Dit topic gaat over de James Bond filmreeks. Omdat er een aantal members, waaronder ikzelf, bezig is met een James Bond "Marathon" (lees: alle Bond-films kijken, verspreid over meerdere jaren), lijkt het me interessant om hier een apart topic over te maken. Ikzelf zit middenin de Pierce Brosnan periode, de eerstvolgende die ik ga kijken is Tomorrow Never Dies. Vanaf GoldenEye heb ik alles geloof ik wel eens gezien (afgezien van Skyfall, die bewaar ik voor het laatst), maar dat is al zo lang geleden dat ik ze nog wel eens wil kijken. Er zijn 23 films geproduceerd door Eon, dit zijn de "officiële" Bond films. Daarvan heb ik er nu 18 gezien. Misschien is het leuk om daar een lijst van bij te houden? Tyrant 23/23 Leukste tot nu toe: On Her Majesty's Secret Service Dusky Demon NL 18/23 Leukste tot nu toe: On Her Majesty's Secret Service Hier is een overzicht te vinden van de James Bond films: http://en.wikipedia.org/wiki/James_Bond_in_film
Ha, tof! RTL7 heeft in mei ook een James Bond maand! Ik heb Octopussy als laatste gezien, dus 13 delen so far. De leukste is denk ik Goldfinger? Of toch On Her Majesty's Secret Service? Kan niet zo goed kiezen. De minste was Moonraker.
Dat moment dat je al 5000x de Dam hebt gespeeld in 007 GoldenEye op de N64 en dat je jaren later de film GoldenEye bekijkt. Prachtig dat stuk
Haha nice, die RTl7 marathon is een goed moment om alles te kijken Mijn lijst iig nog een keer : 1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969 2. Thunderball [7.8] 1965 3. Licence to Kill [7.8] 1989 4. From Russia With Love [7.6] 1963 5. For Your Eyes Only [7.5] 1979 6. Goldfinger [7.5] 1964 7. Casino Royal [7.4] 2006 8. Dr. No [7.2] 1962 9. A View to a Kill [7.2] 1983 10. GoldenEye [7.2] 1995 11. Skyfall [7.1] 2011 12.The Man With The Golden Gun [7.1] 1974 13. Live and Let Die [7.1] 1973 14. Tomorrow Never Dies [7.0] 15. Octopussy [7.0] 1983 16. The World is Not Enough [6.9] 1999 17. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977 18. The Living Daylights [6.8] 1987 19. Quantum of Solace [6.8] 2008 20. You Only Live Twice [6.8] 1967 21. Moonraker [6.8] 1979 22. Diamonds Are Forever [6.4] 1971 23. Die Another Day [5.8] 2001 Beste Bond: 1. Sean Connery 2. Pierce Brosnan 3. Daniel Craig 4. Timothy Dalton 5. George Lazenby 6. Roger Moore Zo dat je het even weet. Alleen van Licence to Kill kan ik mij niet herinneren dat het zo'n vette film was, dat is de enige waarvan ik achteraf denk, zo, die staat best hoog
Ik heb tussendoor geen beoordeling gegeven of review geschreven, dus voor mij is het helemaal onmogelijk om nog goed te bepalen welke tof waren en welke minder. Als je in het lijstje in de startpost wilt moet je ff aangeven hoeveel films je gezien hebt en wat je de leukste vond, dan probeer ik het bij te houden. Of stuur me even een pm, dan komt het zeker goed.
Licence to Kill was voor mij 1 van de eerste bonds die ik zag als (te jong ) kind. Die haaiscene heeft me best lang achtervolgd bij het zwemmen, jaws was er niks bij Volgens mij heb ik in de jaren maar iets van 3 bondfilms gemist, de vroegere heb ik jaren geleden al eens teruggezien. Ik wacht nog altijd op het moment dat die Blu Ray box onder de 100 euro duikt en dan wordt het tijd voor mijn marathon
Net A View to Kill gezien. Leuke Bond, ik vind Zorin een toffe badguy. Het is jammer dat May Day in het begin echt een verschrikkelijk character is. Plus Midge
Vind de Bond films altijd wel vermakelijk, al moet ik zeggen dat ik de laatste delen (zeker Skyfall) niet zo denderend vind. Het is aardig, maar te geforceerd. Denk dat het sowieso lastig is om trouw te blijven aan de oude Bond films, tijden veranderen immers. Aangezien ik toch zat films kijk, moet ik ook maar eens alle delen opnieuw gaan bekijken.
Zelf net de Top Gear 'James Bond' special gekeken. Is al twee jaar oud, maar wel erg tof voor de liefhebber. http://www.streetfire.net/video/top-gear-50-years-of-bond-cars_part-1_2403449.htm
Die Another Day gekeken vandaag, daar was ik gestrand met m´n marathon. Wow, wat valt die nu tegen joh. Dat was één van mijn eerste Bonds, maar die is me een partij kut. Halle Berry was een stuk hotter in mijn geheugen, die Frost was best lekker. Die gentherapie is echt te kut en de eindscenés zijn ook whack. Zo. Gelukkig lees ik net dat Christopher Walz in deeltje 24 op mag draven. Goede casting, denk ik.