1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    [gb]
    Algemeen
    [/gb]
    Deel 2?
    Ja.

    Waarom?
    Omdat we in het vorige topic 1000 posts hadden bereikt.

    Oh, ok. Ik dacht dat jullie nu pas aan het 2e boek toe waren
    Nee hoor

    Dus
    Ja?

    Harry Potter?
    Ja.

    Wie is dat dan?
    Harry Potter is een zevendelige serie jeugdboeken geschreven door de Britse schrijfster J.K. Rowling. Het eerste deel, Harry Potter en de Steen der Wijzen, verscheen in 1997. Alle zeven geplande boeken zijn inmiddels uitgekomen, het laatste - Harry Potter en de Relieken van de Dood - op 17 november 2007.

    Oh, waar gaat dat dan over?
    De boeken spelen zich af rond de puberteit van Harry James Potter, die op zijn 11e ontdekt dat hij magische gaven heeft en op Zweinstein (oorspronkelijke Engelse versie: Hogwarts) naar school gaat. De schrijfster heeft een complete en tamelijk consistente mythologie geconstrueerd waarin de verhalen zich afspelen. Hierin komen vele elementen uit andere succesvolle kinderboeken terug, maar wel op een heel eigen en originele wijze.

    Ook de gebruikelijke fantasythema's uit fantasyboeken (bijvoorbeeld de Aardzee-serie van Ursula Le Guin of In de Ban van de Ring van J.R.R. Tolkien) spelen een grote rol in de verhalen over Harry. Verder is er invloed merkbaar van sprookjes, Engelse kostschoolboeken (zoals 'Tom Brown's Schooldays') en bepaalde sciencefictionboeken. De gedeelten die zich bij de familie Duffeling afspelen doen sommigen meer aan de kinder-horror van Roald Dahl denken.

    Hoewel de boeken in eerste instantie bedoeld zijn als kinderboeken, worden ze ook door veel volwassenen gelezen. De boeken worden vaak niet als kinderachtig beschouwd; integendeel, ze snijden heel 'volwassen' thema's aan zoals racisme, moord en het verlies van dierbaren. In het Verenigd Koninkrijk worden er ook adult editions (volwassenenedities) van de boeken uitgegeven met een identieke tekst maar met een serieuzere omslag. Dit biedt een aantal voordelen: volwassenen hebben minder het (voor sommigen bezwarende) idee dat ze een kinderboek aan het lezen zijn, ze hoeven zich niet beschaamd te voelen als ze een Harry Potter-boek in het openbaar lezen, en in veel boekenkasten past de donkere kaft beter bij de andere boeken. De inhoud van de adult editions is precies hetzelfde als de normale (Brits Engelse) uitgaven.

    [gb]
    De boeken
    [/gb]

    [​IMG]
    (1998)
    [​IMG]
    (2000)​
    [​IMG]
    (2000)​
    [​IMG]
    (2000)​
    [​IMG]
    (200:cool:
    [​IMG]
    (2005)​
    [​IMG]
    (2007)​

    Andere boeken


    [​IMG]
    (2009)​
    [​IMG]
    (2001)​
    [​IMG]
    (2001)​
    Persoonlijke aanrader


    Zelf koop en lees ik alleen maar Harry Potter gerelateerd werk als het door JK Rowling zelf is geschreven. Hierop heb ik 1 uitzondering gemaakt.

    [​IMG]
    (2008)
    Toekomstige boeken


    J.K. Rowling is bezig aan het 'Scottish Book'. Een uitgebreide encyclopedie over de Harry Potter wereld.
    Wanneer het uitkomt is niet bekend. Maar reken er maar op dat het voorlopig nog niet zal komen.

    En of er ooit nog een volwaardig Harry Potter boek uitkomt...? J.K. Rowling heeft gezegd van niet. Maar ook zei ze 'zeg nooit nooit'.
    Al zou ik er de komende 10 jaar niet op rekenen. Daarna eigenlijk ook niet. Maar hopen mag altijd!


    [gb]
    De films
    [/gb]

    Op het moment dat ik dit schrijf zijn er 6 films uitgekomen.
    • Harry Potter en de Steen der Wijzen (2001) - Trailer
    • Harry Potter en de Geheime Kamer (2002) - Trailer
    • Harry Potter en de Gevangene van Azkaban (2004) - Trailer
    • Harry Potter en de Vuurbeker (2005) - Trailer
    • Harry Potter en de Orde van de Feniks (2007) - Trailer
    • Harry Potter en de Halbloed Prins - Trailer

    Harry Potter en de Halfbloed Prins is net uitgekomen, en ze zijn inmiddels alweer een tijdje bezig met de 7e en 8e film.
    Die zouden in november 2010 en juli 2011 uit moeten komen.

    Update:
    Part 1 is uit en Part 2 komt er ook alweer snel aan:

    • Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 & 2 - Trailer
    • Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - Trailer
    • Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - Trailer


    De cast


    Daniël Radcliffe = Harry Potter
    [​IMG]

    Rupert Grint = Ron Wemel
    [​IMG]

    Emma Watson = Hermelien Griffel
    [​IMG]

    Tom Felton = Draco Malfidus
    [​IMG]

    Bonnie Wright = Ginny Wemel
    [​IMG]

    James & Oliver Phelps = Fred & George Wemel
    [​IMG]

    Richard Harris / Michael Gambon = Albus Perkamentus
    [​IMG] [​IMG]

    Alan Rickman = Severus Sneep
    [​IMG]

    Robbie Coltrane = Rubeus Hagrid
    [​IMG]

    Maggie Smith = Minerva Anderling
    [​IMG]
    • Evanna Lynch = Luna Lovegood
    • Katie Leung = Cho Chang
    • Julie Walter = Molly Wemel
    • Mark Williams = Arthur Wemel
    • Matthew Lewis = Marcel Lubbermans
    • David Thewlis = Professor Lupin
    • Gary Oldman = Sirius Zwarts


    [gb]
    De games
    [/gb]

    [​IMG]

    Als ik me niet vreselijk vergis zijn er op dit moment 7 games uit van Harry Potter. Allen gemaakt en uitgegeven door EA.
    • Harry Potter en de Steen der Wijzen
    • Harry Potter: WK Zwerkbal
    • Harry Potter en de Geheime Kamer
    • Harry Potter en de Gevangene van Azkaban
    • Harry Potter en de Vuurbeker
    • Harry Potter en de Orde van de Feniks - XBW topic
    • Harry Potter en de Halfbloed Prins - XBW topic

    Er komt sowieso nog 1 game uit samen met Harry Potter and the Deathly Hallows. Misschien zelfs 2, maar dat ligt aan EA.
    Nu maar hopen dat ze deze keer een betere game afleveren dan ze bij de Half-Blood Prince hebben gedaan!

    • Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - XBW Topic
    • Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - XBW Topic
    [gb]
    J.K. Rowling
    [/gb]

    Ik zal het kort houden. J.K. Rowling... De alleenstaande moeder die zonder geld in een trein op een ideetje kwam over een tovenaarsleerling. De vrouw waarbij haar idee en manusscript van het eerste boek tientallen keren werd afgewezen. De vrouw die miljoenen mensen wist te boeien met haar verhaal.

    De vrouw waaraan we Harry Potter te danken hebben.
    [​IMG]
    Feitje: Waarom wordt haar naam steeds in initialen vermeld? Omdat ze in het begin bang waren dat jongens de boeken niet zouden lezen als ze wisten dat het door een vrouw was geschreven

    [gb]
    Links
    [/gb]



    [gb]
    Ik
    [/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Deel 2! Wie had dat ooit voor mogelijk gehouden!
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Mooi dat ik deze legendarische dag kan meemaken!
     
  4. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Dulle waarom vond jij deel 4 en 5 minder goed als 1,2 en 3?
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow een deel 2 _O_ Vraag me af of we deze ooit gaan vol gaan krijgen met 1000 posts O-)

    Ik ga volgende week op vakantie en neem denk ik de eerste 3 delen mee om maar weer eens opnieuw te beginnen..voor de zoveelste keer.
     
  6. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag: in hoeveel dagen hebben jullie de harry potter boeken uitgelezen
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    23 januari begonnen en 5 April was ik klaar. Maar heb niet non stop gelezen, vaak kwam voetbal voor HP en heb ook 2 weken niks gelezen omdat ik elke keer werd onderschept als ik naar de bieb wou voor het laatste boek. :+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb alleen de eerste 3 gelezen, volgens mij de eerste 2 in een dag of 2 gelezen zittend in het zonnetje op mn balkon. 3e heb ik stukje bij beetje in de bus gelezen dus dat heeft wel wat langer geduurd
     
  9. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De films bedoel ik dan he.
    En tsja.. Ik weet het niet :p... Dat waren de eerste dikkere boeken, dus dan merk je des te beter dat ze een hoop hebben weggelaten en dat er dingen gewoon niet kloppen.

    Ook gewoon een gevoelskwestie. Misschien als ik er diep over nadenk dat ik dan beter kan aanwijzen wat er mis mee is. :+
    1 hoofdstuk per dag.
    Dus reken maar uit hoeveel hoofdstukken de boeken hebben. ;)
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Deel 4 & 5 vind ik gewoon goede films hoor. Mooie balans tussen actie en verhaal alleen sommige belangrijke elementen zijn uit de film gehaald om de "flow" te bevorderen.

    Ben al blij genoeg dat Deathly Hallows in 2 delen komt. The Half-Blood Prince vond ik daarintegen weer erg tegenvallen ... daar probeerde ze het beste van't verhaal te showen en was er een ware "build-up" naar het gevecht in de school maar dat bleef uit.
     
  12. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik kan als ik het wil alle boeken in een dag uitlezen, maar omdat ik ze uit mijn hoofd ken lees ik ze niet nog een keer:)
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Jij moet dan wel heel veel vrije tijd hebben is het niet? :+
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    In de vakantie wel, als de school weer begint niet:mad:
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Neuh, maar wacht maar jongen. School moet je zien als een GROTE vakantie. Dat is lang leve de lol. Zodra je je diploma's hebt en afgestudeerd bent is het einde ... dan kan je aan de bak. 40 uur per week :+
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vraag me trouwens van Deel 6 af, voor de mensen die het boek en de film hebben gezien, wat er dan allemaal weg is gelaten in de film wat zo belangrijk was? Want ik zie dat veel mensen hun cijfer van de film op dit punt baseren. Graag in spoilers!
     
  17. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    De link is op basis van de trailer.. maar ik denk dat ik ergens maar het eerste harry potter boek vandaan ga toveren.. ik hou totaal niet van lezen, maar wil het eigenlijk toch wel proberen.
     
  19. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan het ook gwn in de bibliotheek gaan halen, als je er geen geld voor wil uitgeven.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Als mij het lukt dan lukt jou het ook Arti. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina