1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    [​IMG]


    [​IMG]

    Lezen. Velen doen het op jongere leeftijd maar krijgen er door school een hekel aan.

    Van spannende boeken zoals De Griezelbus en Kippevel (zonder n) ga je opeens naar die verplichte boekenlijsten. Opeens zijn er restricties op wat je wel en niet mag lezen. Dat zuigt het plezier in het lezen bij de meeste weg.

    Bij mij in ieder geval wel!
    En dat is zonde. Heel zonde. Want er is zoveel leuks te lezen. Zoveel meer dan die stomme boekenlijsten.

    [​IMG]


    [​IMG]


    Dus waarom zou je (weer) moeten gaan lezen? Ik zelf zie boeken altijd als een tijdloos medium. Games zijn zeker leuk. Net zoals films voor goed vermaak kunnen zorgen. Maar die verouderen al snel, meestal door achterhaalde cinematografie of graphics.
    Boeken hebben geen graphics of wat voor technische dingen dan ook, het enige wat je nodig hebt is je eigen fantasie, en die zal nooit verouderen.

    Ik heb hier boeken liggen van ~50 jaar oud en ik had het zo geloofd als ze als uitgave jaar 2011 hadden opgegeven. Op een paar kleine details na is de ouderdom totaal niet te merken.

    Dat is voor mij dus de belangrijkste reden; koop nu een boek en over 50+ jaar kun je er nog plezier van hebben. En ze zijn ook nog eens goedkoper dan de meeste games!

    Een andere persoonlijke reden is dat ik er langer over doe om 1 boek uit te lezen dan dat ik erover doe om 1 game uit te spelen. Meer waar voor je geld, en dat terwijl het sowieso al goedkoper is!

    Vaak hoor je ook mensen roepen dat ze het niet leuk vinden om te lezen. En dat terwijl ze dan wel de 'hele dag' op internet zitten. Wat voor 90% uit tekst bestaat. Je bent al de hele tijd aan het lezen zonder dat je het beseft.

    Kun je net zo goed een goed boek erbij nemen, toch?​

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zoveel verschillende personen, zoveel verschillende smaken. Maar vrees niet, waar bij games vaak hele periodes (bij wijze van) alleen maar 1 genre wordt uitgebracht is er bij boeken ten allen tijden heel veel diversiteit. Voor iedereen is er wat leuks te vinden.
    Van een biografie tot science fiction. Van boeken die in de 'Ik' persoon zijn geschreven tot Third person boeken.
    Zelfs de grootste hater van boeken kan wel wat vinden wat ie leuk vindt.

    [​IMG]

    [​IMG]


    De techniek staat ook niet stil. Zelfs boeken ontkomen er niet aan. Tegenwoordig heb je e-readers waar je (dus) e-Books op kunt lezen.
    [​IMG]
    Op 1 zo een e-Reader passen wel honderden boeken. Dit is natuurlijk handig om ruimte te besparen (er zijn geen boekenkasten meer nodig) en uiteindelijk hartstikke goed voor het milieu.

    [​IMG]

    Doordat de meeste schermen tegenwoordig e-ink displays gebruiken heb je niet het gevoel naar een scherm te kijken, maar lijkt het echt alsof je gewoon ouderwets een boek in je handen hebt.

    De prijzen beginnen rond de €100. Maar aangezien e-Books goedkoper zijn dan hun papieren varianten haal je die onkosten er snel uit.

    [​IMG]

    [​IMG]



    Geef het maar toe, je bent lui. Ik ben lui. Internet heeft ons verwend. Dus om daar geen verandering in te brengen hier wat nuttige sites om boeken te bestellen (het is veel te koud buiten!) of sites waar je wat info over boeken vindt (waarom naar de bibliotheek? Ze zijn daar veel te streng) of sites waarmee je je collectie kunt bijhouden en showen (posts maken zoals deze is te veel werk)

    Shops


    Informatie

    Bekende uitgevers (handig voor releaselijsten)

    Houd je Collectie bij


    *tips voor andere sites worden geaccepteerd en hier bijgehouden
    [​IMG]

    [​IMG]


    Dus wat wil ik met dit topic? Ik wil hiermee een frisse start maken. Het [Boeken] Wat lezen jullie? topic kabbelde rustig voort, maar voor mijn gevoel was de vraagstelling iets té specifiek. Er zijn niet veel lezers op XBW en om dan ook nog eens een heel specifieke vraag te stellen (Wat lees je NU) dunt het aantal mensen wat erover post nog verder uit.
    Met dit topic wil ik dus wat algemener over boeken hebben. Wat lees je nu? Wat heb je vorig jaar gelezen? Van welk boek was je het meest onder de indruk? Welk genre prefereer je? Welke e_reader is het beste aan te raden? Show je collectie.
    Zolang het maar iets met boeken te maken heeft kan er hier over gesproken worden.

    Note: Dit topic gaat niet over studieboeken.


    [​IMG]


    [​IMG]



    Dus om het af te trappen zal ik maar iets over mij en mijn leesvoorkeuren vertellen.

    *ahem*

    Harry Potter.

    Goedendag.

    Ehm, dus. Dat kan beter... Mijn favoriete boeken zijn uiteraard die van de Harry Potter serie. Luchtig, spannend, fantasievol vermaak. Even lekker wegduiken in een andere realiteit.
    Dat wegduiken in een andere realiteit is sowieso ook de reden waarom ik altijd sci-fi en Fantasy prefereer als genre. In het reguliere leven wordt je al genoeg met je neus op de feiten gedrukt over de realiteit. Geef mij dan maar boeken waarmee ik even volledig van deze wereld ben, even de ellende van de dag vergeten. Boeken zijn voor mij vooral vermaak, je zal me dus niet snel een biografie of filosofisch boek zien lezen. In ieder geval niet voor mijn plezier!

    Ik heb als kind veel gelezen, toen een periode niks en toen kwam Harry Potter langs. Mijn liefde voor lezen bloeide toen weer op.
    Vroeger waren het boeken als Kippevel, de Griezelbus en alle Roald Dahl boeken. Maar ook toen al las ik ‘volwassen’ spannende boeken. Clive Cussler bijvoorbeeld. Maar ja, de verpichte boekenlijsten. Je kon opeens niet meer vrijuit kiezen wat je wilde lezen. Een van de verplichtingen was sowieso dat het van een Nederlandse schrijver moest afkomen. Vraag me niet waarom, maar zodra ik een Nederlandse naam op de cover zie staan kijk ik al snel verder.

    Door die verplichtingen vergeten was ik dat ik boeken lezen eigenlijk heel leuk vond. Het was toen ik Harry Potter ontdekte dat ik weer tot het besef kwam dat het eigenlijk heel leuk was. Sinds toen volop boeken gelezen en gekocht.

    Het lezen gaat wel altijd op een heel traag tempo. Zo ongeveer maar 1 hoofdstuk per dag (avond in mijn geval). Lekker lang het plezier rekken.

    e-Readers vind ik zelf een moeilijk geval... Ik zie zeker het nut ervan in. Geen gedoe meer om ruimte te vinden voor je boeken. Minder bomen hoeven gekapt te worden. e-Books zijn goedkoper.
    Maar niks kan op tegen het in je handen hebben van een echt, tastbaar, boek.
    Zo een e-Reader voelt zo kil aan.

    Maar alleen al door de genoemde voordelen ben ik wel aan het kijken of er een goedkope is die misschien de moeite waard is.

    Mijn collectie:

    [spoiler1]Harry Potter
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Harry Potter is een doodgewone, maar ongelukkige jongen die sinds de dood van zijn ouders bij zijn saaie en hardvochtige oom en tante woont, in de bezemkast onder de trap. Op een dag arriveert er een geheimzinnige brief voor hem. En daarna nog een, en nog een. De brieven veranderen Harry's hele leven: hij wordt gered door een woeste figuur op een vliegende motorfiets en hij komt erachter wie zijn verongelukte ouders waren. Met een speciale trein die vertrekt van Perron 9 3/4 belandt hij op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, waar hij alles leert over bezemstelen, toverdranken en monsters. En uiteindelijk moet Harry het opnemen tegen zijn aartsvijand Voldemort, een levensgevaarlijke tovenaar.​

    Verboden & Verbannen
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Op een allesbeslissende avond lang geleden hebben drie wijzen zich opgeofferd in een poging het mooie en gedoemde land van Alasea van de ondergang te redden. Nu, vijf eeuwen later, erft Elena de verloren gegane krachten. Maar nog voordat zij beseft welke gave zij heeft gekregen, stuurt de Duistere Heer zijn volgelingen om haar gevangen te nemen en haar bij hem te brengen. Samen met haar kameraden probeert zij uit zijn handen te blijven en gaat ze de strijd met hem aan. ​

    De Dwergen
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Eens bewaakten de dwergen de Stenen Tolweg om het Verborgen Land met zijn mensen en goede elfen te beschermen tegen de invloed van de Heer van het Boze. Verraad baande de weg voor Orcs en Ogern, die als een vloedgolf vanuit het Dode Land met zijn talrijke verschrikkingen het Verborgen Land binnenvielen. Nu, eindelijk, de rust is wedergekeerd, komt onverwacht de onheilstijding dat de zwarte elfen en hun bondgenoten een nieuwe aanval voorbereiden.

    Elders is de dwerg Tungdil ooit onder toezicht van de magiër Lot-Ionan onder mensenvolk opgevoed. De geschiedenis en de zeden en gewoonten van het dwergenvolk kent hij alleen uit boeken. Zonder ook maar te vermoeden wat hem te wachten staat, wordt deze jonge smid door zijn mentor met een belangrijke opdracht op reis gestuurd. Wat het er bepaald niet gemakkelijker op maakt is dat de dwergenkoning Gundrabur, om de eenheid van de vijf dwergenstammen te bewaren, onverwacht verklaart dat Tungdil de verloren gewaande koningszoon is, de toekomstige Dwergenheer. En dat heeft grote gevolgen. Want plotseling staat de onervaren Tungdil in de voorste gelederen in de strijd tegen de Boze, tegen de Zwarte Elfen, die zijn teruggekeerd naar het Verborgen Land, en wel om een eeuwen geleden gedane belofte in te lossen. De belofte het dwergenvolk voorgoed van de aardbodem weg te vagen.

    De held Tungdil wordt in een klassiek avontuur geplaatst, in een dwergencultuur die er zijn mag, vol details en kleurrijk gepresenteerd. Het verhaal heeft echter veel meer te bieden dan alleen maar het veiligstellen van de spreekwoordelijke goudschat. Markus Heitz grijpt de lezer bij de oren en sleurt hem dit veelomvattende verhaal binnen. Want vertellen, dat kan het supertalent Heitz als geen ander.

    De Legenden van de Alfen
    [​IMG]

    De alfen zijn gruwelijk en wraaklustig, ze gaan geen enkele strijd uit de weg. Door hun vijanden worden ze gevreesd. Maar hun macht is niet inbegrensd. Als het alfenrijk, Dsôn Faïmon, wordt verraden, treffen de alfen voorbereidingen om in de grootste veldtocht aller tijden hun vijanden voorgoed te verslaan. Om over de uitkomst van die strijd geen twijfel te laten bestaan, willen de alfen Caphalor en Sinthoras een machtige demon voor zich winnen, om zodoende het alfenleger onoverwinnelijk te maken. Over het uiteindelijke doel van de krijgstocht verschillen de beide alfen echter van mening. Voor Caphalor is het voldoende om de grenzen van het alfenrijk veilig te stellen en te vrijwaren voor indringers. Sinthoras wil echter meer, hij wil niets liever dan het gehele Veilige Land aan de heerschappij van de alfen onderwerpen...

    De Donkere Tijd

    [​IMG]
    Bij de voorspelling dat de Donkere Tijd zal weerkeren huiveren de volkeren van Ulldart. De herinnering aan de eerste Donkere Tijd, die zich vierhonderd jaar heleden voltrok, is nog lang niet vergeten. Toen sloot een naar macht hongerende heerser een verbond met Tzulan, de geest van het kwade, en riep zodoende oorlog, duisternis en ellende af over de hele wereld.

    Uitgerekend op dat moment besluit de ontstemde heerser van Tarpol dat zijn zoon Lodrik, een vijftienjarige, volgevreten nietsnut die maar niet wil deugen, in het kader van zijn heropvoeding verbannen dient te worden naar de provincie Granburg, om daar als stadhouder een onbelangrijke gouverneurspost in te nemen, een taak waar Lodrik allerminst op is voorbereid. Nog belangrijkers is dat Lodrik niet weet daat er duidelijke aanwijzingen zijn dat hem bij de terugkeer van de Donkere Tijd een belangrijke rol is toebedacht. Hij zal namelijk herzij de dreiging van de Donkere Tijd afwenden, hetzij de katalysator van het naderend onheil zijn. Welke rol Lodrik ook is toebedeeld, vooralsnog heeft het er alles van weg dat het onheil onafwendbaar is, elk sprankje hoop vergeefs...


    De Getekende

    [​IMG]

    De elfjarige Arlen woont met zijn ouders op een kleine boerderij, een halve dag rijden van het afgelegen dorpje Tibbet's Brook. Elke avond als het donker wordt rijst er een vreemde mist op, die nachtmerries met zich meebrent. Ieder die het donker trotseert staat een gruwelijke dood te wachten. Want in de mist leven demomen die niet met wapens te bestrijden zijn. Er zit niets anders op dan je 's nachts te verschuilen achter magische formules en hopen dat ze houden tot de zon opkomt. Als Arlens leven uiteenvalt door de demonenpest, ziet hij dat het vooral de angst is die de mensen in hun greep houdt - meer nog dan de demonen in de mist. Hij trekt de wereld in, vastbeaden om de mensheid te bevrijden. ​

    De Godengebieder


    [​IMG][​IMG]

    In een wereld waarin onsterfelijke goden de aarde bewandelen, strompelt Tylar de Noche door het nachtelijk duister naar huis. Ooit maakte hij deel uit van de gevreesde Schaduwridders van Myrillia. Maar nu, door verraad onderuitgehaald, zijn geest gebroken op een slavenschip en voorhoed kreupel, leidt hij een mensonwaardig bestaan. De angstkreet van een vrouw voert hem onverwacht terug naar zijn roemrijke jaren als Schaduwridder. Voor het goed en wel beseft, heeft hij een dolk in zijn hand en schiet hij het slachtoffer te hulp. Te laat, maar nog net op tijd om getuige te zijn van de dood van een godin. Meeryn van de Zomeringeilanden. Tylar kan zijn ogen nauwelijks geloven - in zijn wereld worden goden geacht onsterfelijk te zijn. Tot zijn verbijstering wordt hij beschuldigd van de moord. En vanaf dat moment is Tylar zijn leven niet langer zeker. Opgejaagd door goden en nagejaagd door verschillende legeronderdelen, neemt hij de benen, onbekende streken tegemoet. Maar al te goed beseffend dat hij, als hij zijn onschuld niet kan aantonen, niet lang meer zal leven.

    Het Erfgoed

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Een wereld vol avontuur
    Het leven van de jonge Eragon verandert op slag als hij tijdens de jacht een raadselachtige blauwe steen vindt. Tot zijn teleurstelling wil geen van de langstrekkende handelaren het kopen. Dan geeft de steen zijn geheim prijs: Eragon wordt getuige van de geboorte van een drakenjong.

    Noorderlicht Trilogie


    [​IMG]

    In Het noorderlicht ontmoeten we Lyra. Ze is opgegroeid zonder haar ware identiteit te kennen en leeft in een wereld die op die van ons lijkt, maar er zijn huiveringwekkende verschillen. Zo raakt ze betrokken bij de ontvoering van kinderen die worden gebruikt voor experimenten in de poolstreek. Achtervolgd, verraden en meer dan eens aan zichzelf overgeleverd, leert Lyra hoe ze met het gouden kompas om moet gaan. Alleen met behulp van dit mysterieuze instrument kan ze de waarheid achterhalen.


    De Elfen
    [​IMG]
    De mens houdt zich verre van het te kil en te hooghartig gewaande elfenvolk; ook de dwergen mijden het volk, vanwege de arrogantie en de opvallend lichte ontvlambaarheid. Voor orc en trol zijn elfen vooral een smakelijke prooi, ee niet te versmaden hapje dat de inspanning van de jacht meer dan waard is. Onder het elfenvolk, dat in afzondering leeft, ontstaat grote onrust als bekend wordt dat een van hun demonische aartsvijanden opnieuw van zich doet spreken. Maar het blijft bij een gerucht, zekerheid is er niet. Twee jonge elfen, Farodin en Nuramon, worden met algemene stemmen door hun elfenbroeders en zusters aangewezen om op onderzoek uit te gaan. Op hun tocht krijgen ze onverwacht gezelschap van een mens, de woeste en onberekenbare noorderling Manfred. Geheel tegen alle verwachtingen in raken Farodin en Nuramon op hun zoektocht van het rechte pad af als ze vernemen dat hun beider grote liefde, de tovenares Noroelle, geslachtofferd is aan hun aartsvijand en voor eeuwig naar een sombere wereld ver weg is verbannen. Ze nemen zich voor haar te bevrijden en terug te halen naar de elfenwereld, hoe hoog de prijs ook zal zijn. Of Farodin en Nuramon door hun eigenzinnig gedrag niet groot onheil afroepen over het elfenvolk, die vraag blijft tot het laatst onbeantwoord.​

    Elfenvuur
    [​IMG]
    De jonge Ilahja wordt voor verschrikkelijke herinneringen geplaagd. Als kind was ze er namelijk getuige van hoe haar familie omkwam in een zee van vuur en hoe, kort daarop, het vredige Thale door de legers van de wrede veroveraar An-Rukhbar onder de voet werd gelopen. De gevolgen waren verschrikkelijk. Alle menselijke druïden - dat wil zeggen, diegenen die de oorlog overleefden - werden afgeslacht, evenals de Nevelelfen, die door de veroveraar als minstens zo bedreigend werden beschouwd. Maar kort voor hij zijn laatste adem uitblies, voorspelde de Druïde aller Druïden met profetische zekerheid de komst van een redder, die de duistere machten zal overwinnen en Thale weer uitzicht zal bieden op vrede en voorspoed...​

    De Taal der Spreuken

    [​IMG]

    Nicodemus Kras is een van de snelste spreukschrijvers in Sterrenstee " de universiteitsstad voor magiers. Met magie trekt hij de woorden letterlijk van hun bladzijden om er spreuken mee te vormen. Van simpele paragrafen die deuren ontsluiten tot ingewikkelde alineas waarmee steen tot leven wordt gewekt, Nicodemus kan het allemaal, en zelfs in twee magische talen, en dat is uniek voor iemand van zijn leeftijd. Maar Nicodemus heeft een probleem: hij kan niet spellen.Als een van de begaafdste magiers uit het land wordt gedood door een verkeerd gespelde spreuk, zijn alle ogen meteen op hem gericht. Wie anders dan de assistent van de befaamde magister Agwu Shannon kan dit voor elkaar hebben gekregen? ​

    De Geheimen van Nicolas Flamel

    [​IMG][​IMG][​IMG]
    De legende: Nicolas Flamel werd geboren in Parijs op 28 september 1330. Bijna 700 jaar later wordt hij gezien als de grootste alchemist van zijn tijd. Er wordt gezegd dat hij het geheim van het eeuwige leven heeft ontdekt. Volgens de archieven stierf hij in 1418. Maar zijn graf is leeg… De waarheid: Nicolas Flamel is dankzij het Elixir van het Eeuwige Leven nog steeds in leven. De formule hiervan zit verborgen in het boek van Abraham de Magus. Dit boek is het machtigste boek met oude magie dat er bestaat. Dr. John Dee, de hofmagiër van Koningin Elizabeth meer dan 400 jaar geleden, heeft zich verbonden met de Onsterfelijken, de krachten van het kwaad, die van plan zijn de mensheid te vernietigen zodra ze het boek in handen krijgen. En als de millenniaoude voorspelling juist is zijn Sophie en Josh Newman de enigen die hem kunnen tegenhouden – als Flamel er tenminste op tijd in slaagt hun bijzondere krachten te doen ontwaken…



