1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Mijn zegen heb je :thumbs:

    En ik ben een soort paus, dus dat zegt wel iets.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Alleen maar nette mensen leest wel lekker weg ja. Komen ook wel dingen in voor die sommige mensen te ver vinden gaan qua taal of onderwerp, maar dat vond ik wel meevallen, moet je ook een beetje tegen kunnen. Verder klopt het grotendeels gewoon met hoe het is; vond ik ook wel leuk om te lezen ja.

    Waar ging eenzaamheid der priemgetallen ook alweer over dan? Wel iets van gehoord, maar waar het preices om gaat is me ontgaan. En wat vond je er zo vreemd/apart aan?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb sinds ik die Vuijsje heb horen praten over zijn boek (in debat met een beledigde knuffelnegerin) wel interesse in het boek. Maar is dat nou veel expliciete seksscènes? want daar erger ik me aan.
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat over 2 personen die, door iets wat in hun jeugd is gebeurd, zich afgezonderd voelen van de rest (Alice en Mattia) en daar hun hele leven last van houden. Hun levens raken verstrengeld en blablabla. ;)
    Het verhaal op zich is wel heel goed geschreven, maar sommige fragmenten zijn heel vreemd (bijvoorbeeld dat gedeelte met dat snoepje, hoe dat wordt beschreven, ik zat echt met walging te lezen) of ze doen gewoon vreemde dingen. Ook het feit dat om de paar hoofdstukken opeens een gat van een paar jaar zit: aan de ene kant is het wel afwisselend maar aan de andere kant, de eerste bladzijde moet je echt even inkomen met wat er allemaal in die tussentijd is 'gebeurd'. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar voor het grootste gedeelte vond ik het een mooi boek hoor.

    Ik ben nu op 2/3e van het boek en er zitten wel wat seksscènes in, maar die zijn heel kort beschreven, dus een paar regeltjes wat er gebeurd en dan is het klaar. Zelf vind ik het boek tot op heden erg geniaal, gewoon het feit dat hij anders wordt bekeken door iedereen en het erg goed beschrijft. Alleen af en toe is het vervelend als die 'negers' (sorry, bij een gebrek aan een beter woord) in hun tongval/spreektaal gaan praten (ik word gek van het woord liegeman ;))
    Maar ik zou hem zeker gaan lezen, hij leest lekker weg.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe start? Mogen we dan alleen nog maar over fantasyboeken praten? :+

    edit: excuse me voor de dubbelpost :mad:
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik eis Murakami in de startpost of het feestje gaat niet door!
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oké da's wel relaxt. Ga 'm wel een keer lezen dan, ben benieuwd naar zijn visie. Hoorde trouwens dat hij het slot helemaal heeft moeten herschrijven n.a.v. commentaar van de uitgever of zijn agent ofzo. Vind ik een beetje jammer.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet eens zo een slecht idee. :+

    Mja, ik heb geprobeerd het topic wat algemener te maken dan deze. Wat hopelijk, maar waarschijnlijk niet, in meer posts resulteert.
    De opwindvogelkronieken? Ehm, ik zoek wel een plekje. (damn, hoe uitgebreid denk je wel niet dat het wordt als je wilt dat ik aparte boeken erin ga plaatsen. :p Ik ga geen geschiedenisles geven in meest invloedrijke boeken oid. :+ Het is maar een relatief simpele/korte startpost. Als ik meer mensen het topic wil inlokken lijkt het me geen goed idee dat ik ze gelijk wegjaag!)

    edit: Mja, hier is ie.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina