1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 30 nov 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]

    Eerst de Vita, toen voor de 360 en nu dan toch een voor de PS4.

    De bedoeling is niet veranderd. Geef een kort reviewtje/mening over een game. Hoeft maar 1 regel lang te zijn, met ervoor of erna een van deze 3 eindbeoordelingen:
    +
    +/-
    -


    That's it. Gemakkelijker kan ik het je niet maken. Wil je een uitgebreidere review schrijven? Dat mag! Maar voel je niet verplicht. Ik heb liever 20 korte meningen, dan 1 lange.

    Die beoordelingen verzamel ik dan in deze startpost zodat er een mooi overzicht staat van de meningen van jullie.

    Deze keer maak ik geen onderscheid meer tussen PSN/Retail/'XBLA' games. Een game is een game. Heb je het op de PS4 gespeeld? Dan komt het gewoon in deze lijst te staan.
    Tenzij je ooit via backwards compatibility iets speelt. Dat telt natuurlijk niet.
    [​IMG]


    A

    Air Conflicts: Vietnam, Alien: Isolation, Assassin's Creed IV: Black Flag, Awesomenauts Assemble

    Air Conflicts: Vietnam
    Genre: Schieten op vliegtuigen denk ik
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (-)
    [​IMG]


    Alien: Isolation
    Genre: Survival Horror
    Topic: Hier
    XBW Reviews: UpInSmoke0611 (+)
    [​IMG]


    Assassin's Creed IV: Black Flag
    Genre: Actie/Avontuur
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+/-) | Revan NL (+/-) | DulleNL (+/-) | Kenneth (+)
    [​IMG]


    Awesomenauts Assemble
    Genre: MOBA
    Topic: Hier
    XBW Reviews: PBateman (+)
    [​IMG]

    B

    Battlefield 4

    Battlefield 4
    Genre: FPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: ndw (+) | DulleNL (+) | Garrett (+) | Maddmonkey (+) | Revan NL (+/-)
    [​IMG]


    C

    Call of Duty: Ghosts, Contrast

    Call of Duty: Ghosts
    Genre: FPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: LageTrial (+) | Rickk (+) | ndw (+) | Manialmadcowie (+) | Revan NL (-)
    [​IMG]


    Contrast
    Genre: Platformer
    Topic: Geen
    XBW Reviews: Rickk (+) | DulleNL (+)
    [​IMG]


    D

    Destiny, Diablo III, Driveclub

    Destiny
    Genre: Loooooooot FPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: RogierM (+/-) | Kevf (+) | UpInSmoke0611 (-) | PBateman (+) | DulleNL (+/-) | Jorrie (+/-) | Kenneth (+/-)
    [​IMG]


    Diablo III
    Genre: Loooooooot
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Maddmonkey (+) | MAD 1976 (+)
    [​IMG]


    Driveclub
    Genre: Arcade racer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Kenneth (+)
    [​IMG]


    F

    Fez, Fifa 14, Fifa 15, Flower

    Fez
    Genre: Platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+/-)
    [​IMG]


    Fifa 14
    Genre: Sport
    Topic: Hier
    XBW Reviews: ndw (+) | DulleNL (+/-) | Rickk (+)
    [​IMG]


    Fifa 15
    Genre: Sport
    Topic: Hier
    XBW Reviews: NuclearGoat (-) | Kenneth (+/-)
    [​IMG]


    Flower
    Genre: Zen
    Topic: Hier
    XBW Reviews: DulleNL (+)
    [​IMG]


    I

    inFamous: First Light, inFAMOUS: Second Son

    inFAMOUS: First Light
    Genre: Open World Superheldengame
    Topic: Hier
    XBW Reviews: NuclearGoat (+/-) | MAD 1976 (+)
    [​IMG]


    inFAMOUS: Second Son
    Genre: Open World Superheldengame
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Conscience (+) | WizzNL (+/-) | DulleNL (+) | Cyrax (+) | Maddmonkey (+) | EPMD (+) | Rickk (+) | Revan NL (+/-) | Eetstokje (+/-) | NuclearGoat (+)
    [​IMG]


