1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou je kunt beter iets kiezen wat je leuk vind ipv het salaris later.
    Als je veel wilt verdienen moet je Bedrijfskunde gaan doen of Tandheelkunde...
     
  2. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel graag Journalistiek willen doen, maar ik wil niet naar Utrecht :p.
     
  3. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    TU in Eindhoven voor mij. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke opleiding, maar het wegstrepen heeft me tot twee opleidingen gebracht:

    Technische Bedrijfskunde: Mooi algemeen en een middenweg van techniek en economie.
    Technische Innovatiewetenschappen: Vrij nieuwe opleiding, klinkt leuker dan Technische Bedrijfskunde, maar weet het risico niet. Iemand die dit volgt en me meer kan vertellen over [de hoeveelheid] banen o.i.d. die in deze richting liggen? Ik vind de opleiding ook vrij weinig mogelijkheden bieden in masters opleidingen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  4. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Overal in het land kun je Journalistiek doen dus dat maakt nie uit he.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben van plan HBO Autotechniek aan de HAN te gaan studeren. Het schijnt een moeilijke opleiding te zijn (ongeveer 50% valt af het eerste jaar) maar dit is echt wat ik wil. M'n 360 de deur uit en dan moet het wel lukken :+
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Ik vind het altijd zoveel van die bobo's bij Technische Bedrijfskunde (tenminste in Delft)
     
  7. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    is er hier imand die biomedische wetenschappen studeert en even kort kan uitleggen wat het precies is. ik was naar een voorlichting erover gegaan maar daar werd ik niet veel wijzer van, het kan nooit zo leuk zijn als dat ze daar vertelden :+
     
  8. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat houd bedrijfskunde in?
     
  9. Traxx

    Traxx Dutch Racing Crew

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die nog geen keuze kunnen maken, ikzelf heb mij ook pas 3 weken voor het academisch jaar ingeschreven (8)) voor Algemene Economie aan de Universiteit van Tilburg, en het gaat prima .

    Nou is dat in mijn geval niet gebruikelijk, wil namelijk de Luchtmacht in en ben al redelijk ver met keuringen, maar omdat het keuringstraject zo lang duurt, en ik geen zin had om een jaar bij de Appie Heijn te werken, ben ik om de tijd te doden toch maar een jaar gaan studeren.

    Wat mooi is voor aankomende studenten, althans bij de UvT zo, maar elders ook volgens mij, is dat het eerste Bachelor-jaar voor verschillende studies hetzelfde is. Je hebt dus vaak een jaar om je nog dieper te orienteren.:thumbs:

    Iedereen alvast veel succes met je keuze!\o/
     
  10. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat voor studie je moet doen na de middelbare school, om architect te worden ? :)
     
  11. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 tot 3 jaar gedacht om Journalistiek te gaan studeren, maar sinds een paar maanden ben ik tot de conclusie gekomen, dat, hoe leuk ik schrijven ook vind (ja echt :+), ik veel liever media wil studeren.. Ik wil uiteindelijk producent worden, en dan het liefst van urban acts.. Ik doe nu Cultureel werk op het MBO, maar ik heb uitgezocht, dat, zolang je een niveau 4 MBO hebt, je gewoon toegelaten word. Wat ook weer een voordeel is van Media, omdat daar geen toelatingsstop op zit.. bij Journalistiek wel..
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Bouwkunde?
     
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken iemand die Bouwkunde studeert in Delft en daar zeer tevreden over is. Hij maakt nu al maquettes, tekeningen, plattegronden etc. Dat is de leuke kant van de opleiding. Minder leuk is de wiskundige kant, waarvoor hij meer moeite moet doen. Over de stad daar heb ik tot nu toe alleen maar goeds gehoord, maar het is daar wel aan te raden om bij een vereniging te gaan. :)

    /edit: hij wil idd architect worden, dus het is er wel de goede studie voor.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Ik zie ze altijd lopen en daarnaast zit er iemand in mn mentorgroepje die vorig jaar bouwkunde heeft gedaan, maar die zegt juist dat de wiskundige kant bijna niet aanwezig is bij bouwkunde. En ja, maquettes bouwen en tekenen doen ze daar zeker :+
     
  15. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    En bedankt ;) Ik heb zelf Technische Bedrijfskunde gestudeerd in Utrecht en deze studie in 2001 afgerond (en toen kreeg je nog de titel "Ing.", toch wel leuk Dhr. Ing. :)). Vond het persoonlijk niet zo'n leuke opleiding omdat bij mij de nadruk meer op het economische gedeelte lag dan op het technische vlak (waar mijn interesses meer naar uitgingen). Maar, als je een middenweg wilt hebben dan kun je met TB goed uit de voeten omdat je overal wel wat van weet.
     
  16. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ja. Die middenweg is dus hetgene wat mij aanspreekt van die opleiding. Technische innovatiewetenschappen is dan een middenweg tussen techniek en sociale vaardigheden [je krijgt recht, psychologie en sociologie]. Er komt zelfs nog een beetje economie bij. Maar er zullen vast weinig mensen zijn die 'ervaring' hebben met deze opleiding. Dus dan maar weer eens gaan rondkijken bij één van die oriëntatiedagen ofzo.
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer nu op het MBO hier in Den Haag voor beveiliger, duurt 2 jaar, ik weet nog niet precies wat ik in die opleiding wil ga doen, daarom ga ik denk ik ook nog door voor het 3de jaar, tot nu toe zijn ze tevreden over mij bij de opleiding ^^
     
  18. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm ik zit eraan te denken om Bestuurskunde te gaan studeren. Iemand ervaring met deze studie?
     
  19. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit te denken aan Media en Cultuur (of iets dergelijks) aan de Universiteit van Amsterdam.
     

Deel Deze Pagina