En we blijven maar doorblaten. Lezen we eigenlijk nog wel? Of praten we er inmiddels meer over dan dat we het daadwerkelijk doen? Laten we eens kijken:
Net zoals bij de vorige topics kun je hier weer vrijuit praten over alles wat met boeken heeft te maken. Wat lees je nu? Wat is je favoriete genre? Heb je een crush op Murakami? Wat vond je van boek X? Wat was het slechtste boek OOIT? Wil je tips? Hardcover vs Paperback?
Hoewel ze niet vaak voorkomen mag je hier ook best koopjes delen. Van boeken, niet van wasmachines!
Note: Dit topic gaat niet over studieboeken.
Dus om het af te trappen zal ik maar iets over mij en mijn leesvoorkeuren vertellen.
*ahem*
Harry Potter.
Goedendag.
Ehm, dus. Dat kan beter... Mijn favoriete boeken zijn uiteraard die van de Harry Potter serie. Luchtig, spannend, fantasievol vermaak. Even lekker wegduiken in een andere realiteit.
Dat wegduiken in een andere realiteit is sowieso ook de reden waarom ik altijd sci-fi en Fantasy prefereer als genre. In het reguliere leven wordt je al genoeg met je neus op de feiten gedrukt over de realiteit. Geef mij dan maar boeken waarmee ik even volledig van deze wereld ben, even de ellende van de dag vergeten. Boeken zijn voor mij vooral vermaak, je zal me dus niet snel een biografie of filosofisch boek zien lezen. In ieder geval niet voor mijn plezier!
Ik heb als kind veel gelezen, toen een periode niks en toen kwam Harry Potter langs. Mijn liefde voor lezen bloeide toen weer op.
Vroeger waren het boeken als Kippevel, de Griezelbus en alle Roald Dahl boeken. Maar ook toen al las ik ‘volwassen’ spannende boeken. Clive Cussler bijvoorbeeld. Maar ja, de verplichte boekenlijsten. Je kon opeens niet meer vrijuit kiezen wat je wilde lezen. Een van de verplichtingen was sowieso dat het van een Nederlandse schrijver moest afkomen. Vraag me niet waarom, maar zodra ik een Nederlandse naam op de cover zie staan kijk ik al snel verder.
Door die verplichtingen vergeten was ik dat ik boeken lezen eigenlijk heel leuk vond. Het was toen ik Harry Potter ontdekte dat ik weer tot het besef kwam dat het eigenlijk heel leuk was. Sinds toen volop boeken gelezen en gekocht.
Het lezen gaat wel altijd op een heel traag tempo. Zo ongeveer maar 1 hoofdstuk per dag (avond in mijn geval). Lekker lang het plezier rekken.
Als je deel 1 van dit topic ook hebt gelezen dan is je misschien opgevallen dat het stukje tekst bij dit hoofdstuk tot nu toe precies hetzelfde is. Dat is natuurlijk omdat ik als persoon niet veranderd ben. Maar hier verander ik het. Destijds begon ik hier te vertellen hoe ik min of meer een tegenstander was van eReaders, maar toch uitkeek naar een leuk apparaatje.
En dat heb ik gedaan. De keuze is gevallen op een
iRiver Story HD, een zo basic mogelijk eReader om de leeservaring zo puur mogelijk te houden. En de eerste ervaringen ermee zijn toch positiever dan verwacht. Als je je de eerste pagina's eroverheen zet dat het geen echt boek is dan is het verhaal net zo spannend als het in een echt boek zou zijn. En dat eInk helpt écht. Ik zie mezelf nooit een boek op een PC of tablet lezen, maar met zo een display is het een genot.
En ik heb nu toch al wat geld op boeken weten te besparen door ze als eBook te kopen!
Mijn collectie:
Foto's:
[SPOILER1]Plaatjes zijn klikbaar, dus als je XXXL size wilt om de titels te kunnen lezen, klikkie!
Now Reading
[/SPOILER1]
De eReader:
Hippe bijpassende mapje.
Groottevergelijking
De diktevergelijking.
Hoofdmenu. Simpel, weinig te doen. Ga verder met lezen of kies een ander boek uit.
Een pagina uit een boek
Vergelijking met een echt boek
Lettertjes te klein? Zo opgelost.
Hopsakee, nieuw deel. Er is nog steeds geen goede reden om een epiloog te hebben, het staat gewoon leuk. Dus ik zeg gewoon hetzelfde als de vorige keer: Veel plezier met het lezen, en vergeet niet hier te vertellen over je avonturen! En natuurlijk wel je avonturen spoilervrij houden, ik heb namelijk gehoord dat je naar de hel gaat als je spoilers verklapt!
Oh, en ebooks hebben ook gevoelens, dus stop met ze zo te beledigingen.
En staat je naam niet tussen de GR members, maar je bent er wel een? Of je naam staat er wel maar je wilt weggehaald worden? Laat even een berichtje achter, vul wat formulieren in en ik zal het binnen 6 weken proberen recht te zetten.