    K

    Killzone: Shadow Fall, Knack

    Killzone: Shadow Fall
    Genre: FPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: RaVe^ (+) | Dr0kz (+) | ndw (-) | oneshot1tkil (+) | MAD 1976 (+) | Daz (-) | Jorrie (-) | Fiasco (-) | Rickk (-) | Revan NL (-)
    [​IMG]


    Knack
    Genre: Platformer/adventure
    Topic: Hier
    XBW Reviews: vanDulken (+) | Rickk (+) | Fiasco (+/-)
    [​IMG]


    L

    LEGO: Marvel Super Heroes

    LEGO: Marvel Super Heroes
    Genre: Avontuur/platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: MAD 1976 (+) | Rickk (+)
    [​IMG]


    M

    Mercenary Kings, Metal Gear Solid: Ground Zeroes, Murdered: Soul Suspect

    Mercenary Kings
    Genre: Platformen, schieten en al die shit
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Maddmonkey (-)
    [​IMG]


    Metal Gear Solid: Ground Zeroes
    Genre: Open world stealh
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Cyrax (+)
    [​IMG]


    Murdered: Soul Suspect
    Genre: Detective
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+/-)
    [​IMG]


    N

    NBA 2K14, Need for Speed: Rivals

    NBA 2K14
    Genre: Basketbal
    Topic: Hier
    XBW Reviews: DulleNL (+) | Garrett (+) | Fiasco (+) | Cyrax (+) | Revan NL (+/-)
    [​IMG]


    Need for Speed: Rivals
    Genre: Racer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: svenn15 (+) | ndw (+/-) | DulleNL (+) | Zifnap (+)
    [​IMG]


    R

    Rayman Legends, Resogun

    Rayman Legends
    Genre: Platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: EPMD (+)
    [​IMG]


    Resogun
    Genre: Twin stick shooter
    Topic: Hier
    XBW Reviews: DulleNL (+) | Kevf (+) | oneshot1tkil (+) | Rickk (+)
    [​IMG]


    S

    Skylanders: Swap Force, Sniper Elite 3, Sound Shapes, Stick it to the Man, Strike Suit Zero: Director's Cut

    Skylanders Swap Force
    Genre: Platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+)
    [​IMG]


    Sniper Elite 3
    Genre: Shooter
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Eetstokje (-)
    [​IMG]


    Sound Shapes
    Genre: Platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: DulleNL (+)
    [​IMG]


    Stick it to the Man
    Genre: Platformer
    Topic: Hier
    XBW Reviews: DulleNL (+)
    [​IMG]


    Strike Suit Zero: Director's Cut
    Genre: Space Shooter
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Zifnap (+/-)
    [​IMG]


    T

    The Last of Us Remastered, Thief, Tomb Raider, Trials Fusion

    The Last of Us Remastered
    Genre: Survival avontuur
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Maddmonkey (+) | Jorrie (+) | RogierM (+)
    [​IMG]


    Thief
    Genre: Stealth
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+) | Cyrax (+)
    [​IMG]


    Tomb Raider
    Genre: Actie/avontuur
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Rickk (+) | LageTrial (+) | Kevf (+) | Revan NL (+) | Kenneth (+)
    [​IMG]


    Trials: Fusion
    Genre: Frustratie simulator
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Cyrax (+)
    [​IMG]


    U

    EA Sports UFC

    EA Sports UFC
    Genre: Sport
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Eetstokje (+)
    [​IMG]


    W

    Warframe, Watch Dogs, Wolfenstein: The New Order

    Warframe
    Genre: TPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Maddmonkey (+/-)
    [​IMG]


    Watch Dogs
    Genre: Open World Hacking
    Topic: Hier
    XBW Reviews: NuclearGoat (+) | Kenneth (+/-)
    [​IMG]


    Wolfenstein: The New Order
    Genre: FPS
    Topic: Hier
    XBW Reviews: Revan NL (+) | RogierM (+) | Rickk (+)
    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2014
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, toch een aparte voor de PS4?
    Ach, misschien ook wel beter, worden de Vita reviews niet zo ondergesneeuwd.:9


    Jaja, ik weet het niet alleen lezen. :+
    Als ik mijn games wat meer gespeeld heb zal ik ook wat mini-reviews achterlaten.
    (zal dat ook nog doen in het Vita topic)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop dat het als een geheel nieuw topic net wat meer aandacht trekt.
     
  4. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    CoD Ghosts singleplayer: +

    Ik verklein hem heel even tot alleen de singleplayer, naast de singleplayer bevat de game natuurlijk ook de o zo grote multiplayer en de extention mode. Maar daar heb ik nog niet genoeg aandacht aan besteed, maar daar nu genoeg over.

    De singleplayer! De beste singleplayer voor mij van alle call of duty's die ik tot nu toe heb gespeeld. Veel variatie, interessante missions en een sterk maar zeker duidelijk verhaal. CoD staat niet echt bekend om zijn graphics maar toch ziet het er heerlijk uit. Ik heb de singleplayer nog niet uitgespeeld maar zit toch wel tegen het einde aan, een klein minpuntje maar dat is dan ook het enige: de singleplayer is kort. Ik denk dat je er zo ongeveer 6 tot 8 uurtjes over doet, maar ook hier staat call of duty bekend om. Daarnaast speel ik de game op veteran en bied genoeg uitdaging, tot nu toe nig niet heel moeilijk maar het moet natuurlijk ook wel leuk blijven en daardoor is die moeilijk genoeg.
     
  5. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Killzone Shadow Fall (SP) +

    Single player zojuist uitgespeeld. Schitterende game die het vooral van zijn looks moet hebben. Verhaal is ondanks de interessante opzet vrij mager :) Desalniettemin een vermakelijke ~9 uurtjes en het heeft de launch van de ps4 toch in een klein feestje veranderd! De frustrerende delen zijn vandaag gepatched door Guerrilla dus ik heb hier geen hinder van ondervonden. MP speel ik niet daar kan ik de game dus ook niet op beoordelen.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2013
  6. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Cod: Ghosts +

    Uitgespeeld! (nu ff trophy hunten)! Supervette game uit deze franchise. Misschien wel de beste die ik gespeeld heb. Het speelt zo soepel weg, tof verhaal, tot 3 missies voor het eind was ie wel heel erg makkelijk (veteran). Ook de multiplayer gaat zo soepel. Na Modern Warfare 2 gaat dit eindelijk weer een freaking CoD verslaving opleveren!!!

    Oh, en... (spoiler alert)
    Reken maar dat er een Ghosts 2 komt

    Edit: Grappig feitje. Het hoofdpersonage waar je mee speelt heet 'Logan Walker'. Mijn nickname is YoloCryingWalker... XD
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2013
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Resogun: + De Geometry Wars van deze generatie. Pure, simpele, verslavende fun.
    En ontploffingen. Veel ontploffingen.
    [​IMG]
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ook maar ff hier dan voor de goede order:+

    Killzone Singleplayer +
    Vond het een erg vette Single Player en het eind was ook origineel. Er was eigenlijk maar een stuk dat ik lichtelijk gefrustreerd raakte en dat was toen je deuren moest hacken terwijl er mannetjes uitkomen er 3 vliegende bots op je knallen. 4 keer dood gegaan daar toen maar even de controller neer gelegd wat drinken gehaald en toen ging rustig nog een keer geprobeerd en ging het vrijwel zonder al teveel problemen.
    Je kunt zelf paden kiezen en er zijn best veel opties om je doel te behalen. Met de OWL's zipline kun je ook op veel plekken komen waar je normaal niet komt.

    Hard vond ik uitdagend en zeker niet frustrerend, je waad niet door een waren stormvloed van granaten zoals bij CoD en het is afwisselend genoeg om leuk te blijven. Niet te langdradig ook.
     
  9. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Nog eentje:)

    Contrast +
    Leuk sfeertje en vooral erg lekkere muziek. Het spel speel je in 3 uurtjes uit maar dat is ook net genoeg. De trophies zijn ook niet al te moeilijk te behalen dus dat is voor de trophy hunter een leuke bijkomstigheid. Tijdens het spelen dacht ik aan mijn vriendin die vroeg of ik haar een beetje wilde leren gamen want ze vindt het misschien toch wel leuk (WIN!!! :D), dit zou een goeie start voor haar kunnen zijn!
     
  10. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    _O_

    Super Stardust HD was ook al een pareltje van ze op de PS3.
     
  11. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Need for speed rivals : +
    Nog niet erg veel gespeeld maar tot nu toe een leuke game met zijn typische nfs stijl.
    Beeld is erg goed en geluid mag er ook wezen.
    Pluspunt ook dat de game maar 1x echt hoeft te laden,duurt wel even maar dan kan je gewoon blijven spelen.
     
  12. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Battlefield 4 +
    Online al paar uurtjes erop zitten en speelt erg lekker.. Wat mij aan Battlefield 3 op de xbox tegenviel was het aantal FPS. Dit zit goed bij deel 4. Speelt lekker en ziet er grafisch ook goed uit!

    Need for speed Rivals +/-
    Ziet er goed uit alleen je kan kiezen voor het cop gedeelte of aan gang gaan als racer. Vind als racer nogal chaotisch. Alles loopt door elkaar en je wordt constant gepakt door politie. Even menu op de map kijken en gearresteerd!

    Killzone -
    Vind het spel er super mooi uit zien. Ver weg het mooiste op de PS4. Maar..... Vind het spel niet lekker spelen. BF4 en CoD spelen na mijn mening veel beter. Kan persoonlijk zijn!

    Fifa14+
    Netzoals de xbox 360 versie speelt hij prima. Spelers hebben grafisch een kleine update. Grootste verschil zit in het publiek en replays. Om kippenvel van te krijgen!

    Cod Ghost +
    Hetzelfde als de xbox 360 versie alleen stuk strakker. Vind wel dat CoD helaas grauwe kleuren gebruikt. Bladeren zijn bijv bijna grijs ipv groen! Multiplayer speelt zoals altijd goed!
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2013
  13. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Knack: +
    Ook nadat ik hem zojuist heb uitgespeeld m'n favoriete game voor de PS4 tot nu toe. Ik lees en kijk nu nog eens de reviews van anderen door en moet toch wel zeggen dat ze een beetje flauw zijn. Nee, de game heeft geen diepgaand verhaal, nee je hebt geen combolijst die je uit je hoofd moet leren en nee de game ziet er niet heel next-gen uit. Maar is dat echt nodig voor de game om tof te zijn?

    Ten eerste vond ik het sfeertje heerlijk. Het verhaal is simpel, maar de game oogt lekker kleurrijk en vrolijk met prima muziek waardoor ik vrijwel altijd met een glimlach zat te spelen. De momenten dat deze glimlach (even) verdween was tijdens de gevechten. Ik denk dat de reviewers de game op easy of normal hadden staan, want ik heb de gevechten zeker niet als makkelijk en eentonig ervaren en ben zeer vaak dood gegaan (wat overigens weinig frustratie oplevert door het gebrek aan laadtijden en game-over schermen en whatever)
    Op hard ben je meestal met 1 a 2 klappen dood. Dit betekent dat je de vijanden (waarvan er zeer veel verschillende zijn) goed door moet krijgen: welke aanvallen doet hij wanneer en hoe vaak voordat er een opening valt? Elke keer dat je een nieuwe enemy tegenkomt zal hij eerst in z'n eentje zijn en kan je hem een beetje peilen. De keer daarna zal je er een tegen komen met een vijand die je al kende, weer daarna zal je er twee tegenkomen enzovoorts. Zo blijf je dodgen, springen en na goede timing klappen uitdelen. Tijdens deze gevechten heb ik geen gebruik gemaakt van de special moves, want dat voelde als valsspelen daar het de gevechten te makkelijk maakt en het het idee van de vijanden aanvoelen en ontwijken teniet doet.

    Twee minpunten aan de game zijn de kistjes waaruit je random onderdelen krijgt voor gadgets en crystals(waarmee je bijvoorbeeld een extra sunstone voor special moves krijgt en andere knacks kan inlokken) waardoor je uren en uren moet gaan farmen om alles compleet te krijgen en het feit dat je de vijand soms niet meer ziet als je voorbij een bepaald punt in de 'arena' loopt door vreemde camerapunten.

    Al met al een uurtje of 12 over de game gedaan en me in die tijd van begin tot eind dik vermaakt. Over een poosje ga ik me maar eens wagen aan very hard en ik hoop dat ze ondanks de slechte recensies toch aan een vervolg gaan werken.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mooi om te zien dat Knack van gamers veel meer waardering dan van de journalisten. Bewijst maar weer eens dat we niet op die zogenaamde professionals af moeten gaan. :cool:
    Is dit een + voor alles, behalve voor Killzone? Is dat een - ?
     
  15. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    sorry klopt! :)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Resogun +

    Voxels en nog eens voxels. If Geometry Wars and Super Stardust HD had a baby..... alles bij elkaar mijn favoriete arcadeshooter die ik ooit heb gespeeld. Het is ontzettend verslavend en je wilt elk level direct weer proberen te verbeteren. Daarnaast is mijn eerste spel wat ik hoe dan ook op platinum wil halen.
     
  17. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook,Het laatste level is verschrikkelijk op veteran .
    Ben nu in co-op al bijna een uur er over aan het doen.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo, geupdate.
    Tenminste, als ik nergens fouten heb gemaakt.
     
  19. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Killzone: shadow fall +

    Ik heb de game bijna uitgespeeld, en moet zeggen dat de game echt een topper is vooral grafisch. Heerlijke shooter lekker knallen,het verhaal gaat niet heel erg diep maar het is wel boeiend genoeg om je aan het spelen te houden.


    Resogun +


    Wat een top game is dit zeg! Op het eerste gezicht heb je zoiets van, ik wil dit niet, ik wil next gen, maar als je genoeg hebt gespeeld wil je ook niets anders spelen!
    - Ziek goeie muziek
    - het is lekker moeilijk
    - je wilt steeds meer en meer
    - zeker 30+ uren op de online modus zitten, met vrienden maakt dit spel 10x zo leuk.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  20. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Call of Duty: Ghosts

    Mijn laatste Call of Duty game was Modern Warfare 2. Volgens sommigen zijn de delen die daarna uitgekomen zijn slappe aftraksels maar die vergelijking kan ik helaas niet trekken.

    Bij het starten van het eerste level van de single player was ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld naar hoe het eruit zag. Wéér die zelfde oude engine al zij het iets opgevuld met wat shiny nieuwe details (water, lucht ziet er in mijn ogen iets mooier uit) en de AA doet goed zijn best, weg met de kartelrandjes!

    Na een tijdje spelen keek ik weer op de klok en bleek het 2 uren later te zijn.

    Ghosts is als een Hollywood blockbuster die je opslokt in het verhaal door zijn geweldige beeld en geluidseffecten. Er zijn weinig games waarbij ik mij de namen van de personages kan herinneren maar bij Ghosts ken ik ze allemaal. Dit is voornamelijk te denken aan het verhaal wat in mijn ogen gewoon erg goed geschreven is.

    Sneaky gevechten in de jungle met een mes, door gebouwen sluipen 's nachts met een dikke demper op je gun en rijden met een tank. Alles wat je als klein jongetje (of meisje :eek:) leuk vond aan 'soldaatje spelen' komt in deze game voor.

    9/10


    Meer games zullen nog volgen :)
     

Deel Deze Pagina