):)

    Ga nu niet met zijn alleen in eens spammen met ideeen of wat dan ook, wil het overzicht en de controle over de post wel houden. Tevens wil ik voor post 100 dat deze startpost wel klaar is, anders vind ik het wat zonde van de tijd die ik er al in heb gestoken.

    Wederom: Ben nu eenmaal niet zo goed en zo snel in deze dingen. ;):9
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    [​IMG]

    [​IMG]
    Platforms
    Xbox 360, PS3, PC
    ~
    Uitgever
    2K Games
    ~
    Developer
    Bethesda Studios
    ~
    Genre
    RPG (Role Playing Game)
    ~
    Release datum
    20-03-2006
    ~
    Aantal spelers
    1

    [gb]Informatie[/gb]
    In The Elder Scrolls IV: Oblivion brengt Bethesda de populaire Elder Scrolls franchise naar de volgende generatie consoles. Het werk begon na een succesvolle launch op de Xbox en op de PC van Morrowind. In deze fantasiewereld van 25 vierkante kilometer zul je wederom de held spelen in een groots verhaal. Je zult spelen in de hoofdprovincie van de wereld Tamriel, genaamd Cyrodiil. Je wordt al snel opgezadeld met de taak om de verborgen troonopvolger te zoeken die de lege troon van het land moet opvullen. De vorige Keizer is namelijk vermoord door een onbekende huurmoordenaar en daarmee speelt zich een ramp af in de wereld van Cyrodiil. Op het moment dat de troon onbezet is, gaan de poorten naar Oblivion open. Oblivion is de plaats waar al het slechte en alle demonen die niet thuishoren op Tamriel huizen. Zoals je begrijpt pakken deze demonen de kans om een nieuwe wereld te verpesten en beginnen de vredige dorpjes van Cyrodiil aan te vallen.

    Het is nu aan jou om het sinistere complot te ontrafelen dat Tamriel dreigt te vernietigen en vervolgens de troonopvolger zo snel mogelijk weer op de troon te krijgen. Oblivion maakt naast een volgende generatie grafische engine gebruik van een nieuwe kunstmatig intelligentiesysteem. Dit systeem heet 'Radiant AI' en stelt de computergestuurde karakters in de wereld in staat om hun eigen keuzes te maken aan de hand van de gebeurtenissen in de wereld en om hun heen. Zo besluiten ze zelf wat ze zeggen, waar ze heen gaan en wat ze doen. Zodat het lijkt alsof ze echt leven en participeren in het spel. Ook zijn de gevechten niet compleet meer gebaseerd op kans, maar zul je vijanden als je ze kunt raken, ook echt raken. Het spel zal in zowel normale als ‘Collector’s Edition’ versie uitkomen.
    ^top
    [gb]Screenshots[/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top
    [gb]Trailers[/gb]

    [gt]9725[/gt]
    [gt]7905[/gt]
    [gt]9698[/gt]
    [gt]9748[/gt]
    [gt]9765[/gt]
    [gt]9764[/gt]
    [gt]9762[/gt]
    [gt]9713[/gt]

    ^top
    [gb]Boxshot[/gb]

    [​IMG] [​IMG]

    ^top

    [gb]Officiële website[/gb]
    http://www.elderscrolls.com/home/home.php

    ^top
    [gb]Rassen[/gb]
    Argonian:
    [​IMG]
    Breton:
    [​IMG]
    Dark Elf:
    [​IMG]
    High Elf:
    [​IMG]
    Imperial:
    [​IMG]
    Khajit:
    [​IMG]
    Nord:
    [​IMG]
    Orc:
    [​IMG]
    Redguard:
    [​IMG]
    Wood Elf:
    [​IMG]
    ^top

    [gb]Map[/gb]
    [​IMG]

    ^top


    Voorbeeld van openingspost. Gewoon de baas quoten, Dulle!
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina