1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox 360 Algemeen (vragen/opmerkingen) [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    [​IMG]
    [gb]Xbox 360 Algemeen[/gb]
    Heb je kleine vragen, opmerkingen of heb je gewoon iets te melden dat niet echt in een nieuw topic thuis hoort? Dan zit je hier op het juiste adres. Alles dat direct met de Xbox 360 te maken heeft, wordt hier besproken. Wil je meer informatie over specifiekere onderwerpen? Klik dan hieronder voor een van de speciale topics:
    Hier is een mooie post van High 5 die mensen vast van de nodige hulp kan voorzien voor als je Xbox het niet meer doet.

    [gb]Console[/gb]

    Huidige modellen
    Er zijn momenteel twee versies van de Xbox360 te koop. Beide versies zijn een variant van de Xbox 360 S. Speciaal topic: Xbox 360 S

    [​IMG][​IMG]

    -Xbox 360 S 250GB
    De nieuwe Xbox 360. Hij is er! Klaar voor morgen met een nieuwe, slankere machine in een geheel nieuwe zwarte hoogglans afwerking. Wi-Fi is ingebouwd voor eenvoudigere aansluiting met een wereld vol entertainment op Xbox LIVE. Bovendien is hij klaar voor de controller-loze ervaring van Kinect waarmee je eindelijk écht opgaat in het spel. Ook beschikt deze nieuwe Xbox 360 over een grotere harde schijf en heb je genoeg ruimte om je favoriete games en films op te slaan. Adviesprijs: €249,-.

    -Xbox 360 S 4GB
    De nieuwe Xbox360. Verschil met de 250GB is de opslaggrootte en de matte afwerking. Adviesprijs: €199,-.

    Oude modellen
    [​IMG]

    Alle oude modellen hebben het oude design. De volgende varianten zijn uitgekomen:
    • Xbox 360 Core
    • Xbox 360 Premium 20GB
    • Xbox 360 Elite 120GB
    • Xbox 360 Pro 60GB
    • Xbox 360 Arcade
    • Xbox 360 Super Elite 250GB

    [gb]Controller[/gb]
    [​IMG]

    Zoals je kan zien is er aan de controller (op de kleur na) weinig veranderd. De bekende ABXY knoppen, de 2 richting sticks en de D-pad zijn allemaal aanwezig. Ook de start en back knoppen zijn er nog, hoewel ze nu op een andere plek zitten. Wat wel nieuw is, is dat het logo is vervangen door een knop. Deze knop zal je direct naar het Xbox dashboard brengen, maakt niet uit wat je aan het doen bent. Dus als je een film aan het kijken bent en je krijgt een invite, 1 ram op deze knop en je ziet gelijk van wie en waarvoor. Deze knop word omringt door de zogenaamde 'Ring of Light' die zal gaan knipperen en wijzen enzo dat er wat aan de hand is op xbl.
    Wat verder opvalt voor de oplettende lezer, is dat de zwarte en witte toets verdwenen zijn. Nu zijn deze niet weggelaten, ze zijn verplaatst naar de bovenkant van de controller als schouderknoppen. Dus je hebt dan de gebruikelijke 2 triggers, waarboven zich de 2 nieuwe schouderknoppen zitten.

    [​IMG]

    [gb]Hardware[/gb]
    De Xbox 360 is de eerste spelcomputer in een nieuwe generatie, terwijl zijn voorganger juist de tweede in zijn generatie was. Maar dat is natuurlijk niet het enige verschil tussen de twee spelcomputers van Microsoft. Vooral qua hardware is de Xbox 360 een stuk krachtiger dan de Xbox. Moest de Xbox het nog doen met een Intel Pentium III processor van 733 MHz, de Xbox 360 is uitgerust met drie afzonderlijke kernprocessors met een snelheid van 3,2 GHz per stuk, gebaseerd op de IBM Power PC-processor. Het geheugen van de Xbox 360 is ook flink opgekrikt: van 64 naar 512 MB RAM.

    Daarnaast is de grafische kaart vervangen door een krachtigere en snellere variant. De Xbox 360 beschikt over een grafische kaart van ATi met een snelheid van 500 MHz. Hierdoor is de Xbox 360 in staat games van een grafisch hoger niveau op het beeldscherm te toveren. Ook worden alle games voor de Xbox 360 zo ontwikkeld dat ze HD-TV ondersteunen. HD-TV staat voor High Defintion-TV en kan een veel hogere beeldresolutie aan dan de 'gewone' TV. Het maximale haal je dus uit je Xbox 360 als je over een HD-TV beschikt.

    Tot slot beschikt de Xbox 360 over een verwisselbare harde schijf, terwijl die er in de Xbox ingebouwd zat. Doordat de harde schijf verwisselbaar is, ben je ook niet verplicht deze te kopen. Er zijn namelijk twee pakketten samengesteld: een mét harde schijf en een zonder. De opslagcapaciteit van de harde schijf bedraagt 250 GB en deze is dus ook los te koop.

    [gb]Accessoires[/gb]
    Accessoires voor de Xbox 360 beschikbaar:
    • Xbox 360 Live vision camera
    • Xbox 360 Hard Drive (20 GB)
    • Xbox 360 Hard Drive (60 GB)
    • Xbox 360 Hard Drive (120 GB)
    • Xbox 360 Hard Drive (250 GB)
    • Xbox 360 Memory Unit (64 MB)
    • Xbox 360 Memory Unit (256 MB)
    • Xbox 360 Memory Unit (512 MB)
    • Xbox 360 Faceplate, in verschillende stylen: woody, black, sun, chroom, ect.
    • Xbox 360 Wireless Controller
    • Xbox 360 Wired Controller
    • Xbox 360 Play & Charge Kit
    • Xbox 360 Quick Charge Kit
    • Xbox 360 Rechargeable Battery Pack
    • Xbox 360 Wireless Networking Adapter
    • Xbox 360 Wireless N Adapter
    • Xbox 360 Headset
    • Xbox 360 Universal Media Remote
    • Xbox 360 Component HD AV Cable
    • Xbox 360 Advanced AV Cable
    • Xbox 360 VGA HD AV Cable
    • Xbox 360 Wireless Headset
    • Xbox 360 Wireless Racing Wheel (niet meer te koop)
    • Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows
    • Xbox 360 HD DVD Player (niet meer te koop)
    • Xbox 360 Afstandsbediening
    • Xbox 360 Kinect

    [gb]Dashboard[/gb]
    Het dashboard heeft al meerdere keren een facelift ondergaan. Dit is de laatste versie van het dashboard, van November 2010:


    [gb]Xbox Live[/gb]
    Er is veel meer aandacht aan Live besteed bij de Xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal in ieder geval Live ondersteunen.
    De grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van Xbox Live verschijnen. Namelijk Silver en Gold. Bij Xbox Live Silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij Xbox Live Gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met Xbox Live Silver kan je niet online gamen. Daar heb je dan een Xbox Live Gold abonnement voor nodig. Het Gold abo zal net zo veel gaan kosten als Xbox Live nu kost en alle huidige Xbox Live abo's zullen ook overgezet worden naar Gold bij de launch. Ook is er bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt Live veel toegankelijker.

    [gb]Vorige Delen[/gb]
    Hier vind je de oude delen van dit topic:

    Nieuwe ideeën voor de startpost? Meld ze bij mij!​
     
  2. Sparki3h

    Sparki3h Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, alweer 7 delen..^^ Best druk bezochte site, altans zo merk ik het in m'n 3 geregistreerde dagen:p
     
  3. matthieu1

    matthieu1 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    He,

    Ik weet niet of ik mij in t juiste topic bevind, maar mss kan iemand mij verder helpen.

    Is het mogelijk om gedownloade films te branden op een dvd en te laten afspelen op de 360 slim? Heb het namelijk geprobeerd, maar de 360 geeft aan dat het schijfje niet kan worden gelezen. Het is een mkv bestand en ik speel het normaal gesproken af met VLC MP op de computer. Misschien dat het aan t type bestand ligt?

    Alvast bedankt!
     
  4. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Normaal moet die gewone gebrande dvd's kunnen afspelen.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    De xbox heeft geen codec om mkv's af te spelen
     
  6. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    omzetten met bv ConvertXtodvd, maar als je n blu-ray rip of zo omzet met dit programma wordt de kwaliteit wel n stuk minder
     
  7. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren kwam ik iets heel opmerkelijks tegen op mijn Xbox.

    Ik wou een Party joinen maar mijn Xbox zei van dat ik een Gold subscription nodig had en of ik dat wou doen. Maar ik heb al een Gold Subscription :+

    Maar ik ging nog een keer dezelfde party joinen en ik zat er direct in. Meer mensen wel eens van dit soort dingen meegemaakt?
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    kreeg net ook n bericht van not available toen ik n party wilde joinen, maar heeft te maken met de update denk ik.
     
  9. MuratErol

    MuratErol Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan me helpen?

    Beste,

    Sorry ik ben nieuw hier...en wil graag geholpen worden...

    Kan je een xbox-360 memory card stick kopieren naar een andere memory card stick van 360?

    Kan je me aub helpen?

    Murat

    groeten
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat kan, gewoon allebei in de 360 doen, daarna kan je dingen naar elkaar kopieren.
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Weet iemand wat de minimum eisen zijn voor een usb stick qua snelheid etc. om goed te werken op de Xbox?
     
  12. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn xbox leest m'n iphone niet ... Er staat: Connect a portable device to your console's usb port.
    Maar dat heb ik natuurlijk gewoon gedaan.
    Uitzetten of opnieuw de kabel erin doen lijkt niet te werken..
    Vind het raar want eerst deed ie t altijd...
     
  13. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou toch minimaal 1gb pakken, verder maakt het niet zoveel uit, zorg wel dat het geen ding uit 2005 is ofzo want dat werkt niet optimaal, en je weet dat hij geformateerd word zodra je hem in de xbox doet?
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ja, ik heb er op dit moment al 1 aan hangen van 8gb en die doet het prima. Nu had ik pas een andere gekocht van 16 gb, maar bij die werd aangegeven dat hij niet optimaal was voor gebruik met de Xbox 360. Dus vandaar dat ik het even zeker wil weten voordat ik er weer 1 koop;)

    Edit: Is deze bijvoorbeeld geschikt: http://www.opusshop.nl/SanDisk-Cruzer-Slice-16-GB/d/foto/13386/
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  15. fernandes24

    fernandes24 Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk is naar deze:

    http://azerty.nl/producten/product_...-flash-voyager-gt-usb-flashstation-16-gb.html


    Heb deze ook werkt perfect met de 360 en is super snel. :thumbs:
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    hmm, maar wel meteen 30 euro. Dit sandisk is al voor 20 euro te krijgen. Zou graag zien dat deze ook werkt:)
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja die werkt ook prima. Zolang je maar een moderne USB stick koopt.
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat dacht ik ook gedaan te hebben bij de vorige:+ Maar die Duracell USB sticks zijn totaal niet snel=(
    Bedankt voor het antwoord, die gaat dan zo snel mogelijk in bestelling:)
     
  19. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je muziek vanaf je PC naar je xbox 360 streamen?
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

Deel Deze Pagina