    De Wetten van de Magie
    [​IMG][​IMG]
    Sinds de splitsing van het land in drie afzonderlijke naties is Westland verschoond gebleven van de smet van tovenarij. Tot op een kwade dag de vondst van het verminkte lichaam van de vader van Richard Cypher het begin inluidt van een eeuwenoude voorspelling. Nu is onherroepelijk de tijd gekomen om te aanvaarden dat magie in al haar vormen hoort bij Westland en zijn volk... ​


    ________________________________________________________


    The Hitchikers Guide to the Galaxy - Boxset

    [​IMG]

    A five-volume edition charting Arthur Dent's odyssey through space, comprising:

    The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

    One Thursday lunchtime the Earth gets demolished to make way for a hyperspace bypass. For Arthur, who has just had his house demolished, this is too much. Sadly, the weekend's just begun.

    The Restaurant at the End of the Universe

    When all issues of space, time, matter and the nature of being are resolved, only one question remains: Where shall we have dinner? The Restaurant at the End of the Universe provides the ultimate gastronomic experience and, for once, there is no morning after.

    Life, The Universe and Everything

    In consequence of a number of stunning catastrophes, Arthur Dent is surprised to find himself living in a hideously miserable cave on prehistoric Earth. And then, just as he thinks that things cannot possibly get any worse, they suddenly do.

    So Long, And Thanks for All The Fish

    Arthur Dent's sense of reality is in its dickiest state when he suddenly finds the girl of his dreams. They go in search of God's Final Message and, in a dramatic break with tradition, actually find it.

    Mostly Harmless

    20 years on, the Guide falls into the hands of Arthur Dent's daughter, Random, whose mother, unexpectedly to all concerned, is Trillian. Random journeys to an insignificant planet, whose entry in the Guide reads "mostly harmless". ​

    2001: A Space Odyssey


    [​IMG][​IMG]

    2001: A SPACE ODYSSEY tackles the enduring theme of man's place in the universe. On the moon an enigma is uncovered. So great are the implications that, for the first time, men are sent out deep into the solar system. But, before they can reach their destination, things begin to go wrong, horribly wrong...

    Rendezvous with Rama

    [​IMG]

    At first, only a few things are known about the celestial object that astronomers dub Rama. It is huge, weighing more than ten trillion tons. And it is hurtling through the solar system at inconceivable speed. Then a space probe confirms the unthinkable: Rama is no natural object. It is, incredible, an interstellar spacecraft. Space explorers and planet-bound scientists alike prepare for mankind's first encounter with alien intelligence. It will kindle their wildest dreams... and fan their darkest fears. For no one knows who the Ramans are or why they have come. And now the moment of rendezvous awaits -- just behind a Raman airlock door. ​


    A Fall of Moondust
    [​IMG]


    Time is running out for the passengers and crew of the tourist cruiser Selene, incarcerated in a sea of choking lunar dust. On the surface, her rescuers find their resources stretched to the limit by the mercilessly unpredictable conditions of a totally alien environment. A brilliantly imagined story of human ingenuity and survival, A FALL OF MOONDUST is a tour-de-force of psychological suspense and sustained dramatic tension by the field's foremost author. ​

    Time's Eye

    [​IMG]


    Sir Arthur C. Clarke is a living legend, a writer whose name has been synonymous with science fiction for more than fifty years. An indomitable believer in human and scientific potential, Clarke is a genuine visionary. If Clarke has an heir among today's science fiction writers, it is award-winning author Stephen Baxter. In each of his acclaimed novels, Baxter has demonstrated dazzling gifts of imagination and intellect, along with a rare ability to bring the most cerebral science dramatically to life. Now these two champions of humanism and scientific speculation have combined their talents in a novel sure to be one of the most talked-about of the year, a "2001 for the new millennium. TIME'S EYEFor eons, Earth has been under observation by the Firstborn, beings almost as old as the universe itself. The Firstborn are unknown to humankind-- until they act. In an instant, Earth is carved up and reassembled like a huge jigsaw puzzle. Suddenly the planet and every living thing on it no longer exist in a single timeline. Instead, the world becomes a patchwork of eras, from prehistory to 2037, each with its own indigenous inhabitants.Scattered across the planet are floating silver orbs impervious to all weapons and impossible to communicate with. Are these technologically advanced devices responsible for creating and sustaining the rifts in time? Are they cameras through which inscrutable alien eyes are watching? Or are they something stranger and more terrifying still?The answer may lie in the ancient city of Babylon, where two groups of refugees from 2037--three cosmonauts returning to Earth from the International Space Station, and three United Nations peacekeepers on a mission inAfghanistan--have detected radio signals: the only such signals on the planet, apart from their own. The peacekeepers find allies in nineteenth-century British troops and in the armies of Alexander the Great. The astronauts, crash-landed in the steppes of Asia, join forces with the Mongol horde led by Genghis Khan. The two sides set out for Babylon, each determined to win the race for knowledge . . . and the power that lies within.Yet the real power is beyond human control, perhaps even human understanding. As two great armies face off before the gates of Babylon, it watches, waiting. . . . ​

    Childhood's End

    [​IMG]
    Without warning, giant silver ships from deep space appear in the skies above every major city on Earth. Manned by the Overlords, in fifty years, they eliminate ignorance, disease, and poverty. Then this golden age ends--and then the age of Mankind begins.... ​

    The City and the Stars

    [​IMG]

    Men had built cities before, but never such a city as Diaspar; for millennia its protective dome shutout the creeping decay and danger of the world outside. Once, it held powers that rules the stars. But then, as legend had it, The invaders came, driving humanity into this last refuge. It takes one man, A Unique to break through Diaspar's stifling inertia, to smash the legend and discover the true nature of the Invaders. ​

    Songs of Distant Earth

    [​IMG]
    The arrival of a spaceship from Earth--destroyed when its sun went nova--carrying five million Earthlings in suspended animation, as well as an uncensored cultural record of Earth, threatens to destroy the paradisiacal planet of Thalassa. ​

    The Hammer of God

    [​IMG]
    In the year 2110 technology has cured most of our worries. But even as humankind enters a new golden age, an amateur astronomer points his telescope at just the right corner of the night sky and sees disaster hurtling toward Earth: a chunk of rock that could annihilate civilization. While a few fanatics welcome the apocalyptic destruction as a sign from God, the greatest scientific minds of Earth desperately search for a way to avoid the inevitable. On board the starship Goliath Captain Robert Singh and his crew must race against time to redirect the meteor form its deadly collision course. Suddenly they find themselves on the most important mission in human history--a mission whose success may require the ultimate sacrifice. ​


    Area 51

    [​IMG]
    When nine atmospheric crafts of unknown origin were discovered in the Antarctic in the late 1940s, the U.S. government established Area 51 to study the abandoned technology. Dr. Hans Von Seeckt, who is the only original member of the secret research committee, has observed the marvelous craft in flight and witnessed a fantastic array of bizarre, unexplained phenomena. But Dr. Van Seeckt fears that the technology of the mothership is beyond our scope and an explosive threat to the entire planet. He must race against time to unlock the secret of the ship--and to the origins of mankind itself. ​

    Footfall

    [​IMG]
    " NOBODY DOES IT BETTER THAN NIVEN AND POURNELLE. --Tom Clancy
    They first appear as a series of dots on astronomical plates, heading from Saturn directly toward Earth. Since the ringed planet carries no life, scientists deduce the mysterious ship to be a visitor from another star.
    The world's frantic efforts to signal the aliens go unanswered. The first contact is hostile: the invaders blast a Soviet space station, seize the survivors, and then destroy every dam and installation on Earth with a hail of asteriods.
    Now the conquerors are descending on the American heartland, demanding servile surrender--or death for all humans.
    " ROUSING . . . THE BEST OF THE GENRE."
    --The New York Times Book Review ​

    The Ice Limit
    [​IMG]
    In the desolate regions of Chile, a remarkable discovery has been made. It is a massive meteorite whose existence will change science and mankind forever. An expedition sets out to recover it, but what should be a straightforward undertaking becomes dangerous, and the bizarre artefact may not be what it seems. When a raging storm drives the tanker beyond the dangerous Antarctic latitude known as the Ice Limit, superstition, egos, and the unknown clash in a stunning finale that will risk the lives of everyone on board. ​

    Pushing Ice
    [​IMG]
    Bella Lind and the crew of her nuclear-powered ship mine comets. When one of Saturns ice moons inexplicably leaves its natural orbit and heads out of the solar system at high speed, Bella is ordered to shadow it for the few vital days before it falls out of reach. In accepting the mission, she sets her ship and crew on a collision course with destiny.

    Hyperion & De Ondergang van Hyperion

    [​IMG]
    In een universum in beroering gaan zeven burgers op een pelgrimstocht naar de verre planeet Hyperion. Daar lijken de fameuze tijdtombes op het punt te staan hun geheimen te onthullen. Elk van de pelgrims heeft zo zijn eigen reden voor deze tocht, ook de verrader in hun midden.
    Maar Hyperion is eerst en vooral het thuis van de Shrike, door sommigen als een goedheid vereerd, door anderen als een monster gevreesd. Nooit bevestigde verhalen zeggen dat dit wezen - god en moordmachine tegelijk - zelfs tijd en ruimte naar zijn hand kan zetten.
    De pelgrims weten uiteindelijk het Dal van de Tijdtombes te bereiken. Bij de naderende ondergang van Hyperion zal ieder van hen de Shrike ontmoeten, maar heel anders dan hij of zij had verwacht.​

    The Time Ships
    [​IMG]
    This is the first time I have ever read Stephen Baxter, and already I am anxious for more of his work. This book was probably one of--if not the--most imaginative sci-fi novels I have ever read. It starts out with the Time Traveller, determined to save Weena--the Eloi girl he left behind in the far future--taking another fateful trip into the future. But instead of a repeat of the original Wells book, but with a save-the-damsel-in-distress storyline, it turned into an epic journey through alternate histories and future worlds that are just astonishing as you read the book.

    It takes you to visions of alternate futures, as well as pasts, such as a sphere around the sun, a war-torn Earth of 1939, the Paleocene era of fifty-million years ago, an alternate reality with machines as the heirs of man, and finally to the most fantastic vision of an infinite universe created and ruled over by the true power of the human Mind. The book closes with the Traveller being returned to his own reality so that he is able to go and save Weena in the far-off age of 800,000 years hence(I wont give away the ending).

    Throughout the book, Stephen Baxter gives you insights into the world of Quantum Physics, an aspect that brings the book to have a more real-world feel than some bizarre odyssey. Stephen Baxter is a true visionary. Someone who is able to see the current trends of science and incorporate them into a masterfully executed story. This book, in my opinion, is among the greatest sci-fi masterpieces of all time. The story never gets too technical, but never reaches down to the level of a child-like fantasy story. It is a story not only about time travel, but about the nature of mankind itself. but the most important thing that this book teaches you is that no matter where you are, or what you do, the future is a world of infinite possibilities and it is up to us choose the right ones throughout our lives. For who knows what the future holds? Possibilities, my friend. Possibilities, indeed. ​

    ________________________________________________________


    Jurassic Park
    [​IMG][​IMG]
    An astonishing technique for recovering and cloning dinosaur DNA has been discovered. Now, one of mankind's most thrilling fantasies has come true. Creatures extinct for eons now roam Jurassic Park with their awesome presence and profound mystery and all the world can visit them -- for a price. Until something goes wrong.... In JURASSIC PARK Michael Crichton taps all his mesmerizing talent and scientific brilliance to create his most electrifying techno-thriller. ​

    Congo

    [​IMG]
    A research team deep in the jungle disappears after a mysterious and grisly gorilla attack. A subsequent team, including a sign-language-speaking simian named Amy, follows the original team's tracks only to be subjected to more mysterious and grisly gorilla attacks. If you can look past the breathless treatment of '80s technology, like voice-recognition software and 256K RAM modules (the book was written in 1980), you'll find the same smart use of science and edge-of-your-seat suspense shared by Crichton's other work.​


    I Am Legend

    [​IMG]
    Robert Neville is de laatste normale mens op aarde, nadat er een pandemie is geweest die de rest van de mensheid in vampierachtige wezens heeft veranderd. Overdag jaagt hij op deze vampieren en probeert hij zijn huis te repareren, zodat hij 's nachts de aanvallen van de vampieren kan doorstaan... ​

    Foto's:
    [SPOILER1][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier missen 2 boeken. Rara, welke zijn dat.[/SPOILER1]
    [/spoiler1]


    Modder heeft ook een boek wat hij leuk vindt!

    Go read it!
    [​IMG]
    Het noodlot slaat wel erg hard toe bij Toru Okada: hij raakt zijn baan kwijt, zijn kat is spoorloos en dan komt zijn vrouw ook ineens niet meer thuis na haar werk. De tocht die daarop volgt, op zoek naar zijn vrouw en kat, brengt hem in contact met een aantal bizarre mensen, zoals twee gestoorde zusters, een tamelijk vreemde tiener, een oude soldaat die de slachtingen in China niet voor de Tweede Wereldoorlog heeft gadegeslagen en een zeer dubieuze politicus.​

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dulle! _O_
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Over release dates gesproken:

    Over 2 weekjes komt het derde deel van 1q84 van Murakami uit!
    Ik moet nog beginnen aan de eerste 2 delen, maar het is natuurlijk weer een grote release, want als Nederland hebben wij weer de wereldprimeur, nadat we die al hadden voor de eerste twee boeken!

    [​IMG]
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Die De opwindvogel kronieken klinkt wel boeiend.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sinds ik ben afgestudeerd heb ik geen enkel boek maar aangeraakt. En dat wil ik graag zo houden :cool:.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    :emo:
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik ben nu juist weer veel meer gaan lezen. Ik deed eigenlijk op de middelbare school niks meer aan lezen buiten de verplichte dingen, maar ik ben het nu weer een heerlijk alternatief gaan vinden op gamen of tv kijken. Het is rustgevend.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie startpost :)

    Ik heb zelf ook weleens zitten twijfelen om een e-book te nemen. Aan de ene kant is het natuurlijk ruimte besparend/bomen besparend maar aan de andere kant, ik word altijd heel blij als ik naar mijn boekenkast kijk. Die zit propvol met boeken en om te lezen wil ik liever iets tastbaars hebben dan een elektronisch schermpje. Het enige nadeel aan boeken is dat ze zo duur zijn, nieuwe boeken die tegenwoordig uitkomen zijn zo 20 euro. :mad:
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    20 euro is toch helemaal niet duur voor iets waar je urenlang mee doet? Dan geef ik liever 20 euro uit aan een tof boek en doe ik op de zaterdagavond wat rustiger aan.
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Urenlang?
    Ik lees 'gewone' boeken als bijvoorbeeld Robert Vuijsje, Harry Mulisch, Paul Giordani etc etc. die boeken hebben rond de 200blz en heb je dus zo uit. Dat vind ik die 20 euro zeker niet waard (meestal 12,50 ofzo)
    Je hebt ook van die dikke 'pillen' zoals die fantasyboeken en als die 20 euro zijn prima, dan is het niet veel geld.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ahum dus kwantiteit gaat bij jou boven kwaliteit? Er zijn boeken met 800 bladzijden die me nul boeien en voor mij nog geen 3 euro waard zijn en boeken van 150 bladzijden waar ik met alles plezier voor dok. Snap natuurlijk wel een beetje wat je bedoelt, maar echt goede boeken kan je meerdere keren lezen. Zelfde met games voor mij. Ik dok met evenveel plezier 60 euro voor Uncharted 2 neer als ik doe voor Fallout New Vegas. Terwijl ik 30 keer langer met Fallout New Vegas bezig ben geweest :p
     
  12. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dulle: aangezien je toch wel een aantal fantasy series in je collectie hebt staan, raad ik je aan om ook een te kijken naar de wetten van de magie van Terry Goodkind. Een serie van 11 boeken met een prachtig verhaal in fantasy setting. Aanrader!
     
  13. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op dit moment bezig met het 2e boek van halo. Eerste boek uitgelezen, en ik moet zeggen dat het verhaal in de boeken een stuk toffer is dan het verhaal in de game. De game: Halo Reach zuigt best wel hard vergeleken met wat er in de boeken gebeurd.
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde meer op de genres ;)
    En ik lees al mijn boeken meerdere keren, maar ik heb zo'n enorme waslijst met boeken die ik wil hebben, dat ik ze niet allemaal kan betalen. Ik vind het ook gewoon stom dat de nieuwe boeken tegenwoordig beginnen op 20 euro, ipv 15 euro. (ja ik weet, alles wordt duurder) maar dan nog. Boeken die ik écht wil hebben, betaal ik ook wel meer voor, maar ik wil bijvoorbeeld dat nieuwe boek van Kluun lezen, maar dan is het die 17,50 toch echt niet waard.
     
  15. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Grote probleem met boeken voor mij is dat ik ze maar 1 keer lees, dat is alles. Daarom heb ik maar een paar boeken thuis. :+ Lenen van school of vrienden is wel chill, maar ik koop ze zelf niet.
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom ga je dan niet naar een bibliotheek of naar een boekenwinkel als De Slegte? 20 euro voor een boek vind ik inderdaad ook vaak teveel, maar bij de Bibliotheek kost het je amper wat als je gewoon veel leest en De Slegte heeft ontzettend veel boeken onder de 10 euro.
     
  17. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ben nu lekker bezig met Het Verloren Symbool, 2 weekjes terug net Bernini Mysterie en Juvenalis Dilemma uitgelezen, geweldige boeken. _O_

    Daarvoor ook nog Assassin's Creed Renaissance en De Delta Deceptie uitgelezen, ook geweldig boeken. :D
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kom ik ook vaak genoeg, ik heb de halve bibliotheek al gelezen. Merk alleen de laatste tijd dat ik niet meer zoveel tijd hem om in de bibliotheek te zoeken naar boeken die ik graag wil lezen, dus dan koop ik ze maar. Maar sommige boeken wil ik gewoon in mijn boekenkast hebben staan. (Zo moet je boeken als Ilias & Odyssee, De Aanslag, Het achterhuis en De ontdekking van de hemel gewoon hebben) imo dan :)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De eerste zin zegt het helemaal voor mij:

    Op de basisschool vond ik het echt leuk om te lezen, en dan natuurlijk de HP boeken maar ook veel andere boeken.
    Nu is die intresse volledig vervlogen, in de eerste plaats is het plezier wel afgenomen door o.a de verplichte boeken van een Literatuurlijst. Maar daarnaast ook zeker ook de normale intresses die opbloeien als puber zijnde; opstap gaan en hobby's zoals voetbal/xbox en school zelf natuurlijk.

    Vind het soms echt heerlijk om een magazine te lezen, bijvoorbeeld zo'n RTL auto magazine met allemaal nostalgische verhalen etc. En forums natuurlijk. :+
     
  20. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Leuk boek! Voor de leek misschien wat moeilijk omdat er soms wel wordt gesmeten met latijnse anatomie maar er staan best leuke feitjes in. Afgelopen week niet zoveel in gelezen maar ik ga morgen maar weer verder.

    Ik zit nog steeds enorm te twijfelen om een e-reader aan te schaffen. Al die boeken nemen zo verschrikkelijk veel ruimte in en nieuwsgroepen is tegenwoordig ook aanlokkelijk met al die boeken die worden gepost :+.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina