[Algemeen] Grand Theft Auto IV [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Startpost met dank aan Shizzel, en meer.

Nadat we maanden geteld hebben, weken geteld hebben en dagen geteld hebben is hét spel er dan eindelijk. Filmpjes en Screens duiken inmiddels veel op, maar gelieve deze in de [GTA4] Filmpjes en Screenshots Topic te posten en dit topic spoilervrij (dus ook in-game footage vrij) te houden.

Informatie:
    Uitgever: Rockstar Games
    Ontwikkelaar: Rockstar North
    Genre: Free Roaming
    Release: 29 april 2008
    Site: http://www.rockstargames.com/IV/

Game Informatie:
    Het verhaal draait om de Oost-Europeaan Niko Bellic, die op aandringen van zijn neef Roman naar Liberty City in de Verenigde Staten emigreert. Roman, die al eerder naar Amerika vertrok, stuurde zijn neef e-mails waarin hij vertelde dat hij het helemaal had gemaakt in Liberty City. Niko besluit het voorbeeld van zijn neef te volgen om ook de American Dream te beleven. Aangekomen in Liberty City blijkt dat Roman hem voorgelogen heeft: in plaats van een succesvol leven te leiden runt hij een vervallen taxibedrijf in Broker en heeft hij problemen met een aantal criminele organisaties.

GTA IV speelt zich af in een hedendaags Liberty City. Liberty City speelde al eerder een grote rol in GTA, maar is voor GTA IV geheel opnieuw ontworpen. De stad is hevig, veel meer dan voorheen, geïnspireerd op New York. Liberty City bestaat nu uit vier boroughs verdeeld over drie eilanden, plus het eiland Alderney dat is gebaseerd op New Jersey.

Behalve het uiterlijk wordt ook de sfeer van New York geparodieerd. Liberty City is evenals New York een stad die nooit slaapt. Iedere buurt heeft een eigen sfeer, variërend van het overdreven commerciële Algonquin tot en met de achterbuurten in Bohan. Criminaliteit speelt vanzelfsprekend een grote rol in de stad. Niko krijgt onder andere te maken met een aantal Russische criminelen in Broker en corrupte agenten van het LCPD. In het begin van het spel zijn sommige bruggen van Liberty City afgesloten wegens een terroristische dreiging.

In-Game Radio Stations:
    WKTT - We Know The Truth (right wing talk radio)
    San Juan Sounds (latin)
    Integrity 2.0 (speech, hosted by Lazlow)
    Liberty City Hardcore (punk/hardcore)
    Liberty Rock Radio 97.8 (classic rock)
    The Vibe 98.8 (soul/R'n'B)
    PLR - Public Liberty Radio (call-in speech)
    The Classics 104.1 (old-skool hip-hop)
    Jazz Nation Radio 108.5 (jazz)
    Vladivostok FM (eastern european)
    Radio Broker (alt rock)
    Tuff Gong Radio (reggae/dub)
    Electro Choc (dance)
    Massive B Soundsystem 96.9 (dance hall)
    IF99 - International Funk (funk)
    The Beat 102.7 (contemporary hip-hop)
    K109 The Studio (disco)
    Fusion FM
    The Journey (ambient/chillout)

XBW Gamepage:
    http://archief.xboxworld.nl/game/1370

Enkele screenshots:

Filmpjes:
    Trailer 1
    Trailer 2
    Trailer 3
    Trailer 4
    GTA IV 'Gunclub'
    GTA IV 'Playboy X'
    GTA IV 'Packy'
    GTA IV 'LCPD'

Voorgaande delen:
    GTA IV [Deel 1]
    GTA IV [Deel 2]
    GTA IV [Deel 3]
    GTA IV [Deel 4]
    GTA IV [Deel 5]
    GTA IV [Deel 6]
    GTA IV [Deel 7]
    GTA IV [Deel 8]
    GTA IV [Deel 9]

Overige GTA IV Threads:
    [Multiplayer] Grand Theft Auto IV
    GTA IV Radiostations
    Easter Eggs
    Hulptopic GTA IV: Deel 2
    Waar vind ik wat?
    GTA Achievements
    Rockstar Social Club
    Telefoonboek / Internetsites

/Mod Posts m.b.t. illegaliteiten ([faq]zie beleid[/faq]) zullen worden verwijderd en evt. sancties zullen het gevolg zijn

Laatst bewerkt: 22 mei 2008
  2. MikMakMan

MikMakMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik maar de eerste reply neerzetten:

Het spel verveelt me nog totaal niet na bijna 60 uur spelen, ik kan uren rondkloten en niks zinnigs doen. Ik zit ook pas op 45 %...

Blijft toch een van de (zoniet DE) beste game(s) ooit.

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Deeltje 10 alweer 8)! Nice startpost btw :thumbs:! En ik sluit me aan bij mikmakman, heb de game gister pas uitgespeeld na een dikke 50 uur spelen en ik heb nou nog genoeg te doen voor ik de 100% heb! Super game _O_!

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pff, nou voor 100.000 dollar, wil ik wel 15 maanden tegen een microfoon lopen lullen,
    of het nou in trailers wordt uitgebracht of niet,

6. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even uit het vorige deeltje.
    Volgens mij kun je het niet vergelijken met auto's in het echt. Maar wel dat de auto's slecht en kut rijden (mening!). Vooral bij grote jeeps moet je bijna stil staan, stapvoets, voordat je een bocht om kunt gaan, dit is toch verre van realistisch en leuk te noemen?
    Daarnaast had ik ook verwacht dat het weer gewoon een arcade race game werd qua autobesturing, ik vind het nu gewoon zwaar klote.

Ook het hele politiegebeuren is zwaar irritant. Met 1 schot heb je alweer politie achter je aan, die je pas kwijt raakt door uit de cirkel te gaan. Daarbij komt het feit ook nog eens dat er in een straal van 50 meter om je heen altijd! een agent is. Even lekker 400 mensen in 1x afknallen zit er dus niet meer bij, wel altijd weer een agent waarvoor je moet vluchten.

De healthbalk vind ik ook erg klein, je bent zomaar dood. Vooral wanneer je even lekker wilt ouwehoeren door gewoon te voet mensen te slachten. Wil je snel in een auto stappen moet Niko toch eerst weer het raampje intikken en de auto starten, dit vind ik ook irritant lang duren.

Heel leuk dat 'realistische', maar ik vind het er alleen maar minder leuk door geworden. Ik heb ook het idee dat er minder humor in de game zit. De kleine details in de game en de graphics zijn echter wel geweldig, maar de game zou van mij een cijfer krijgen van rond de 7,5 (zeker geen 10 door bijvoorbeeld alleen al de pop-ups). Maar dat is mijn mening natuurlijk :b:
    GTA SA blijft toch het leukst, en Saints Row vind ik ook leuker dan GTA4. Maar dat wil niet zeggen dat ik me soms toch wel kostelijk vermaak aan de game :)

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hoe Bruce de telefoon ook echt opneemt; "NICKYYYY!" 8):lol:

Moet je als je iets met Lil' Jacob gaat doen is het raampje kapot tikken, dan komt er allemaal rook van z'n joint door het raam naar buiten. Ook lache dat hij gaat liggen op de achterbank als hij dronken is! Het zijn de kleine dingen die GTA het doen :cool:

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Die man rookt ze eigen helemaal loesoe :9

9. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    @aernhem (vorig topic), je zegt sowieso ook nog dat het vechten niet goed uitgewerkt is en dat niko vrij weinig moves kent?

Ooit weleens een counter uitgevoerd? Jonge, als je jezelf dat counteren aanleert is geen enkele fistfight nog moeilijk en sla je iedereen in 2 counters af. Daar toont hij de bruutste moves.

Je bent echt onrealistisch skeptisch.

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Counterattack.. ontwijken van de slag van de tegenstander, vervolgens slag-slag-trap of iets dergelijks geven.. Het is wel aardig maar niet wat ik zoek. Ze hadden er best in kunnen zetten als iemand slaat dat je met een bepaalde knop z'n arm kan vastpakken. Ik noem maar wat, met A en dat je vervolgens met een andere knop (x) z'n arm kan breken/omdraaien of gewoon ik de maag trappen.

Waar het mij om gaat: ze benadrukken de hele tijd niko's militaire verleden, maar een beetje hand to hand combat (het eerste wat je leert) stelt dan weer niks voor. Ik wil een oma van achter bij de hals kunnen grijpen en vervolgens wurgen!!!!

Daarnaast.. hand combat is nauwelijks veranderd sinds GTA III.. terwijl ze alles tweaken en juist dit element een beetje achterwege laten...

En dat fistfight niet moeilijk was had ik ook allang door, snap niet waarom je dat verteld, blijkbaar had je er zelf in eerste instantie moeite mee? 8)

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kijk zo moet je nou gta spelen:thumbs: en niet zoals sommige mensen gaan rushen voor die gay 30 uur achievement, fuck die achievement
    relaxed fucken in gta FTW !!! \o/\o/\o/\o/

12. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    precies:D tenminste, als je de 1ste keer speelt, 1ste x dat je een game speelt moet niet gerushed worden,

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb 40 uur gespeeld, main story helemaal af. Zit nu op totaal 67% en ik heb het nu wel helemaal gehad. Nu ik klaar ben met main story is er naar mijn mening niks meer aan. Af en toe ff beetje rondkloten maar verder is het dat.:{

PS: Het schiet systeem vind ik echt zwaar kut. Auto-aim is aan de ene kant veels te makkelijk. Doet auto-aim op iemand, stuurt je knuppeltje iets omhoog en hop headshot. Zo gaat het dus in elk gevecht erg makkelijk. Aan de andere kant irriteer ik me mateloos aan auto-aim. Wil je iemand die langsrijdt doodschieten door autoraam dan gaat dit simpel weg niet omdat die rotte aim naar iemand richt die langs loopt op straat. Wil ik op een muur voor me schieten richt die auto-aim op een persoon 10 meter achter me.

Zet je echter auto-aim uit werkt het richten ook voor geen meter. Gaat gewoon niet soepel zoals in een shooter. Waardeloos.

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je weet dat je door LT/RT half ingedrukt te houden free aim heb? 8)

15. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat werkt lekker. ik snap wel wat hij bedoelt, maar je moet niet verwachten dat het zo lekker bestuurd als cod

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Tja het aim systeem in vorige delen was ook al zwaar crap. Ze zouden nu met een 'geheel nieuw systeem' komen, ik enthousiast maar het nieuwe is geen ruk beter.

Niet dat ik me niet heb vermaakt, ik vind het een goed spel en de details zijn echt subliem. Maar het leek van tevoren de beste game te worden en dat is het bij lange na niet.

17. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom maak je ook gebruik van auto-aim? in cod4 had ik dat ook uitgezet, auto-aim maakt het veel minder leuk, zelf aimen vind ik veel leuker, en het werkt ook gewoon goed, ik zie geen reden voor auto-aim, snap ook niet waarom ze het erin hadden gedaan, en dat snap ik al helemaal niet in call of duty 4, auto aim in een first person shooter? WTF? maar dat is offtopic,

18. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies wat Smartass hierboven zegt , auto aim is meteen uit gegaan bij mij , en het richt gewoon goed hoor ,nee het is geen rainbow six 2 , maargoed dat vergeef ik ze wel

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    RBS 2 mikt goed wou je zeggen :emo:....

GTA is sandbox game wat inhoud dat ze niet specifiek ingaan op een deel en dat helemaal uit te werken.
    * COD4 - aim systeem
    * PGR - rijsysteem

GTA is een combinatie van veel van deze dingen en dan kan het zijn dat er iets niet helemaal optimaal is. Maar over het gehele plaatje vind ik het aim systeem van GTA best lekker werken :)

20. robindeb91

robindeb91 Bier is lekker

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een super game speelt lekker, leuk verhaal. uitgaan of tenminste die special abilitys zijn ook wel leuk.
    maar ik vond het een beetje jammer van het aantal wapens en kleren. in de multiplayer kan je veel meer, laat ik zeggen alledaagse kleren, en singleplayer niet?:confused: ook is er te weinig om je geld aan uittegeven. ze hadden daar van mij wat meer tijd in mogen steken.
    ow en in pay en spray zou ik eigenlijk mijn eigen auto willen pimpen of tenminste welke kleur!!! maar toch blijft het een supergame. toch wel een 8,5/9

Laatst bewerkt: 25 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina