1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Zijn vandaag weer een paar valentijnskaarten in de fik gegaan in Iran, hehe. Was net op het nieuws. Ze vinden niet dat ze een westerse feestdag kunnen vieren na wat er gebeurd is met de spotprenten.

    *ziet op RTL nieuws 10 vrouwen in burka's valentijnskaarten verbranden :cool:

    Zullen wij met ramadan dan ook even een paar iraanse vlaggen verbranden en de mensen die vasten een worst voorhouden op straat :+

    *vind deze onzin echt nergens op slaan dat ze lekker doordraven nu met alles in het Oosten.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sorry dat ik het zeg, maar wat een zielige actie. Die mensen zijn echt gek, gaat nergens meer over.

    Ik heb het al eerder gezegd, respect moet van 2 kanten komen. Op deze manier maken dit soort mensen zich niet echt geliefder in het westen
    Gaat echt nergens meer over, echt middel-eeuws gedrag.

    Het gaat om een tekening, een spotprent, de naam zegt het al, spotprent. Dit word beschouwd als een grap en word niet echt serieus genomen. Behalve daar weer. Ze zouden er bewijze van spreken een 3e wereldoorlog voor starten.

    Geeft toch wel aan dat er iets niet klopt bij de mensen.

    Wij staan op hun feestdagen toch ook geen vlaggen te verbranden? Wij vallen toch ook hun ambassades niet aan, laten hun toch ook gewoon hun feestdagen vieren zonder ophef.

    Ik zat vroeger op een openbare basisschool waar ruim 35% van Marokkaanse afkomst was. Deze kinderen werd Arabische les geboden en kregen vrij op hun feestdagen. Wij hebben toen ook een paar keer zo'n les gevolgd om wat van hun cultuur te proeven, deden ze ook bij onze cultuur.
    Zo kan het ook, respect voor elkaar, normaal met elkaar omgaan.

    Maar nee, hoor, daar doen we niet aan. Voor de mensen die nu al die zotte dingen doen heb ik echt 0,0% respect.

    Ps: Wat ik wel altijd vreemd heb gevonden, zij kregen vrij op zowel hun als onze feestdagen, maar wij kregen geen vij om hun feestdagen, zij wel op de onze. Jeugdtrauma :'-(
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    OMG rikkel. LE-ZEN!

    Volgende post over uitvindingen haal ik weg hoor. Geez.
     
  4. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    dag beste mensen, ben ik weer..
    ik heb de oorzaak van dit allemaal gevonden, jaja het was heel simpel:
    DAg Des Oordeels

    Gebeurtenissen die voorkomen wanneer de dag des oordeels nadert:
    * Betalen van zakaat wordt een last
    * De man zal gehoorzaam zijn aan z'n vrouw en ongehoorzaam aan zijn moeder
    * De man zal zijn vrienden vriendelijk behandelen en zijn vader verafschuwen
    * De stemmen zullen zich verheffen in de moskee
    * Zangeressen en muziekinstrumenten zullen populair zijn
    * De tijd zal snel gaan, een jaar zal op een maand lijken, een maand op een week en een week op een dag
    * Mensen zullen in de ochtend gelovig zijn en in de avond niet meer en in de avond gelovig en in de ochtend niet meer

    Tekenen dat de dag snel zal aanbreken:

    * Verdwijnen van de kennis en de opkomst van onwetendheid
    * Zina (overspel) zal gangbaar zijn
    * Aantal mannen zal afnemen en vrouwen zal toenemen

    De grotere tekenen:
    * Zonsopkomst uit het westen
    * De dajjaal
    * het beest uit de aarde
    * Afdalen van Hazrat Iesa (Jezus)
    * de rook
    * Gog en Magog
    * drie grondverschuivingen (in het oosten en westen en een in arabie)
    * een vuur uit de richting van Aden (Jemen) die de mensen naar de plaats van de laatste bijeenkomst zal drijven of een wind die de mensen in een rivier gooit


    Nou mensen, veel plezier daaaaaaaaaaaaaaaggggggg
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Goed, en nu? 8)
     
  6. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    weet ik niet, ik dacht misshcien hebben jullie wat eraan ( en ik kwam het toevallig op google tegen ) ;)
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik vind het wel interessant wat je post, kan je er wat uitleg van geven?
    waar komt het vandaan? de Koran? ben wel benieuwd:)
    vooral dit:
    zegt me niet zo veel?
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  8. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    een aanslag duhuu. daar vallen doden mee. met een poppetje niet.


    En schriko ow dan had ik het verkeerd gezecht maar het komt op het zelfde neer
     
  9. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8

    Waar heb jij leren schrijven ? :'-(
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
  11. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    Jaa, het komt uit de Koran..
    De profeet vroeg aan God om kenmerken van de dag des oordeels en dit zijn er dus een aantal..
    En die laatste paar die jij niet snapt, snap ik ook niet echt, sommige wel
    * Afdalen van Hazrat Iesa (Jezus)
    deze bijv. Moslim geloven er in dat Jezus weer naar de aarde zou komen.
    * De dajjaal
    Ze zeggen dat er 30 ''neppe'' profeten zullen komen. En er zijn al een paar geweest..
    * de rook
    Er wordt gezegt dat de lucht vol met rook zal verschijnen

    de rest van de ondersten snap ik ook niet..

    hier onder een lijst met ''alle'' kenmerken:
    Allah Meester van de Dag des Oordeels (1:4) zegt in de Qor-aan: “Zij vragen jou (oh Mohammed ) over het Uur “Wanneer zal het plaatsvinden?” Zeg: “Voorwaar de kennis daarover is slechts bij Mijn Rabb (Heer), niemand kan over de tijd duidelijkheid geven dan Hij.

    Zwaar (is de kwestie) in de hemelen en op de aarde. Het zal slechts plotseling tot jullie komen.”Zij vragen jou alsof jij daarvan op de hoogte bent. Zeg: “Voorwaar, de kennis daarover is slechts bij Allah, maar de meeste mensen weten het niet.”( 7:187) “Zij vragen jou naar het Uur: “Wanneer zal het plaatsvinden?”Hoe kan jij dat noemen? Bij jouw Rabb is de kennis daarover. Voorwaar, jij bent slechts een vermaner voor wie het (Uur) vreest. Op de dag dat zij het (Uur) zien, zal het zijn alsof zij slechts een avond of morgen op de aarde verbleven.”(79:42-46)
    “Zij (de ongelovigen) wachten op niets dan het Uur dat onverwachts over hen kan komen. De tekenen er van zijn reeds gekomen, maar hoe zal voor hen de herinnering zijn wanneer het (Uur) werkelijk tot hen komt?”(47:18)

    De Profeet heeft ons door verschillende overleveringen op de hoogte gebracht wat de tekenen zijn voordat de dag des Oordeels zal plaatsvinden.
    Er zijn kleine tekenen die begonnen zijn bij de komst van de Profeet en nog steeds aan de gang zijn.

    Dan zijn er ook de grote tekenen die aangeven dat het einde der dagen werkelijk dichtbij is. Zodra de grote tekenen verschijnen zal het niet lang duren voordat de wereld zal vergaan, het zal in een vrij korte periode achtereenvolgend plaatsvinden.
    Deze tijd zal een hele zware beproeving worden voor de Moslims maar de Profeet heeft ons zoveel aanwijzingen en mogelijkheden gegeven om onszelf te beschermen tegen deze beproevingen.

    Een van die aanwijzingen is het aangeven welke tekenen we kunnen verwachten, door deze kennis is het mogelijk ons voor te bereiden.

    Kleine tekenen
    1. De komst van de Profeet .
    2. Splijten (delen) van de maan.
    3. De dood van de Profeet .
    4. De verovering van Jeruzalem.
    5. De plaag van Amwaas (Palestina).
    6. De verovering van Constantinopel (Istanbul).
    7. Een oorlog tussen Moslims en een roodachtig volk met smalle ogen, die sandalen dragen gemaakt van haar ( hier wordt de Mongoolse invasie in het Moslim territorium onder verstaan)
    8. Er zullen 30 valse Profeten (Dajjals) verschijnen
    9. De tijd zal sneller voorbijgaan.

    Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Het Uur zal niet komen totdat de tijd zo snel zal passeren, dat een jaar (voorbijgaat alsof het) een maand is, en een maand als een week, en een week als een dag, en een dag als een uur en een uur als de tijd die men nodigt heeft om een palmblad te verbranden.”(Ahmad)
    10. Kennis neemt af door de dood van geleerden en mensen zullen onwetende als hun leiders nemen.
    11. Rampen zullen toenemen (kijk naar de talloze stormen, aardbevingen, vulkaanuitbrastingen, modderstromen, vliegtuig -, trein-, verkeers rampen ect).
    12. Moorden zal toenemen, waarbij degene die gedood wordt niet weet waarom hij gedood is (zinloos geweld en onschuldige mensen die niet eens weten waarom hun land wordt gebombardeerd ect).
    13. Gierigheid zal toenemen in de harten van de mensen.
    14. Eerlijkheid verdwijnt, men zal diegene geloven die liegen en niet degene die de waarheid spreken.
    Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Voordat het Uur komt zullen er jaren van bedrog en misleiding zijn, waar een eerlijk persoon niet geloofd wordt en een persoon die liegt gelooft zal worden; en de onbenullige zal het voor het zeggen hebben.”(Ahmad)
    15. Iemand zal wensen in het graf te liggen dat hij passeert vanwege de grote fitnah (verdeeldheid, onenigheid en ellende).
    16. Weelde zal toenemen totdat een persoon zijn zaqat (armenbelasting) niet kwijt kan. Als hij het aanbiedt aan een persoon zal diegene zeggen dat hij het niet nodig heeft.
    17. Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen. (world trade centre, rembrandtoren ect ).
    18. Vrouwen zullen gekleed zijn maar toch zijn ze naakt.
    19. Zina (overspel) zal toenemen en heel normaal worden.
    Anas heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Onder de tekenen van het Uur zijn de volgende: “Overspel en het drinken van wijn zal normaal worden; het aantal mannen zal afnemen en het aantal vrouwen zal toenemen, totdat één man voor 50 vrouwen zal zorgen (dat 1 op 50 zal zijn).”(Boekhari)
    20. Alcohol gebruik zal toenemen (ook een heel bekend fenomeen, we zien de waarschuwingen drink alcohol vrij, drink met mate ect ect).
    21. Vrouwen zullen in de meerderheid zijn, zodat de verhouding 1 man op 50 vrouwen zal zijn.
    22. Het gebruiken van Riba ( interest en rente) zal normaal worden.
    23. Moslims zullen de kafirs nadoen, zelfs als deze in een hagedissen hol zullen kruipen de moslims dit ook zouden doen. (We zien het zo duidelijk om ons heen, moslims nemen zelfs de kleinste gewoontes over van de niet moslims, in de waan dat dit betekent dat ze zich ontwikkelen of modern zijn terwijl het juist zoals de Profeet het beschreef een hele Trieste zaak is, want wat is het nut om in een hagedissen hol te kruipen (bij wijze van spreken) maar omdat zij het doen doen de moslism het na).
    24. Twee grote landen zullen tegen elkaar vechten en elkaar doden maar zullen de zelfde leer aanhangen.
    25. Inkomsten zullen uit twijfelachtige bronnen komen, maar de moslism zullen zich daar geen zorgen over maken of hun inkomen wel of niet halal is.
    De Profeet heeft gezegd: “Voorwaar er zal een tijd komen waarin de mensen zullen leven, dat een gelovige niet bezorgd zal zijn hoe hij zijn geld heeft verdiend, of het Halal of Haram is.”(Ahmad)
    26. Salaam (begroeting) zal alleen gegeven worden aan degene die men kent en niet aan de gene die men niet kent ondanks dat ze moslim zijn.
    Abdullah ibn Masoed heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Voorwaar, onder de tekenen van de dag des Oordeels is, dat men alleen diegene groet (met de groet van de Islaam) die men kent.”(Ahmad)
    27. Een speciale begroeting wordt gegeven aan de mensen die een hoge positie bekleden.
    28. De opkomst van de Onderdrukkers en hun helpers.
    29. Het gewoon worden van Muziek en zijde kleding voor mannen.
    30. Dat iemand via een stok (of een dergelijke vorm) zijn familie op de hoogte brengt dat hij thuis komt. (de mobiele telefoontjes worden kleiner en kleiner, dit lijkt erop dat het hiernaar verwijst, iemand die zijn familie belt).
    Het was overgeleverd door Abu Said dat de Profeet heeft gezegd: “Het Uur zal niet komen tot de tijd dat een man zijn huis zal verlaten en zijn schoen, zweep of stok hem zal vertellen wat er met zijn familie gebeurt sinds hij het huis heeft verlaten.”(Ahmad)
    31. Hoge posities zullen worden gegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor die positie (bv door vriendjes politiek of onderdrukking of erving etc).
    32. Het wedijveren in het bouwen van prachtige moskeeën.
    33. Wilde dieren zullen tot de mensen spreken (als je ziet gorillas leren gebarentaal en communiceren zo met de mens, het begint er zo wel op te lijken maar Allahu Allem).
    34. Er zullen zware regenvallen komen die alles wegvagen (we zien dit in Amerika en in Azië, waar we volledige dorpen zien weg drijven door de zware regenval die stromingen en overstromingen veroorzaken).
    35. Aardverschuivingen nemen toe.
    36. Valse getuigenis zal normaal zijn.
    37. Homofilie zal toenemen (nou daar hoeven we verder niet op in te gaan).
    38. Roddelen neemt toe (ook daar hoeven we verder geen commentaar op te geven lijkt mij).
    39. De Eufraat zal een schat aan goud blootstellen en velen zullen erover vechten en er zullen vele doden vallen.
    40. Familie banden worden verbroken en het slecht behandelen van de buren.
    41. Graven worden veranderd tot Moskeeën (dus plaatsen van aanbidding, wat we dus ook veel om ons heen zien. Moslims onder anderen gaan op bedevaart naar graven van zogenaamde heiligen. Ze denken dat hun gebeden dan worden aanvaardt en zegeningen zullen krijgen terwijl de Profeet ons heeft gewaarschuwd de graven niet als gebedsplaatsen te nemen. Het is verboden in die plaatsen aanbidding te verrichten).
    42. Plotselinge dood die toeneemt.
    43. Haat in de harten van de mens.
    44. Toenemende regen maar afname in productie.
    45. De opkomst van Shirk (ongeloof) in deze Ummah.
    46. Toename van de Handel.
    47. Toename van grondverzakkingen.

    Grote tekenen
    1. De Mahdee.
    2. De Anti-Christ (Dajjal – Valse Messiahs).
    3. Het nederdalen van Eesah (Jezus).
    4. De Ghoeg wa Maghoeg.
    5. De 3 grote verzakkingen van de Aarde.
    6. Het verschijnen van Rook in de lucht.
    7. Het opkomen van de zon in het Westen.
    8. Het beest dat uit de Aarde komen (Daabbat ul-Ard)
    9. Het vuur dat de mensen bijeen zal drijven
     
  12. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de spotprenten grappig...

    Zo dat is eruit, en nu moet ik gaan onderduiken, want je weet het maar nooit. Ik zal iig niet meer overstraat kunnen omdat ik vrij mijn mening uit. Het is toch te belachelijk voor woorden dat humor niet gewaardeerd kan worden en er toe leidt dat je alles meot slopen.

    Of laten we valentijns kaarten verbranden. Moeten wij door alle wel serieus (is veel erger dan grappen) gemeende uitspraken van jullie nou in ene ook zo gaan doen. Moeten wij atoombommen gaan gooien en alle arabieren in elkaar gaan slaan:confused: Denk is na iedereen het gaat egt nergens over|:-
     
  13. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest het effe snel zeggen want ik moest naar school. sorry
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het ff zitten doorlezen en valt me op dat er veel dingen ook zo in de bijbel staan, precies hetzelfde maar als ik het ff bestudeer valt het me ook op dat de ''moslims'' die zo demonstreren in de arabische wereld eigenlijk precies doen wat ook voorspeld wordt in de koran! (dus fout bezig zijn)...
    die mensen moeten dus hun eigen gebedsboek nog eens goed doorlezen zou je zeggen want:
    -36. Valse getuigenis zal normaal zijn. (Dat is wat de imams in westerse werelden bij het leven doen:confused: tegen ons andere dingen als tegen hun eiegn geloofsgroep zeggen)
    -38. Roddelen neemt toe (Dat is wat sommige regeringen in de arabische wereld doen door geruchten over de westerse wereld zo door te geven aan het volk via de media dat ze een verkeerd beeld van ons krijgen)
    -43. Haat in de harten van de mens.(vuur staat symbool voor haat/geweld en vlaggen verbranden is een uiting van haat en geweld en het in brand steken van ambassades helemaal.)

    wel interessant vind ik sommige stukken uit de Koran van hierboven, als je het goed bestudeert zie je dat zo ongeveer de halve moslimwereld in de arabische landen een geloof aanhangt wat totaal niet in overeenstemming is met wat ze zelf doen!
    nu moet ik zeggen dat zo ongeveer de hele westerse wereld doet wat in de Koran als verkeerd wordt gezien, maar nu heeft de westerse wereld een ander geloof en de mensen uit de arabische wereld ''zeggen'' de islam aan te hangen dus dat is niet echt te vergelijken denk ik...
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , inderdaad enkele voortekenen die worden beschreven in dat stukje zien we nu overal de kop opsteken .
    En diegene die hier verantwoordelijk zijn , zijn de moslims zelf en dan kun je ook stellen dat er in de koran niet de ondergang van de wereld maar wél de ondergang van de extremistische fundamentalistische islamitische wereld beschreven staat .
    Stel dat alle fundamenteel extremistische moslims hun rugzakske op hun rug nemen , en allemaal tegelijk aan de ontstekingskoord trekken , dan krijg je daar een aarbeving in het oosten , het midden en het westen tegelijk met grote rookwolken erbovenop en kunnen wij hier zeggen daaag gozers doe de groeten aan allah en eindelijk eens een begin maken aan een wereld waarin respect, liefde en verdraagzaamheid aan de orde zal zijn,wat nu niet erg lukt aangezien er een godsdienst is die uitblinkt door zijn gebrek aan respect en verdraagzaamheid tegenover al wie er een ander geloof en of levensvisie heeft.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vond ze ook grappig, maar ja, daar is humor en relativeringsvermogen voor nodig, en die twee dingen zijn in de islam net zo ongewoon als water in de woestijn 8)
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Bron: Nu.nl


    Hatsee, nog meer doden. Ze zijn nog steeds lekker bezig. En maar gebouwen proberen af te branden... Nice job, idiots!
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    _O_
     
  19. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    en toch wil deze gozer blijven leven ( Roberto Calderoli)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  20. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    jongen als ze het zo willen gaan we toch ook niet meer helpen met oorlogen, aanslagen, rampen. Dat vind ik dan en ik kan dan echt boos worden om die domme mensen. Wij hebben al zo vaak spotprenten gekregen van hun. Dan steken wij toch ook niet dingen in de fik. Zijn ze gestoord ofzo. Nee ik vind dat we uit irak uit afganistan en alle andere landen gaan en ze lekker dood laten gaan met rampen moorden enz.
     

Deel Deze Pagina