Het gaat over 2 personen die, door iets wat in hun jeugd is gebeurd, zich afgezonderd voelen van de rest (Alice en Mattia) en daar hun hele leven last van houden. Hun levens raken verstrengeld en blablabla.
Het verhaal op zich is wel heel goed geschreven, maar sommige fragmenten zijn heel vreemd (bijvoorbeeld dat gedeelte met dat snoepje, hoe dat wordt beschreven, ik zat echt met walging te lezen) of ze doen gewoon vreemde dingen. Ook het feit dat om de paar hoofdstukken opeens een gat van een paar jaar zit: aan de ene kant is het wel afwisselend maar aan de andere kant, de eerste bladzijde moet je echt even inkomen met wat er allemaal in die tussentijd is 'gebeurd'. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar voor het grootste gedeelte vond ik het een mooi boek hoor.
Ik ben nu op 2/3e van het boek en er zitten wel wat seksscènes in, maar die zijn heel kort beschreven, dus een paar regeltjes wat er gebeurd en dan is het klaar. Zelf vind ik het boek tot op heden erg geniaal, gewoon het feit dat hij anders wordt bekeken door iedereen en het erg goed beschrijft. Alleen af en toe is het vervelend als die 'negers' (sorry, bij een gebrek aan een beter woord) in hun tongval/spreektaal gaan praten (ik word gek van het woord liegeman )
Maar ik zou hem zeker gaan lezen, hij leest lekker weg.
Laatst bewerkt: 5 feb 2011