1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox360 Algemeen [vragen / opmerkingen] deel 3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [​IMG]


    Heb je kleine vragen, opmerkingen of heb je gewoon iets te melden dat niet echt in een nieuw topic thuis hoort? Dan zit je hier op het juiste adres. Alles dat direct met de xbox360 te maken heeft, wordt hier besproken en hier staan ook alle links naar de specifiekere threads verzameld:​




    Links naar andere topics:
    Het vorige Algemene Vragen topic, deel 2
    Defecte Consoles, hardware problemen
    Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]
    Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]
    Xbox360 HD-DVD-speler add-on
    Media Centre Extender topic
    Live Algemeen
    Xbox Live Vision Webcam
    Live Marketplace
    Gamertag thread
    Backwardscompatible topic
    Casemodding voor de 360
    Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]
    Controllers
    HDTV thread
    Achievements
    Show je Achievements [deel2]
    Ervaringen en Foto's
    Hier is een mooie post van High 5 die mensen vast van de nodige hulp kan voorzien voor als je Xbox het niet meer doet.




    Algemene info over de xbox360:

    Het uiterlijk

    Microsoft stapt bij de volgende generatie over van een lompe videorecorde achtige zwarte doos, naar een mooie (vind ik) 'inademende' witte zuil. Hoewel je de xbox360 gewoon kan neer leggen zoals de xbox, heeft hij nu ook de mogelijkheid om hem rechtop te zetten. (Zoals de ps2 zeg maar) Voor de mensen die wit niks vinden, heeft Microsoft ons de mogelijk gegeven om het frontje van de xbox360 te vervangen door een andere. Een beetje zoals een mobiele telefoon, of zoals sommige creative geluidsinstallaties.

    [​IMG]

    Dat is hem dan, de volgende generatie xbox.
    Zoals jullie zien is de layout best wel veranderd in vergelijking met onze oude trouwe xbox. Zo zien we nu 2 memory slots voorop zitten, ipv in de controllers. Links van deze memory slots (er vanuit gaande dat je de xbox plat legt) zit een zawrt blokje, wat waarschijnlijk voor de meegeleverde afstands bediening is (infrarood ontvanger). Rechts van de memory slots zit een klein rond knopje. Waarmee je ervoor kan zorgen dat de draadloze controllers connecten met je xbox.
    Jep, je leest het goed. Bij de volgende xbox worden standaard draadloze controllers geleverd. Dus weg met die vervelende snoeren waar je moeder der nek over breekt.
    Aan de linker kant van de xbox (of er bovenop als die rechtop staan) zit de 20GB verwisselbare Hardeschijf. Deze hardeschijf kan je van je xbox afhalen en menemen naar waar je maar wil. Ook zijn er geruchten dat je dalijk de HDD kan upgraden naar een 40 gig of 60GB hardeschijf.
    Boven de memory slots zit de dvd lade+ eject knop. Rechts hiervan zit de power knop. Deze power knop zal ook aan geven dmv licht codes (knipperen/kleuren) als er iets als downloadable content beschikbaar is voor een van je games. Rechts van de power knop zit een klepje waarachter zich 2 USB poorten bevinden. Op deze 2 poorten zal je allerlei soorten hardware kunnen aansluiten, zoals een webcam. Ook krijg je een kabel voor je draadloze controllers die in de USB moet, zodat je jou controller kan opladen terwijl je verder speelt.

    [​IMG]

    De controller
    Zoals je kan zien is er aan de controller (op de kleur na) weinie veranderd. De bekende ABXY knoppen, de 2 richting sticks en de D-pad zijn allemaal aanwezig. Ook de start en back knoppen zijn der nog, hoewel ze nu op een andere plek zitten. Wat wel nieuw is, is dat het logo is vervangen door een knop. Deze knop zal je direct naar het xbl dashboard brengen, maakt niet uit wat je aan het doen bent. Dus als je een film aan het kijken bent en je krijgt een invite, 1 ram op deze knop en je ziet gelijk van wie en waarvoor. Deze knop word omringt door de zogenaamde 'Ring of Light' die zal gaan knipperen en wijzen enzo dat er wat aan de hand is op xbl.
    Wat verder op valt voor de oplettende lezer, is dat de zwarte en witte toets verdwenen zijn. Nu zijn deze niet weg gelaten, ze zijn verplaatst naar de bovenkant van de controller als schouder knoppen. Dus je hebt dan de gebruikelijke 2 triggers, waarboven zich de 2 nieuwe schouderknoppen zitten.

    [​IMG]

    De binnenkant

    De nieuwe Xbox 360 zal net als de huidige Xbox een echte krachtpatser worden. De chipset zal bestaan uit drie IBM Power PC chips van 3.2ghz elk. De grafische kant zal zoals al bekend door ATI worden verzorgd met een monster van een kaart die moet draaien op 500mhz. In totaliteit zal de machine 500 miljoen polygonen per seconden kunnen laten zien en daarbij kan de Xbox 360 per seconden ook nog 48 miljard shader-operaties uitvoeren. Zeer indrukwekkende cijfers, zeker als je de 512 MB GDDR3 RAM die de machine zal bevatten toevoegt. De drive van de nieuwe Xbox wordt een gewone DVD drive van 12 speed die ook dual-layered DVD’s kan lezen. De speler zal alle soorten DVD en CD’s kunnen lezen, evenals MP3 en WMA CD’s. Daar blijft het echter niet bij want ook Foto CD’s kunnen straks zonder problemen in de Xbox 360. Verder zal de Xbox 360 uit zichzelf een 20 gigabyte hardeschijf bezitten die zoals eerder gezegd is uit te breiden naar bijvoorbeeld 40 gigabyte en misschien wel meer. Uiteraard zijn zoals we op een Ourcolony.net plaatje al zagen ook memoryunits nog van de partij. Dit keer vanaf 64MB en met een handig draaghoesje zodat je ze makkelijk kunt meenemen aan je sleutelhanger. Verder bevat de Xbox 360 al van zichzelf over WiFi mogelijkheden, voor draadloos netwerk en internet, en kan er ook nog steeds een normale ethernetkabel worden aangesloten. Het geheel gaat gekoeld worden door twee ventilators, waarvan er één uitgaat tijdens het kijken van DVD’s om minder geluid te produceren. Verder bevat de chip ook een waterkoelingstechniek van Microsoft om de temperatuur van de chips nog verder te beperken zonder te veel herrie te maken.

    Accesoires

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Allerlei kabels voor o.a. HDTV :

    [​IMG]

    Live

    Er is veel meer aandacht aan live besteed bij de xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal iig live ondersteunen.
    Dei grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van xbox live verschijnen. Namelijk silver en gold. Bij xbox live silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij xbox live gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met xbox live silver kan je niet online gamen. Daar heb je dan een xbox live gold abbonnement voor nodig. Het gold abbo zal net zo veel gaan kosten als xboxlive nu kost en alle huidige xboxlive abbo's zullen ook overgezet worden naar gold bij de launch. Ook is er bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt live veel toegankelijker.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31031.jpg[/plaatje]​

    Een ander groot verschil is dat er nu een uitgebreide plek is waar je vanalles en nog wat kunt kopen (marketplace). Niet alleen contents voor een game, maar ook muziek, films, demo's, enz. Die marketplace is gewoon te berijken vanaf het dashboard.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31032.jpg[/plaatje]​
     
  2. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuw @live.nl adres aan gemaakt en ik wil dat voortaan daar alle informatie van de Xbox heen gaat. hoe en waar kan ik dit veranderen?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Volgens mij kun je dat niet meer wijzigen. Je hebt je destijds geregistreerd met een email adres en dat kun je niet meer wijzigen.
     
  4. Tum

    Tum Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je video's die je van je computer op een USB-stick zet, kan afspelen op je xbox 360?
    Want bij mij vind ie de video's die op mn USB staan niet:confused:
     
  5. bartjeroen

    bartjeroen Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ligt eraan welk bestandsformaat de video is, sommige werken wel en anderen niet, bij de nieuwste update van xbox live kun je nu wel avi afspelen en daarvoor niet... dus het zal er wel aan liggen dat het bestandsformaat niet klopt :)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    met de nieuwste update van xbox live kan je nu wel wmv afspelen ... avi nog steeds niet
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb mijn Xbox 360 Premium aangesloten met een Advanced Scartcable op een gewone tv. Nu probeer ik ff om de Xbox aan te sluiten op de HDTV van mijn ouders, maar dit werkt niet. Ik gebruik hiervoor die HD-kabel die in het premium pakket zit. Ik heb de tv aangesloten en die doet het gewoon, en ik heb die kant zonder al die snoertjes in dezelfde aansluiting gedaan op de Xbox als waar de Advanced Scartcable zat en het schuifje op HDTV gezet. Maar ik kan die 6 snoertjes niet kwijt in mijn HDTV. Ik heb de rode, gele en witte in zo'n scarttussenstukje gedaan en die in de scartaansluiting van de tv gedaan, maar dan blijft het scherm blauw, alhoewel ik wel geluid hoor. Hoe kan dit? Heb ik hiervoor die andere 3 snoertjes nodig? Ik zou niet weten waar op mijn tv die zouden passen want er zitten volgens mij geen aansluitingen op voor zulke snoertjes, wel nog een scartaansluiting en nog wat aansluitingen voor een koptelefoon en pckabel etc.
     
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de Rode, Blauwe en Groene stekkertjes in de Componten aansluiting doen :)
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Waarin? Zitten die op je tv? Want daar is volgens mij geen plaats voor die 3 stekkers.
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit zit op je TV, zo niet dan heb je geen HDTV.
    Mag ik misschien het merk + model nummer :) ?!
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is een Philips 26PF9320/10.
    Ik heb net even gekeken op kieskeurig, de TV is wel HD-ready, dus dan is het toch een HDTV? Maar er zit geen componentingang op, en ook geen HDMI-ingang. Alleen een S-video ingang. Is het dan wel een HDTV? Dan kan ik mijn Xbox 360 er zeker niet met de HD-kabel op aansluiten? Betekent dit ook dat deze tv geen HD tvsignaal kan ontvangen? En zo ja, is die dan kwalitatief slechter dan via een componentingang of HDMI-ingang? Of gebruik je die niet bij een HD tvsignaal. De resolutie is 1280x768 pixels.
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    S-video is geen HD.
    Je kan hem wel via de VGA HD kabel aansluiten, omdat je wel VGA op je TV hebt.
    Volgens mij mag deze TV überhaupt niet als HD-ready worden verkocht :confused:


    :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2006
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    je kan een vga kabel kopen voor je 360 en dan deze in je vga connector doen
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Maar is het dan wel HD? Is deze tv wel een HDTV? Is de kwaliteit dan minder dan via een componentingang of HDMI-ingang?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ja dat is HD, nee de VGA is net zo goed als component en HDMI. Er bestaan geen HDMI kabels voor de 360, dus moet je het doen via vga
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, bedankt voor alle info!
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je sluit hem via DVI aan met z'n ding,

    [​IMG]

    Componenten > DVI
     
  18. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb een vraag..

    ik wil graag online spelen met mijn xbox360..
    alleen mijn xbox360 staat op mijn kamer..
    en het internet zit beneden..
    wij hebben geen draadloos internet..

    nu komt mijn vraag..
    zou je aan je hub " normale internetverdeler " een draadloze verbindings adapter ' wifi ' of zoiets kunnen sluiten. zodat ik toch draadloos kan 360'en zonder dat ik alle computers ook draadloos hoef aan te sluiten..
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je een router aan je HUB hangt die draadloos signaal kan uitzenden moet dat wel lukken. En je moet dan ook nog een Draadloze Antenne in je Xbox360 pluggen (die kosten €70).
     
  20. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    sorry haalde hub en router doorelkaar..

    maar is het mogelijk om een draadloze router aan een router te kunnen verbinden.. of zijn daarvoor nog andere opties
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina